Gå til innhold

Menn bør ikkje jobba i barnehage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nattens rytter skrev (1 minutt siden):

Sliter litt med å forstå nynorsken her, men man kam da bli beskyld for allslags  over alt. Skal ale men slutte å jobbe fordi de kanskje blir anklaget for noe der? 

• Liker 1
Skrevet

Nå er det sånn at ikke alle her inne er betalende kunder på BA..

Skrevet

Kanskje du ikke bør ta alle menn under en kam. Bare fordi en mann forgriper seg på et barn betyr det ikke at alle menn gjør det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MortenMunkholm skrev (Akkurat nå):

Nå er det sånn at ikke alle her inne er betalende kunder på BA..

I fire dager har mannen levd med grove beskyldninger. Nå mener retten at det ikke er sannsynlighetsovervekt for at han har begått seksuelle overgrep mot to barn.”

Eg finn ikkje saka andre stader. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er glad mange menn velger å jobbe i barnehage, på tross av at de har høyere risiko enn damer for å få grunnløse beskyldninger mot seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Både kvinner og menn kan forgripe seg på barn. 

• Nyttig 2
Skrevet

For noe tull! De fleste menn oppfører seg og er ikke tiltrukket av barn. Flott for barna å ha mannlige forbilder i barnehagen, ikke bare damer.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Stressedoutgurl skrev (2 minutter siden):

Kanskje du ikke bør ta alle menn under en kam. Bare fordi en mann forgriper seg på et barn betyr det ikke at alle menn gjør det.

Men det kviler alltid ein mistanke over menn med 'unaturlege jobbar' - mannlege jordmødre har det heller ikkje lett. Mange er frekke nok til å spørja dei om dei er perverse. 

Skrevet

Jeg syns flere menn burde jobbe i barnehage. De årene barnet mitt gikk i barnehagen, så var det kun kvinner der. Må si at jeg skulle ønske flere menn søkte seg inn i yrket. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Då, för 36 år sedan, hände det att kvinnliga barnmorskor vägrade prata med honom och gick ut från expeditionen när han kom in. Så är det inte längre. Däremot händer det att kvinnor inte vill bli förlösta av en skäggig jordemoder.

Men han har också fått känna på kränkningar och trakasserier. Som barnsjuksköterska fick han kommentaren ”Varför jobbar du här, har du några sjuka sexuella intressen?” Och som ung hände en gång att en äldre kvinnlig kollega tryckte sig mot honom i omklädningsrummet.

– Det var obehagligt. Min mamma hade inte lärt mig vad jag skulle göra i en sådan situation. Men i och för sig var det ganska nyttigt för då kan jag förstå hur en kvinna skulle känna sig.“

https://www.svd.se/a/f64317c3-c908-3dd6-ab2c-ffb84a6e7993/bertil-en-sallsynt-barnmorska

Skrevet

Jo, det bør de. Menn er ofte vel så flinke med barn, som kvinner. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Nattens rytter skrev (3 timer siden):

Men det kviler alltid ein mistanke over menn med 'unaturlege jobbar' - mannlege jordmødre har det heller ikkje lett. Mange er frekke nok til å spørja dei om dei er perverse. 

Det er ikke unaturlig at menn jobber med barn lengre. Det har jobbet menn i alle barnehager og og skoler jeg har vært innom de siste 10 åra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...