Gå til innhold

Kptsd og relasjonsvansker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med relasjoner. Blir fort mistenksom, føler meg mindreverdig, føler meg ikke bra nok, går ofte i forsvar, holder alle på avstand, hele tiden på vakt osv. Jeg er glad i å være sosial, men dette spiser meg opp og gjør det vanskelig å være sosial. 

Jeg vokste opp uten noen form for kjærlighet og omsorg. Ble seksuelt misbrukt i mange år. På skolen ble jeg mobbet. Alltid måtte kjempe som barn mot voksne for å bli sett og hørt. 

Andre som har hatt det sånn, men klart å snu det? Og eventuelt hvordan? Jeg går på dps, men akkurat på denne biten har det vært lite hjelp. Skal begynne hos ny psykolog snart. 

Anonymkode: 79c8e...3d8

Skrevet

Wow, er som å lese om meg selv. Snakket med psykologen om det i dag faktisk. Har veldig lett for å kutte ut folk, og prøver å iallfall sove på det..

Anonymkode: fd68b...0b8

Skrevet

Sliter med det samme. Ankurat nå prøver jeg å la være å kutte ut en ny venninne, se om jeg kan stå i det litt lenger. Men jeg syns hun er lite oppegående, sjalu, baksnakker alt og alle, sladrer videre om ting jeg har sagt, ikke til å stole på og så videre. Og jeg syns hun virker til å ha narsissistiske trekk mht at hun driver med splitt og hersk bak ryggen. 

Men det er umulig å si om jeg overreagerer. Eller om dette er en dårlig person. Jeg kutter som regel alltid ut folk ved første dårlige egenskap, så denne gangen prøver jeg å være tålmodig men jeg syns egentlig bare hun blir verre og verre. Syns hun blir dummere og dummere, og må jo passe alt jeg sier. 

Det er enklest å være helt i fred. 

Anonymkode: 24dca...b0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...