Gå til innhold

Din beste saus til biff?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Regner med de fleste lager på slump, men hva bruker du av ingredienser? 

Anonymkode: d767a...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser biff sjelden, og når jeg først spiser skal det være godt, så da blir det bearnaise ja

Anonymkode: d96d0...888

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som lager egen saus?😄 

Det har jeg alltid gjort, men blir ofte det samme, så ute etter litt tips om noe nytt. Ikke riktig sted å spørre, skjønner jeg🙈😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker ikke saus. Har fløtepoteter til, så det er jo "saus" på en måte. Og kryddersmør/hvitløkssmør. Om jeg skal ha saus, blir det en peppersaus.

Anonymkode: 2730d...b8e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker kryddersmør på biffen her. En stor kladd som smelter utover kjøttet. :-)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg alltid gjort, men blir ofte det samme, så ute etter litt tips om noe nytt. Ikke riktig sted å spørre, skjønner jeg🙈😄

Helt utrolig at folk kan sitte her og anbefale Toro og Fjorland. Disse sausene er ikke noe gode 🤢 

Jeg pleier å bruke denne oppskriften til Bernaise: https://gladkokken.no/oppskrifter/sauce-bearnaise

Rødvinssaus er også en slager :)

Anonymkode: c52db...1d4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt utrolig at folk kan sitte her og anbefale Toro og Fjorland. Disse sausene er ikke noe gode 🤢 

Jeg pleier å bruke denne oppskriften til Bernaise: https://gladkokken.no/oppskrifter/sauce-bearnaise

Rødvinssaus er også en slager :)

Anonymkode: c52db...1d4

Jo, det er de, i tillegg til at de lager seg selv, så man slipper å finne to panner, smør, hakke løk, osv osv ;)

Anonymkode: ebc10...8b6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skysaus med løk, sopp, grovkornet sort pepper og en god skvett kremfløte. Trenger ikke være mer avansert enn det .🤤

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppstuing! Stek sopp i samme stekepanne som biffen ble stekt i. Ha i fløte og krydder og la det surre til fløten er redusert

Anonymkode: 9d0c7...217

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Hjemmelaget rødvinssaus. 

Om man først skal ha saus - så stemmer jeg for hjemmelaget rødvinssaus jeg også. (dvs. om man har potitter tæl) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan jo prøve deg på chimichurrii, eller blåostsaus kanskje... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat saus, men hjemmelaget soppstuing er en favoritt. Dessuten lager jeg en rask og lett stekesjy av restene i stekepanna mens biffene hviler før servering. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden):

Om man først skal ha saus - så stemmer jeg for hjemmelaget rødvinssaus jeg også. (dvs. om man har potitter tæl) 

Og det er det klart at man har! 😃 spiser vel alltid poteter til biff?! Elsker poteter. Enten det er råstekte poteter, fløtegratinerte poteter, hasselbackpoteter, pommes frites, ovnsstekte poteter, potet Anna eller noe annet. Elsker poteter!!! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å veksle mellom hjemmelaget soppsaus/bearnesaus/peppersaus og kryddersmør. Lager alltid på slump og smaker meg frem :)

Anonymkode: 79c65...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg først spiser biff er det av en slik kvalitet at den gjør seg best med salt, pepper, og litt olivenolje. 

Saus er til for å kamuflere god kvalitet. 

Anonymkode: 1379a...813

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...