Kanariugla Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Hei alle. Jeg lurer sånn på hva andre mennesker gjør på ettermiddager, kvelder og helger. Jeg kommer fra et langt forhold (over 20 år), og vi har barn sammen. Det er familie og barn som har opptatt det meste av livet mitt de siste 16 årene. Nå er jeg skilt, har fått ny kjæreste som selvfølgelig har sitt liv og sine ting å holde på med, og barna har jeg annenhver uke. Jeg har tidligere lest litt serier, og gjort en del håndarbeid som hekling, strikking, baking m.m, i tillegg til at jeg har trent en del. Jeg har nok i de over 20 årene sammen med eksen ikke vært flink nok til å ta vare på mine relasjoner og venner, og de beste venninnene mine bor laaaangt unna, snakker da 35 mil +++.. Nå har jeg mistet helt gnisten. Jeg føler meg ensom i livet mitt, midt i blant andre mennesker. Sliter rett og slett med å finne igjen livsgnisten, og er helt knekt når jeg er alene, noe som jeg naturlig nok er en hel del nå. Jeg finner ikke glede i strikking lengre, jeg er ikke spesielt glad i å se tv, når jeg leser merker jeg at jeg ramler av og ikke er engasjert nok, og jeg strever med å finne igjen treningsgleden. Noen nære venner å dra på besøk til en kveld har jeg ikke i området her, og de vennene jeg nå tilbringer mest tid sammen med er kjæresten sin vennekrets, noe som gjør at det blir unaturlig å dra til dem alene. Kjæresten har som nevnt et ganske aktivt og travelt liv, og han har både en stor kompisflokk, en jobb som krever en del overtid, og alltid ett eller annet i gjerde. Han sitter svært sjelden i ro. Som oftest ser jeg han et par timer på kvelden bare før vi skal legge oss. Altså har jeg mye tid alene som jeg må bruke til noe. Det har rett og slett oppstått et vakuum nå når mitt vante og kjente liv er over, og jeg har barna bare annenhver uke. Det har rett og slett blitt som jeg fryktet, at ting skulle bli vanskelig når barna forsvant ut av redet. Utfordringen er at det skjedde mye før tiden med tanke på at det ble skilsmisse og en 50/50 fordeling av barna. Så ikke bare er barna borte annen hver uke, men også mannen er borte. Og selv om jeg har fått ny kjæreste, så er han så opptatt med sitt at det dekker ikke opp vakuumet.. Hva bruker dere andre tiden til? Takknemlig for svar.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Har det ganske likt deg. Når jeg har hatt kjæreste, så har jeg vært sosial med mannen og hans venner. Nå som jeg er singel syntes jeg at det ble veldig ensomt. Skaffet meg en hund. Går tur med hunden og hilser på andre hundeinteresserte. Ellers er jeg hjemme og fixer i huset. Lager meg prosjekter for at dagene skal gå unna. For meg så funker det å lage seg en plan for dagen. Handle, pusse opp, gå tur, meal-preppe måltider til jobb, rydde/vaske hjemme. Så slipper jeg å tenke på at jeg er ensom ☺️ Anonymkode: 04008...d3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå