Gå til innhold

Maling i alle rom på ett hus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke farger hadde dere malt i alle rom på ett hus? Entre, Entre 2 (hall), stue, kjøkken, gang, bad, bad 2,  vaskerom, soverom 1, soverom 2 og soverom 3?

Og hvilke farger på lister, og vindulister og dørlister?

Anonymkode: 87ec7...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Letthet eller Klassisk hvitt på lister hvis du vil ha en lys farge, men husk at dørene også må være i Klassisk hvitt. Avhenger av typen lister, det kan være flott med mørke eller trefargede lister. Drømmen er dype vinduskarmer uten de der klassiske listene. 

Ellers i huset ville jeg hatt en kombinasjon av Vanilje, Silke eller Skandinavisk lys, en knall gul, grønn og blå, kanskje en plommefarge. Sterke primærfarger mot en mild og varm beige, med andre ord. Liker kontrastvegger, selv om det er "ut" i manges øyne. Er også på jakt etter det perfekte rosabeigefersken-fargen. 

Alt hadde vært avhengig av stilen på huset og utformingen på rommene og siktlinjene. 

Anonymkode: 9eb57...41b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvilken stil huset har, hva slags møbler og materialer dere har, hvor mye lys, sør- eller nordvendt osv.    Mitt beste råd er å ta bilder og be om fargeråd hos Jotun.  De har en inspirasjonsblogg på nett hvor du kan få personlige fargeråd.  Jeg har gjort det flere ganger, og er veldig fornøyd.  Koster ingenting!  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok holdt meg i den skalaen.... eikedører og liste fritt. 

Screenshot_20230111_234736_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 3196d...9e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...