Gå til innhold

Fortelle x/barnefar om ny partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fortalte du den andre forelderen til felles barn om at du har ny partner? Jeg har hatt partner i 1,5 år nå, men verken barna eller Xmann er informert enda. Jeg er så redd for reaksjonen... 

Anonymkode: c3355...1d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snart to år her… forholdet er ikke offentlig men «alle» vennene mine vet, 1 av 3 barn vet (den av de som ikke lekker info til far). Hva exen gjør når han får vite vet jeg ikke, men prøve å ødelegge det vil han gjøre. Gruer meg til den dagen, selv om jeg gjerne skulle hatt forholdet offisielt så alle kunne vite hvor lykkelig jeg er NÅ ! 

#livetmednarsissistex

Anonymkode: 3ce18...4c9

Skrevet

Jeg informerte etter 8-9 måneder som kjærester (datet en stund før det). Da begynte vi å tenke på å introdusere barna, og da pratet jeg med barnefar om dette. Samme som han hadde gjort med meg tidligere da han vurderte å introdusere en ny partner. 

Anonymkode: 90e67...c81

Skrevet (endret)
3 hours ago, AnonymBruker said:

Når fortalte du den andre forelderen til felles barn om at du har ny partner? Jeg har hatt partner i 1,5 år nå, men verken barna eller Xmann er informert enda. Jeg er så redd for reaksjonen... 

Har han hatt mistanker? Så lenge du brøt ut av forholdet før. så skal det vel være problemfritt. Hvis du har drevet på lenge før du brøt så kan det jo tenkes at det blir litt ampert og ikke noe pent gjort.

Endret av Useless
stavefeil
  • Liker 1
Skrevet

Min samboer ventet litt i overkant av 5 mnd med å si det til barna, men de er for såvidt voksne (19 og 22 år). Hans ex fikk vite det en måned etter det igjen. Det var litt kleint i begynnelsen, men det går seg til. 

Anonymkode: 434a8...28c

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Min samboer ventet litt i overkant av 5 mnd med å si det til barna, men de er for såvidt voksne (19 og 22 år). Hans ex fikk vite det en måned etter det igjen. Det var litt kleint i begynnelsen, men det går seg til. 

Anonymkode: 434a8...28c

Da var de nok i en alder der de kunne håndtere det godt nok, og hvis de da viste godt hvorfor det måtte bli brudd mellom foreldrene. De hadde nok sett det selv i lang tid før bruddet. Men det er nok også avhengig avhengig av hvordan og på hvilke premisser bruddet skjedde mellom far og mor.

Skrevet

Her fikk både x’en og barna vite det etter et par mnd da han kjørte forbi leiligheten min med barna i bilen og han så det sto en bil parkert på utsiden. Fikk da først en sms med spørsmål om hvem som var hos meg, som jeg selvfølgelig ignorerte. Brått sier kjæresten min «Du, jeg tror x’en din står i vinduet» Og jaggu gjorde han ikke det. Datteren min ringte meg og brått var det ute. Jeg så ingen poeng i å lyve til barna om dette. Vi er fortsatt kjærester den dag i dag. Men var altfor tidlig i forholdet den gang til at jeg var komfortabel med at folk skulle vite om dette. Spesielt barna. Jeg ville kanskje ventet et års tid om jeg fikk velge.
Jeg ville kanskje fortalt det til barna når de var hos deg og samtidig sendt en sms til ex hvor jeg kortfattet hadde informerte om ny partner. 

Anonymkode: 22da6...403

Skrevet
Useless skrev (10 timer siden):

Har han hatt mistanker? Så lenge du brøt ut av forholdet før. så skal det vel være problemfritt. Hvis du har drevet på lenge før du brøt så kan det jo tenkes at det blir litt ampert og ikke noe pent gjort.

Det er tre år siden skilsmisse og har hatt kjæresten i 1,5 år. Skal være problemfritt ja, men som en annen skriver over; #livetmednarssissistiskX, så er ingenting problemfritt desverre... men kjenner at jeg vil ut av den hemmelige og beskyttende boblen. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er tre år siden skilsmisse og har hatt kjæresten i 1,5 år. Skal være problemfritt ja, men som en annen skriver over; #livetmednarssissistiskX, så er ingenting problemfritt desverre... men kjenner at jeg vil ut av den hemmelige og beskyttende boblen. 

Da skal det være helt problemfritt regner jeg med. Har han klart å gå videre å fått seg et nytt liv? Hvis så så kanskje han blir glad på dine vegne :) . Jeg håper at ikke jeg sitter å ønsker det som var etter så lang tid i allefall.

Skrevet

All drama rundt dette er en grunn for at jeg og samboer er særboere. Det er greit å finne en løsning som ikke gjør ting vanskelige for ungene.

Anonymkode: f2948...e9c

Skrevet

Jeg begynte å date igjen mens vi var separert, og ga ekskona beskjed om det. Hun jeg datet er jeg nå gift med, men det var i startfasen av forholdet og jeg visste ikke om det ville bli seriøst. 

Jeg ville bare si fra at jeg var ute med noen i tilfelle venner av venner observerte meg og fortalte videre. Hun har en gjeng med fraskilte venninner og jeg vet sladdermølla går hele døgnet, så jeg ville bare ligge i forkant.

Hun ble forbanna, og har vært forbanna siden (4 år siden nå). Så det er ikke gitt at det hjelper på noe som helst. Men det føltes greit der og da å bli ferdig med det.

Anonymkode: 8f21b...068

Skrevet

Herlighet, hvorfor skal det være så vanskelig å fortelle at man har funnet seg noen ny? Enten at man dater eller har funnet seg en kjæreste. 
Det er jo slutt for en grunn, og man må da kunne gå videre med livet. 

Eneste som er nødvendig er vel å være på samme side om når man synes det er greit å introdusere barn til ny kjæreste. 

Mine venniner har hatt regel på ca 6 mnd som kjærester så er det greit å introdusere til barn, men dette kjenner man selvsagt på selv om hva som føles greit ut og ikke ( vente lengre eller ei). 

Anonymkode: f8c01...87a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 10.20):

All drama rundt dette er en grunn for at jeg og samboer er særboere. Det er greit å finne en løsning som ikke gjør ting vanskelige for ungene.

Anonymkode: f2948...e9c

Du kan ikke være både samboer og særboer. 

Anonymkode: 56e18...384

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...