Gå til innhold

Presses til å delta på gruppebehandling for depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kontakt med psykisk helse i kommunen. Ok det, men opplever at det presses veldig på for at jeg skal bli med på et kurstilbud som de akkurat har startet. Gruppebasert kurs i depresjonsmestring... Alt i meg stritter imot. Må ta meg en halv dag fri i mange uker. Føler ikke at jeg har kapasitet til det nå. Også er det selve gruppesettingen, helt forferdelig. Vanligvis i sånne type settinger så lar jeg meg rive med og så deler jeg altfor mye, så jeg får skikkelig "deleangst" etterpå.

Terapeuten jeg var hos var ganske pushy på det. Bare føler på meg at det er bare et sammensurium av allslags selvhjelpsgreier jeg har hørt før 😕

Anonymkode: cd437...89d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har lov å si nei :) 

Anonymkode: 0a85a...210

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du har lov å si nei :) 

Anonymkode: 0a85a...210

Prøvde på det men fikk det ikke helt til 😅 "Det hadde vært sååå nyttig for deg, du må gjøre det nå mens du er relativt god. Du er en ressurssterk dame så dette skjønner du, det vil jo komme en nedtur så du må gjøre det nå." Uff  :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvde på det men fikk det ikke helt til 😅 "Det hadde vært sååå nyttig for deg, du må gjøre det nå mens du er relativt god. Du er en ressurssterk dame så dette skjønner du, det vil jo komme en nedtur så du må gjøre det nå." Uff  :(

Det der er manipulering. Du bestemmer selv.

• Nyttig 1
Skrevet

Det er vel ingen som har lyst til å være med på gruppebehandling, tipper de fleste som deltar må overtales i en eller annen grad. Selvinnsikten er ikke den beste når man har depresjon.

Min venn ville heller ikke starte behandling, det hadde han ikke tid til. Men det han tydeligvis hadde tid til var å gå til han ble akutt dårlig og måtte ligge 8 uker på sykehus.

Deleangst er noe du kunne tatt opp som tema i samtaler. Det er heller enn grunn til terapi enn en grunn til å la være. Men ja, du bestemmer. Men det er ikke feil at du blir forsøkt overtalt. 

Anonymkode: 4ecad...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...