Gå til innhold

Din beste saus til biff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med de fleste lager på slump, men hva bruker du av ingredienser? 

Anonymkode: d767a...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett stk toro bernaise sausepose.

Anonymkode: ebc10...8b6

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

toro bernaise🤷‍♀️

Anonymkode: 261fd...b09

• Liker 1
Skrevet

Fjordland Bearnaise. :D

Anonymkode: 041ed...66a

Skrevet

Spiser biff sjelden, og når jeg først spiser skal det være godt, så da blir det bearnaise ja

Anonymkode: d96d0...888

• Liker 1
Skrevet

Er det ingen som lager egen saus?😄 

Det har jeg alltid gjort, men blir ofte det samme, så ute etter litt tips om noe nytt. Ikke riktig sted å spørre, skjønner jeg🙈😄

• Liker 1
Skrevet

Bruker ikke saus. Har fløtepoteter til, så det er jo "saus" på en måte. Og kryddersmør/hvitløkssmør. Om jeg skal ha saus, blir det en peppersaus.

Anonymkode: 2730d...b8e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Foretrekker kryddersmør på biffen her. En stor kladd som smelter utover kjøttet. :-)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg alltid gjort, men blir ofte det samme, så ute etter litt tips om noe nytt. Ikke riktig sted å spørre, skjønner jeg🙈😄

Helt utrolig at folk kan sitte her og anbefale Toro og Fjorland. Disse sausene er ikke noe gode 🤢 

Jeg pleier å bruke denne oppskriften til Bernaise: https://gladkokken.no/oppskrifter/sauce-bearnaise

Rødvinssaus er også en slager :)

Anonymkode: c52db...1d4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt utrolig at folk kan sitte her og anbefale Toro og Fjorland. Disse sausene er ikke noe gode 🤢 

Jeg pleier å bruke denne oppskriften til Bernaise: https://gladkokken.no/oppskrifter/sauce-bearnaise

Rødvinssaus er også en slager :)

Anonymkode: c52db...1d4

Jo, det er de, i tillegg til at de lager seg selv, så man slipper å finne to panner, smør, hakke løk, osv osv ;)

Anonymkode: ebc10...8b6

• Liker 3
Skrevet

Skysaus med løk, sopp, grovkornet sort pepper og en god skvett kremfløte. Trenger ikke være mer avansert enn det .🤤

• Liker 4
Skrevet

Soppstuing! Stek sopp i samme stekepanne som biffen ble stekt i. Ha i fløte og krydder og la det surre til fløten er redusert

Anonymkode: 9d0c7...217

• Liker 3
Skrevet

Hjemmelaget rødvinssaus. 

• Liker 3
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (1 minutt siden):

Hjemmelaget rødvinssaus. 

Om man først skal ha saus - så stemmer jeg for hjemmelaget rødvinssaus jeg også. (dvs. om man har potitter tæl) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan jo prøve deg på chimichurrii, eller blåostsaus kanskje... :vetikke:

Skrevet

Whisky saus. Kjempegodt👍👍

Anonymkode: df324...d4f

• Liker 2
Skrevet

Ikke akkurat saus, men hjemmelaget soppstuing er en favoritt. Dessuten lager jeg en rask og lett stekesjy av restene i stekepanna mens biffene hviler før servering. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden):

Om man først skal ha saus - så stemmer jeg for hjemmelaget rødvinssaus jeg også. (dvs. om man har potitter tæl) 

Og det er det klart at man har! 😃 spiser vel alltid poteter til biff?! Elsker poteter. Enten det er råstekte poteter, fløtegratinerte poteter, hasselbackpoteter, pommes frites, ovnsstekte poteter, potet Anna eller noe annet. Elsker poteter!!! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bruker å veksle mellom hjemmelaget soppsaus/bearnesaus/peppersaus og kryddersmør. Lager alltid på slump og smaker meg frem :)

Anonymkode: 79c65...d6a

Skrevet

Om jeg først spiser biff er det av en slik kvalitet at den gjør seg best med salt, pepper, og litt olivenolje. 

Saus er til for å kamuflere god kvalitet. 

Anonymkode: 1379a...813

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...