AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Når man har et barn har man jo masse tid til dette barnet, mens når man har to har man dobbelt opp, men mer ren logistikk og mindre tid til den enkelte. Noen som har følt på dette noen gang. Når følte du deg mest mamma? Ja jeg vet, rart spørsmål😅 Anonymkode: 301a4...c25
Sententia Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Føler meg mest mamma når jeg er trøtt og ungene vil opp før fuglene fiser. Uavhengig av antall barn 😂 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 Hehe, kanskje mest det første året med første barn. Da var alt nytt og jeg følte meg såå stolt når jeg gikk med barnevogn/baby på armen etc. Ting som jeg ikke tenkte over med barn nummer to. Har to med tre år mellom. Dette sånn «utad» da. Føler meg selvfølgelig veldig mamma når jeg blir vekket hundre ganger om natten, har selskap på do, tørker spy etc. Anonymkode: beae0...56b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Det har jeg aldri tenkt noe på. Tenker heller ikke at det er mer krevende med to barn enn ett, det går av seg selv. Anonymkode: 64505...39e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 Sententia skrev (1 time siden): Føler meg mest mamma når jeg er trøtt og ungene vil opp før fuglene fiser. Uavhengig av antall barn 😂 Haha! Enig! For å ikke snakke om de gangene man er alene med barn/barna og i det du prøver å løpe 2 min på do for å bæsje så er du totalt uunnværlig 😂 Anonymkode: 4c27d...4e8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Følte meg vel mest mamma når jeg bare hadde ett barn. Er jo selvfølgelig like mye mamma nå som jeg har tre. Men tida går jo mye til logistikk. Så gikk mye mer intenst opp i mammarollen når jeg bare hadde 1. var sinnsykt stolt mens jeg var gravid også. Anonymkode: 37bc6...6df 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 Føler meg mest som mamma nå når jeg har fått nr 2, for nå har jeg liksom «fått dreisen på det», om du skjønner? Anonymkode: 02ae9...3f4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 To barn. Nå har jeg ikke noe liv utenom barna så vil si jeg føler meg 100% mamma. Anonymkode: abd6b...bc4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 Føler meg mer mamma nå med tre barn enn med ett barn. Jeg kan mer om barn, forstår barn bedre og all tiden går med til familieting og husarbeid. Men tenker ikke om andre at man er mer mamma når man er flere barn. Er man mamma, så er man mamma. Anonymkode: e9b6a...9c3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 Tror jeg følte meg mer mamma med første barnet. Alt var nytt og det var nye aspektere ved morsrollen hele tiden. Med nummer to så var det litt mer vanlig og normalt for meg fordi jeg allerede hadde gått igjennom det tidligere og derfor ikke den "nye" følelsen. Anonymkode: f3c70...8c5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føler meg mer mamma nå med tre barn enn med ett barn. Jeg kan mer om barn, forstår barn bedre og all tiden går med til familieting og husarbeid. Men tenker ikke om andre at man er mer mamma når man er flere barn. Er man mamma, så er man mamma. Anonymkode: e9b6a...9c3 Motsatt her, var mer mamma med et barn, da hadde jeg faktisk tid til det og ikke bare til logistikk og å drifte familien as😅 Anonymkode: 301a4...c25
Arkana Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 (endret) Det har jeg aldri tenkt over. Jeg ble mamma da mitt første barn ble født og har ikke blitt mer mamma av å få to barn til. Derimot gir det å ha flere barn mer erfaring som forelder og større forståelse for at barn er forskjellige selv om de oppdras likt og at det ikke er alt man som forelder kan forme eller forandre på. Når man har bare ett barn er det lettere å tro at barns egenskaper er foreldrenes fortjeneste (eller skyld). Endret 11. januar 2023 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #13 Skrevet 11. januar 2023 Følte meg mest mamma med to barn og som en skikkelig familie med tre barn. Tror det også var fordi første babyen var helt ekstremt snill og gråt aldri. Husker flere sa jeg ikke visste hva det ville si å ha barn, så snill var han. Nr to var også veldig snill, barn var liksom null stress og jeg «får så greie barn», men klart det ble annerledes med 2 enn med 1 barn. Barna hadde også mye glede av hverandre. (Så kom nr 3 🤣🤣🤣) Anonymkode: edca6...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå