philippa starck Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 (endret) Jeg fikk en merkelig mail fra Paypal nettopp - kvittering for $300 som jeg har betalt for en Ipod. Jeg har da aldri kjøpt en Ipod?? Når jeg går inn på min Paypalkonto, står det ingenting om at jeg har blitt trukket. I mailen står det at man skal "klikke her" hvis man ønsker å trekke beløpet tilbake, men jeg har en mistanke om at hvis jeg klikker, så forsvinner pengene mine ut av kontoen... Noen som har blitt lurt av fake Paypal? Endret 16. desember 2005 av philippa starck
Nella Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Nei, ikke fått noe sånt (tror jeg). Men gå inn på paypal sine sider, finn kontakt email og videresend mailen du fikk til de så ser de på den. Gjort det på ebay et par ganger og fått takk for å sende sånt. Tipper det er en link til et sted hvor du må registrere dine data slik at de får tappa kontoen din ja.
Nella Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Please be as specific as possible in the message you enter below. If you entered any personal information into the suspicious website, please change your password immediately and check your transaction history for inaccuracies. To change your password and view your history, go to the Profile and History sections of the My Account tab. www.paypal.com står under secutity senter i menyen nederst på siden og et sjema til å fylle inn under report a problem, fake email.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Høres ut som phising ja. Husk at det alltid er lurt å logge på via den vanlig hjemmesiden; ikke følg linker i e-poster. Noen phising-mailer ser utrolig identisk ut.
la_luz Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Jeg fikk en slik mail for en stund siden... Den gikk rett i søplkassen
philippa starck Skrevet 16. desember 2005 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2005 Takk alle sammen! Jeg har bare slettet mailen - den kom også med mange vedlegg, antagelig logoen til paypal mm. Sjekket kontoen min, ingenting tappet derfra. Så jeg har antagelig vært heldig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå