Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Hei! Babyen min på snart 4 måneder, har ikke hatt avføring siden søndag, og virker veldig utilpass. Han får hovedsakelig morsmelk, men innimellom nan. Den siste uken har han derimot fått mye nan - gjerne to-tre fulle måltider daglig, og har likevel ikke hatt avføring. Har prøvd å gi han malt (dette har virket før), massert magen hans, "pumpet" beina hans etc, men har ikke fått noe resultat.Er det andre ting jeg kan gjøre? Det virker som om han har en del knip i magen
Gjest Miloine Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Det samme hadde sønnen min da han var så liten. Legen anbefalte meg å ta en Q-tips og masere litt forsiktig rundt endetarmsåpningen, mens bena ble bøyd opp mot magen! Dette for å stimmulere tarmene, og dermed så kom bærsjen ut.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Takk for svar, skal prøve dette. Kanskje litt teit spørsmål, men er det kun utenpå, eller litt inni også? Husker de gjorde dette med et termometer på sykehuset da han var nyfødt. Har ikke lyst til å gjøre noe feil her!
Gjest Miloine Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Hei, den skal litt inn, og så skal du lage forsiktige sirkelbevegelser.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Oki! Takk for svar. Da prøver jeg det når han våkner!
Gjest vsn Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Det kommer jo ut tilslutt. Min lille gutt på 2 mnd samler opp i flere dager. Så kommer det en kjempe eksplosjon hvor han driter ut halve badet (han ligger på stellebordet). Vanvittige mengder som kommer ut av den lille kroppen. Skulle egentlig veid han både før og etter
Gjest Gjest_jeg og ;)_* Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Når min sønn var sånn ca 3 mnd var han veldig plaget med forstoppelse vondt i magen og var urolig. Han trøkket så fælt at han gulpet opp alt han hadde spist. Dette holdt på en god stund og det kunne gå opp til over 3 dager før det kom noe men da kom det voldsomt... Helsestasjonen sa jeg kunne masere endetarmsåpningen eller bruke sviskesaft .Sviskesaft fordi han ennå var så liten. Malt skulle jeg vente med til han ble eldre. Det har forøvrig ordnet seg nå da.. og hovedproblemet til forstoppelsen hos min sønn er fordi han måtte få ekstra jerntilskudd som virker som kjetting på et lite utviklet fordøyelsesproblem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå