AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Jeg er født i uke 27. Ingen fysiske senskader. Er nå 30 år, og har utdannelse, mann og barn. Men jeg et ensom uten venner og sånn har det vært nesten hele livet 😭 som veldig barnehage alder var jeg sensitiv , forsikig og havnet fort i bakgrunnen, sa noen noe ekkelt turde jeg ikke motsi dem og gikk heller vekk. På skolen ble jeg et lett offer , ble mobbet og utfryst helt fra første klasse . Den gang da, på sen 90 tallet, var det holdningen «ikke alle kan være venner» som rådde. Så ble ikke gjort noe med det før ungdomsskolen, og da var det for sent. Roller var satt. Jeg ble aldri del av noen sin gjeng. i voksen alder har jet prøvd alt mulig for å få et varig og nært nettverk uten å lykkes. Har fått masse bekjentskaper, de fleste har ikke noe vondt å si om meg. Mange å smaltalke med. Men aldri blir man invitert med på noe, når man inviterer selv beskriver de andre det som koselig men får aldri noe tilbake. jeg har de fleste av mine kollegaer pp snap chat men får aldri en snap av noen. Jeg har aldri vært på jentetur, jentegjeng, vært invitert på en fest eller noe som helst. jeg har ingen venner å snakke med om jeg har en tung dag. Ingen. jet mangler vel sosial kompetanse etter å vært isolert så mye av oppveksten. Jeg er vel sånn raring de fleste ikke vil være med det er min livet største tabu og sorg. Later utad som alt er bra men gråter så fort jeg er alene. Jeg vil også føle jeg er del av noe og hq venner og ha noen å besøke osv så snubla jeg i tårene over en artikkel som sa at premature ofte sliter med ensomhet som voksen. Derfor spør jeg her, er det flere her som har det lignende som meg? I så fall kan jeg kanskje slutte å klandre meg selv over hvordan livet ble og få en slags forsoning med at det er skade av å være født så for tidlig og heller se fremover Anonymkode: aa1dc...e6e
FruR Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Jeg er ikke født prematurt så vidt jeg veit men sliter med det mye det samme ❤️❤️❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 Hei, jeg er også prematur! Sliter litt sosialt også, og har som du sier får venner. Er ikke med i en vennegjeng, men har noen gode venner (men de ser ikke på meg som like god venn får jeg inntrykk av). Føler at alle kommer bra overens med hverandre, mens jeg blir ofte "glemt" og litt stille. Du er ikke alene, ville hvertfall bare si det. Anonymkode: e15ca...d08
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 Har en sønn som er født prematurt, og han har ingen problemer med det sosiale. Har masse venner og de fleste ble han kjent med allerede i barnehagen. Han er 23 år nå, så de vennene har vært der en stund. Har også en svigerdatter som er født prematurt. Er det samme med henne. Masse venner og vennskap som har vart gjennom flere år. Anonymkode: 1bc16...cef
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #5 Skrevet 11. januar 2023 Jeg og søsteren min er begge premature. Vi har ingen problemer sosialt. Anonymkode: 4e881...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå