AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Har en sønn som nå er tenåring , han bor 100% hos meg etter at far datt utpå med alkohol og narkotikabruk. Barnet forstår at det ikke kan være med far og vil heller ikke . Men er på der hvor han tror han ikke får lov . Har lyst å si at far er rusmiskbruker .Barnet er klar over alkoholen men ikke narkotika bruken. Far velger å ikke teste seg. Men er liksom igjen jeg som sitter igjen som "skurken" ovenfor hans familie at jeg hoder han fra faren sin. Hvordan snakke med barnet hvor alvorlig det egentlig er? BV satt ikke inn tiltak fordi far ikke hadde samvær lenger (pga BV var inne). Jeg visste ingenting om rusen . Anonymkode: 1402f...ceb
Eva-Lena Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 Jeg syns du skal si det akkurat som det er.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Si det som det er, men ikke snakk han ned som far. Den mening får være opp til han. Anonymkode: d523a...e99 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 Hvis han ikke vil være hos far uansett så kan du kanskje vente litt med denne praten. I hvert fall hvis han er i nedre del av tenårene. Hva tenker du er argumentet for å fortelle? Anonymkode: 94c3c...384
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 En tenåring tåler vel å høre nokså mye? Anonymkode: f5bd4...d6c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har en sønn som nå er tenåring , han bor 100% hos meg etter at far datt utpå med alkohol og narkotikabruk. Barnet forstår at det ikke kan være med far og vil heller ikke . Men er på der hvor han tror han ikke får lov . Har lyst å si at far er rusmiskbruker .Barnet er klar over alkoholen men ikke narkotika bruken. Far velger å ikke teste seg. Men er liksom igjen jeg som sitter igjen som "skurken" ovenfor hans familie at jeg hoder han fra faren sin. Hvordan snakke med barnet hvor alvorlig det egentlig er? BV satt ikke inn tiltak fordi far ikke hadde samvær lenger (pga BV var inne). Jeg visste ingenting om rusen . Anonymkode: 1402f...ceb Tenker at man skal beskytte barna så langt det lar seg gjøre. At vi kan holde ting for oss selv ang den andre forelderen sine problemer. Men dette går jo ut over barnet og det er no tenåring. Det er faktisk stort nok til å få vite sannheten. Anonymkode: bb335...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå