AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Hei! Er i 20 årene. til nå har jeg alltid tatt med en liten gave til bursdagsfest hos mine venninner og kompiser (mest venninner). Men nå tenker jeg at jeg har tenkt å slutte å gi bursdagsgaver, min tid til å komme er på en måte min gave da jeg har barn og ikke alltid lett å få barnevakt.. ikke bare at jeg har barn men feks denne venninnen jeg skal hos neste helg i bursdagsfeiring hat aldri gitt meg noe som helst gave på mine bursdagsfeiringer, så føler det blir litt dumt, i min kultur er dette vanlig, men nå er jeg lei av å ikke bli tenkt tilbake på den måten. Så i år dropper jeg bursdagsgaver til alle. Føler jo mer eldre man blir jo mindre vanlig? Er det å gi bursdagsgaver i bursdagsfeiringer. noen som også gjør det samme? håper på sikkelig svar frekke kommentarer blir rapportert! Eller takk Anonymkode: 8a164...d04
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Så din gave er deg selv? Jeg skjønner jo selvsagt at du ikke vil gi gave til henne om du alltid har gitt og hun ikke. Men om dette er en ny venninne og du ikke har hatt bursdag ennå, så syntes jeg det blir snålt at din bursdagsgave til henne er at det var vanskelig for DEG å få barnevakt. Jeg har i alle år gitt barna til mine venninner ( har ikke barn selv ) gaver, samt at venninnene mine har fått gaver på sine dager, ikke alltid jeg har fått igjen. Spesielt ikke alle de gaver jeg har kjøpt til X antall barn i en alder av 47. Men hvem bryr seg? Du kunne jo sagt nei, for du har jo tatt ditt valg om å få barn. Som om du skal ha betaling for å stille opp for venner... Anonymkode: 183bf...4ec 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hei! Er i 20 årene. til nå har jeg alltid tatt med en liten gave til bursdagsfest hos mine venninner og kompiser (mest venninner). Men nå tenker jeg at jeg har tenkt å slutte å gi bursdagsgaver, min tid til å komme er på en måte min gave da jeg har barn og ikke alltid lett å få barnevakt.. ikke bare at jeg har barn men feks denne venninnen jeg skal hos neste helg i bursdagsfeiring hat aldri gitt meg noe som helst gave på mine bursdagsfeiringer, så føler det blir litt dumt, i min kultur er dette vanlig, men nå er jeg lei av å ikke bli tenkt tilbake på den måten. Så i år dropper jeg bursdagsgaver til alle. Føler jo mer eldre man blir jo mindre vanlig? Er det å gi bursdagsgaver i bursdagsfeiringer. noen som også gjør det samme? håper på sikkelig svar frekke kommentarer blir rapportert! Eller takk Anonymkode: 8a164...d04 Man gir gave når man blir invitert i selskap og går i selskap. Det er normal høflighet også for voksne. Anonymkode: 6d70d...08b 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man gir gave når man blir invitert i selskap og går i selskap. Det er normal høflighet også for voksne. Anonymkode: 6d70d...08b Så nei det er ikke mindre vanlig å gi gave når en er voksen. Det er faktisk mer vanlig. For selv om det ikke er bursdag så er det vanlig å ha med en oppmerksomhet dersom en blir invitert i selskap. Vertinne gave. Anonymkode: 6d70d...08b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 I min krets er det like vanlig å gi som å ikke gi gave, selvom man møter opp og feirer vedkommende. Det viktigste er at vedkommende føler seg elsket, synes nå jeg 🥰 Anonymkode: 29d37...2ec
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så nei det er ikke mindre vanlig å gi gave når en er voksen. Det er faktisk mer vanlig. For selv om det ikke er bursdag så er det vanlig å ha med en oppmerksomhet dersom en blir invitert i selskap. Vertinne gave. Anonymkode: 6d70d...08b Jeg vil nå ikke si det er mer vanlig å gi gave til voksne enn til barn, men.. ☺️ Anonymkode: 29d37...2ec 1
Embla Othea Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 Jeg har i alle år gitt venninnene mine gave selv om de ikke alltid har gitt tilbake.
Gjest ti10 Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 Det kommer an på. Det vanlige er jo å ta med en gave til den som har bursdag, men hvis dere har tradisjon for eller har blitt enige om ikke å gjøre det, synes jeg det er greit å la være. Eller hvis du har gitt til folk i alle år uten å få noe tilbake, da hadde jeg heller ikke giddet å gi gave lenger. Jeg må si at jeg tror ærlig talt ikke det kommer til å bli tatt godt opp hvis du bare slutter å gi gaver til folk du har gitt til og fått fra før med forklaringen om at din tid er din gave. Da er det bedre å prøve å avtale å slutte med gaver, eller komme med en bedre forklaring på at du kutter gaver på ubestemt tid.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil nå ikke si det er mer vanlig å gi gave til voksne enn til barn, men.. ☺️ Anonymkode: 29d37...2ec Når man går i selskap så har man med seg noe. Blomst, vin, sjokolade etc. når en blir invitert i bursdagsselskap har en med seg en liten ting. Blomst, vin, sjokolade etc…… Anonymkode: 6d70d...08b 1
Alenvers Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 Det er helt opp til deg om du vil gi gave. Du kan risikere at noen synes du er kjip, og da må du stå i det. Jeg skjønner at du ikke vil gi gave år ut og år inn til noen som aldri gir tilbake, men er situasjonen den samme? Er det slik at hun kommer tomhendt til din bursdagsfest? Enig i at det er mer vanlig å gi gave når man blir eldre. Rettere sagt - det blir mindre vanlig å gi om man ikke feirer, men mye mer vanlig å ha med en gave når man blir invitert til middag/fest, selv når det ikke er bursdag. Tid og utgifter til barnevakt blir ikke sett på som gave. Kan du komme, kommer du. Hvis ikke, takker du nei.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #11 Skrevet 10. januar 2023 Alenvers skrev (Akkurat nå): Det er helt opp til deg om du vil gi gave. Du kan risikere at noen synes du er kjip, og da må du stå i det. Jeg skjønner at du ikke vil gi gave år ut og år inn til noen som aldri gir tilbake, men er situasjonen den samme? Er det slik at hun kommer tomhendt til din bursdagsfest? Enig i at det er mer vanlig å gi gave når man blir eldre. Rettere sagt - det blir mindre vanlig å gi om man ikke feirer, men mye mer vanlig å ha med en gave når man blir invitert til middag/fest, selv når det ikke er bursdag. Tid og utgifter til barnevakt blir ikke sett på som gave. Kan du komme, kommer du. Hvis ikke, takker du nei. Jeg gir gjerne til de som gir til meg men slutter med de som aldri selv dukker opp med noe på mine bursdager. og ja hun har alltid kommet tomhendt til mine bursdagsfeiringer. Jeg har gitt i alle 5 år utenom 1 da hun var syk. Jeg tenker at min tid til å være der for henne er mye bedre en å gi en gave Anonymkode: 8a164...d04
Spiteful Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 Jeg er i 20 årene, og har siden jeg var 18 år gitt mine nærmeste venner vin, sjokolade og kort i gave. Det er ikke så dyrt. Jeg gir kun til mine nærmeste venninner og de jeg blir invitert i bursdag til.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 Uffa meg spurte hva hun ønsket seg i bursdag og da sa hun, overrask meg! trodde hun skulle si som sist år at hun ønsket seg bare en god venn😅 Anonymkode: 8a164...d04
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Når man går i selskap så har man med seg noe. Blomst, vin, sjokolade etc. når en blir invitert i bursdagsselskap har en med seg en liten ting. Blomst, vin, sjokolade etc…… Anonymkode: 6d70d...08b Du skrev «det er faktisk mer vanlig». Nei, det er det ikke. Anonymkode: 29d37...2ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå