AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Jeg er ei voksen alenemor. Leier for tiden sokkel leiligheten i huset til mine foreldre. Pga økonomi og at jeg er alene med barnet mitt. Som singel så må man ut å prøve å finne kjærligheten da. Noe som ikke har vært så enkelt har jeg funnet ut. Jeg er i begynnelsen av 30 årene. Har feilet et par ganger etter samlivsbrudd med barnefar for snart 4 år siden. Har nå møtt en veldig trivelig mann. Han er snill og hjelper meg mye. Jeg har enda ikke introdusert han for mine foreldre. Han besøker meg og er hos meg annenhver helg. Jeg har barnefri annenhver helg og jobber i tillegg. Vi bor 3 timer unna hverandre. Så for å få mest tid sammen så besøker han meg. Iblant besøker jeg han, men da blir det kun for 1 natt. Når han besøker meg så er han her gjerne 4 dager. Barnet mitt har ikke møtt han enda. Min mor har nettopp funnet ut at jeg har besøk iblant av denne mannen. Hun begynte å skulle legge seg opp i mitt privatliv. Hun mente han kunne legge seg inn på hotell og at vi skulle finne på ting på dagtid. Hun ønsket ikke fremmede menn på hennes eiendom. Jeg sa at jeg gjør akkurat hva jeg vil og hva det angår mitt privatliv kunne hun legge seg helt ut av. Jeg betaler leie og kan ha besøk av akkurat hvem jeg måtte ønske. Da begynte hun med å si at folk på bygda kom til å snakke om at jeg har menn på besøk. og at kanskje bygda trodde at det hun som hadde besøk av fremmede menn uten min fars viten. (Helt på jordet). Jeg begynte å le da hun sa det. Jeg innser mer og mer hvor stor feil jeg har gjort med å gå med på å flytte i sokkel leiligheten. Jeg var desperat etter samlivsbruddet og hadde ikke noe sted å bo. Alternativet var å flytte bort fra stedet vi bor på. Bort fra barnehagen, jobben min og trygge omgivelser til barnet.. noen gode råd? Planen var å drite i hva moren min måtte tro og mene. Men jeg ønsker ikke at moren min skal ødelegge for at jeg skal finne meg en god mann å bygge et liv med. Anonymkode: a9f00...a54
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Hennes hus. Hennes regler. Du får flytte. Anonymkode: 61130...3b9 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hennes hus. Hennes regler. Du får flytte. Anonymkode: 61130...3b9 Jeg leier og hun kan ikke bestemme hvem jeg har besøk av. Eller hva jeg gjør. ts Anonymkode: a9f00...a54 28 9
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hennes hus. Hennes regler. Du får flytte. Anonymkode: 61130...3b9 Sier du det til andre som leier i sokkelleilighet også? Anonymkode: 09397...67f 16 1 8
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sier du det til andre som leier i sokkelleilighet også? Anonymkode: 09397...67f Ja. Anonymkode: 61130...3b9
Svartfugl Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hennes hus. Hennes regler. Du får flytte. Anonymkode: 61130...3b9 Typisk tåpelig kg-svar. Og nei, det er ikke sånn nå hun LEIER. Selv om utleier er din mor, kan utleier ikke legge seg opp i om du har gjester. 18 11
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Anonymkode: 61130...3b9 Uvitenheten din er veldig tydelig. Anonymkode: 09397...67f 16
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 Du må snakke med moren din og trygge henne - fortelle henne at du er voksen og gjør som du vil og har besøk av hvem du vil, men at du er trygg på at dette er en bra mann og at trives med han. Det med at andre vil tro han besøker henne - si: hvor sannsynlig er det at hun har besøk av en mye yngre mann? Folk vil skjønne at han besøker deg. Anonymkode: 06770...417 7 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du må snakke med moren din og trygge henne - fortelle henne at du er voksen og gjør som du vil og har besøk av hvem du vil, men at du er trygg på at dette er en bra mann og at trives med han. Det med at andre vil tro han besøker henne - si: hvor sannsynlig er det at hun har besøk av en mye yngre mann? Folk vil skjønne at han besøker deg. Anonymkode: 06770...417 Min mor er den type dame som sitter å spekulerer i hva andre folk gjør. Legger seg bort i privatlivet til andre folk. Typisk bygda kjærring. Hennes rykte er veldig viktig for henne. Folk må da ikke tro at jeg har et kjærlighetsliv. Hun hadde sikkert syntes at det hadde vært topp om jeg hadde bodd i sokkel leiligheten mutters alene og tatt meg av henne den dagen hun blir gammel og syk. ts Anonymkode: a9f00...a54 4 1
Turtellure12 Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 (endret) En ting er å betale leie, en annen ting er om du har kontrakt på leieforholdet. Har du kontrakt, kan din mor pent sette teip foran munnen sin. Det er ingenting hun kan gjøre med DIN leilighet. For ja, hennes hus, men ditt område når det er en gyldig kontrakt med leieforhold. Har du ikke kontrakt er jeg litt usikker på hva hun kan kreve. Teoretisk sett er det hun som eier sokkelleiligheten hvis det ikke er kontrakt. Da kan hun nekte hvem som helst å komme inn på eiendommen, uavhengig dine ønsker. Så klart, jeg syns din mor er urimelig. Helt bak mål å nekte sin voksne datter å få besøk av en kjæreste. Hvis jeg tar utgangspunkt i at det foreligger en kontrakt, må du bestemme deg for om du skal være "etter boka" og kreve din rett etter loven. Dvs besøk etter din egen pipe. Eller om du skal føye deg etter morens ønsker for å beholde husfreden, og ikke surne til forholdet du har med din mor. Hvor mye betyr denne mannen for deg da? Endret 10. januar 2023 av Turtellure12 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #11 Skrevet 10. januar 2023 Kan det være en ide å la denne mannen hilse på dine foreldre? Hvis han og virker som en snill og oppegående mann så kan det dempe kritikken. Men, din mamma er helt på viddene mener jeg, men du kjenner henne best. Anonymkode: a1a27...e0c 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 Har du skrevet leiekontrakt? Anonymkode: b287d...e3e 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 Voks opp, flytt ut. Hvis du er avhengig av foreldrene dine i en alder av 30 år, må du enten lære deg å bli selvstendig eller bo i kjelleren og høre etter hva mor sier. Anonymkode: 3d183...a65 5
Gjest ti10 Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 Jeg tror jeg hadde funnet meg en annen leilighet hvis jeg hadde vært deg. Det er en grunn til at det sies at man ikke bør leie av familie eller venner.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #15 Skrevet 10. januar 2023 Du får si du flytter hvis hun ikke slutter å blande seg i ditt privatliv, så kanskje pipa får en annen lyd! Anonymkode: 62ba8...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #16 Skrevet 10. januar 2023 Turtellure12 skrev (1 time siden): En ting er å betale leie, en annen ting er om du har kontrakt på leieforholdet. Har du kontrakt, kan din mor pent sette teip foran munnen sin. Det er ingenting hun kan gjøre med DIN leilighet. For ja, hennes hus, men ditt område når det er en gyldig kontrakt med leieforhold. Har du ikke kontrakt er jeg litt usikker på hva hun kan kreve. Teoretisk sett er det hun som eier sokkelleiligheten hvis det ikke er kontrakt. Da kan hun nekte hvem som helst å komme inn på eiendommen, uavhengig dine ønsker. Dette er feil. En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale. Har de en muntlig avtale om et leieforhold og denne avtalen blir overholdt fra TS' side, så har moren ingenting hun skulle ha sagt om hvem TS har på besøk. Anonymkode: bff18...f04 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #17 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er feil. En muntlig avtale er like gyldig som en skriftlig avtale. Har de en muntlig avtale om et leieforhold og denne avtalen blir overholdt fra TS' side, så har moren ingenting hun skulle ha sagt om hvem TS har på besøk. Anonymkode: bff18...f04 Det er selvfølgelig alltid lurt å ha skriftlig avtale (kontrakt) uansett, da en muntlig avtale er vanskeligere å bevise. Men like gyldig. Anonymkode: bff18...f04 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #18 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min mor er den type dame som sitter å spekulerer i hva andre folk gjør. Legger seg bort i privatlivet til andre folk. Typisk bygda kjærring. Hennes rykte er veldig viktig for henne. Folk må da ikke tro at jeg har et kjærlighetsliv. Hun hadde sikkert syntes at det hadde vært topp om jeg hadde bodd i sokkel leiligheten mutters alene og tatt meg av henne den dagen hun blir gammel og syk. ts Anonymkode: a9f00...a54 Jeg tror nok du treffer spikeren på hodet med den siste setningen her. Anonymkode: 441e1...099
Fireflies Skrevet 10. januar 2023 #19 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er selvfølgelig alltid lurt å ha skriftlig avtale (kontrakt) uansett, da en muntlig avtale er vanskeligere å bevise. Men like gyldig. Anonymkode: bff18...f04 Det er ikke bare en muntlig avtale. TS betaler leie hver måned som klart viser leieforhold. 4
Fireflies Skrevet 10. januar 2023 #20 Skrevet 10. januar 2023 Jeg ville sett etter ny leilghet med en gang og gi beskjed til mor om det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå