AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Hvorfor blir ikke de med anoreksi sultne? Eller hvordan klarer de å holde ut sulten som gnager i magen? Anonymkode: 22540...948
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Frykten trumper sulten, og sultfølelsen forsvinner noen ganger etter lang tid Frisk i 25 år. Jeg har ennå ikke normalt sult/ metthetsfølelse. Men myye verre enn å verre enn sulten er en form for hunger som setter inn når kroppen skjønner den virkelig er fare på fære . Og det er da mange anorektikere går over i bulimien. Den hungeren er nærmest uutholdelig. Folk som slanker seg for brutalt kan også ende opp der. Og en kaster seg over alt mulig uten å skjønne noe av det og få skyldfølelse. Spiseforstyrrelse starter ofte slik. Men noen få overstyrer også den. Det er få som er rent anorektiskere egentlig. Anonymkode: 840f3...db3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 obs da.. litt krøll i noen setninger Anonymkode: 840f3...db3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor blir ikke de med anoreksi sultne? Eller hvordan klarer de å holde ut sulten som gnager i magen? Anonymkode: 22540...948 Jeg hadde anoreksi før og gjett om jeg kjente på sult! Det var hele poenget, plage meg selv og kjenne at jeg kunne bestemme over kroppen og ikke gi den det den ville ha. Kontroll rett og slett. Sultfølelse betydde mestring. Men man tenker jo da på mat hele tiden også. Så på videoer av folk som spiser på YouTube. Mat, kalorier og vekt tok opp 90% av tankene mine HELE tiden. Og det var litt godt for da fikk jeg pause fra de vonde minnene. Grunnen til at jeg orket å stå opp om morgen var trangen til å veie meg. Men store deler av dagen ble brukt til å ligge på sofaen, klarte knapt å rusle noen hundre meter for var så svak og energiløs. Mistet interessen for alt annet enn mat. Masse konflikter med mannen min fordi han blandet seg inn i mine mat planer, kjøpte inn feil ting eller laget matlukt som ikke skulle være der. Sultfølelsen var ekstrem men ble på en måte trygg. Føltes som jeg levde i et fengsel. Heldigvis fikk jeg god hjelp til å komme ut av det igjen. Anoreksi er ikke det samme som slanking og et triks for å holde ut sult. Det er en alvorlig psykisk sykdom mange dør av. Enten pga utsulting eller selvmord. Anonymkode: f1148...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå