Gå til innhold

Synes du det er rart å tenke på at folk som var i slutten av tenårene på starten av 90-tallet er ca 50 år nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt sykt er det ikke? 
Folk på 50 som ikke opplevde krigen. 
Da jeg var barn tenkte jeg at folk over 50 var gamle. 

Føler ikke at disse menneskene er så gamle egentlig. De har blitt voksne. Men ikke gamle.

Anonymkode: 24d41...fc1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

50-åringene er forresten mye yngre enn da vi var små. Husker da pappa ble 40, jeg syns han var sååå voksen. Nå er jeg i midten av 40-årene og føler meg fortsatt som 29.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja, det er litt rart og tenke på at en har blitt så gammel. Jeg er veldig glad jeg tenåring da, og ikke nå. 

Anonymkode: db8c9...e48

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var tenåring på 80-tallet og da syns jeg mine foreldre var kjempegamle, men det var jo yngre da enn det jeg er nå....

Nå har jeg passert 50 og føler meg fortsatt ung, det er bare alle andre som har blitt eldre. Tida har gått fort og kjennes ikke ut som jeg har levd så lenge.

Det syns nok jeg er det rareste, at jeg føler at livet hittil har vært kort og tida har gått fort, og nå er jeg statistisk sett mye nærmere slutten enn starten. På tide å gjøre noen av de tingene jeg har drømt om, før det er for seint....

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Føler ikke at disse menneskene er så gamle egentlig. De har blitt voksne. Men ikke gamle.

Jeg vet om en "ungdom" som var tenåring på 70-tallet og går på universitetet nå.

Skrevet

90-tallet er heldigvis bare 10 år siden. Vi er jo på 2000-tallet nå. Så jeg er fremdeles bare 19😁🤪

Anonymkode: 84885...b90

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg er ikke femti enda, men født tidlig på åttitallet, og jeg tenker endel på at det var godt å få oppleve verden før den ble digitalisert, samt at jeg husker bugnende grønnsakshager hos så godt som alle i nabolaget og det savnes i dagens verden. Føles ikke rart at vi blir eldre, personlig har mitt liv blitt enklere med alderen, og det føles godt å være mye mer trygg på seg selv enn det jeg noen gang har opplevd tidligere.  

Anonymkode: 717a3...562

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

90-tallet er heldigvis bare 10 år siden. Vi er jo på 2000-tallet nå. Så jeg er fremdeles bare 19😁🤪

Det er 24 år siden 

Anonymkode: 6cd16...577

• Nyttig 1
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Synes det er litt sykt å tenke på. Det føles ut som at tiden har gått så fort, men samtidig ikke? Verden har forandret seg ekstremt mye på veldig kort tid, tenk all den teknologien som har blitt utviklet på bare noen få tiår. Helt ærlig skulle jeg ønsker at vi var foruten all denne teknologien. Sosiale medier og alt av overvåkning har gått for langt for min del. Savner 90-tallet jeg🙂

Endret av anonymouuus
  • Liker 1
Skrevet

Herlig!

Anonymkode: 06c17...157

Skrevet

Du må lære deg å regne bedre.

Anonymkode: 9699a...5b2

Gjest Adobyen
Skrevet

Det er litt rart å være der selv. Jeg var 17 i 1990. I år fyller jeg 50.  Jeg er jo den samme, bare litt tregere, for kroppen er ofte som 90. Gubben i speilet er ikke meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 20.43):

Tror du bør få skolepengene tilbake altså.... 

Anonymkode: ab354...3d7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Stryker første innlegg, jeg kan tydeligvis ikke å lese 😅

Synes forøvrig det er verre å tenke på at egne barn er på den alderen jeg var rundt 2000, mtp hvor voksen jeg følte meg da 😅🙃

Endret av hjärterdam
Skrevet
Adobyen skrev (7 timer siden):

Det er litt rart å være der selv. Jeg var 17 i 1990. I år fyller jeg 50.  Jeg er jo den samme, bare litt tregere, for kroppen er ofte som 90. Gubben i speilet er ikke meg.

Du bor alene?

Anonymkode: 7e181...154

Skrevet

Det er gøy, når min kjære og jeg, som er født med en måneds mellomrom i 1970, sitter og henger med popmusikken vår fra ca 1987, er det som tida har stått stille. Vi sitter fremdeles med beina i kors og drikker øl rett fra boksen, litt mer grå og rynkete, men i høyeste grad de samme folka. 

Tror vi født rundt 1970 er mindre mentalt satte enn foreldra våre, vi liker innvandring og har null problemer med folks mer flytende kjønnsidentiter, og tenker fremdeles en konsert eller klatretur eller interrail er toppen av lykke.

Anonymkode: 5e964...a1d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 20.24):

Ja, blir lei meg av at tiden går så fort. Jeg forbinder mine søskenbarn som de unge menneskene de var på 90-tallet. Nå er de blitt 50.

Jeg er født i 86 og har de første minnene fra rundt 1989-1990. Det føles jo lenge siden, men det er fordi jeg var så liten da. 30 år går egentlig veldig fort. Spesielt de siste 18 årene syns jeg har gått styggfort.

For å ha opplevd krigen (hvis du mener 2.verdenskrig) må man jo være godt over 80 i dag. Om 10-15 år er det ingen igjen som husker den.

Plutselig er det ingen igjen som husker hvordan det var før vi fikk internett.

• Liker 1
Gjest Beelzebub
Skrevet (endret)

Jeg syns det er rart å tenke på at 90-tallet nå er lengre siden enn hva 70-tallet var på 90-tallet. En annen ting som bringer hjem det at tiden flyr, og hvor flyktig alt er, er å se kvinner jeg en gang så på som runkemateriale absolutt ikke være pulbare lengre. Hadde bl.a. megacrush på "Scully" fra X-files :tunge:  Og bare sånn før noen får trusa si i krøll: Jeg var bare en liten gutt, og de var godt voksne allerede da.

Endret av Beelzebub
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.2.2023 den 6.49):

Tror du bør få skolepengene tilbake altså.... 

Anonymkode: ab354...3d7

Du tok ikke spøken, nei.....😏

Anonymkode: 3aa33...a36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...