Gå til innhold

Har dere plass til tre barn under 10 år i nyere Outlander?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger barn nr 3 og lurer på om det vil bli god nok plass. Vi har en 18-modell Outlander PHEV og synes det ser knapt ut bak, men nå bruker barna hver sin romslige bilstol og jeg tenker at eldste kan bruke pute. De er 6 og 8 år. Må vi oppgradere til større bil?

Anonymkode: ba1fc...4fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge bør ha beltestol, pute er ikke optimalt. Beltemontert babystol i midten de første månedene, deretter en Minikid (den er smal). 

Anonymkode: 7eedf...8dd

Skrevet

Kommer an på høyden/størrelsen på den eldste hva som bør brukes. 

Skrevet
Daisy-love skrev (1 time siden):

Kommer an på høyden/størrelsen på den eldste hva som bør brukes. 

Et barn på 8 år har ingenting på en pute å gjøre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Et barn på 8 år har ingenting på en pute å gjøre. 

Jeg trodde det samme for ble litt satt ut av noen som hadde en 8åring på pute, og sjekket litt av reglene. Barnet var da 145cm, og da var regelverket at om det var stol tilgjengelig skulle det brukes, ellers kunne en bruke pute. Orker ikke å lete frem nå, og enhver som har barn bør jo selv sette seg inn i hvilke regler som gjelder med utgangspunkt i størrelsen på sitt barn. 

Jeg personlig hadde vært altfor lav som 8åring til å sitte på pute med dagens regelverk, men for 30+ år siden var det andre regler.

Skrevet

Vi får ikke plass til bikkja mellom ungene i vår outlander, et barn til hadde vært helt uaktuelt 😅

Anonymkode: d1934...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...