AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Er dette mulig? Tenker å kjøpe egne barn inn i en bolig som er i familiens eie. Det vil si at det blir en slags forskudd på arv fra min side. De er ikke myndige og eierskap vil da være beskyttet av overformynderiet? Anonymkode: 678fa...6a5
newman01 Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Kan ikke det bli problematisk med formue, stipend/lån osv når de blir studenter? Og jeg veit ikke om skatteetaten vil regne dem som reelle eiere, siden de ikke er i økonomisk stand til å ta vare på bygget, betale skatter, avgifter og kommunale gebyrer som kreves for å eie et bygg.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 newman01 skrev (2 minutter siden): Kan ikke det bli problematisk med formue, stipend/lån osv når de blir studenter? Og jeg veit ikke om skatteetaten vil regne dem som reelle eiere, siden de ikke er i økonomisk stand til å ta vare på bygget, betale skatter, avgifter og kommunale gebyrer som kreves for å eie et bygg. Utgiftene vil isåfall falle på meg. Jeg fikk eiendom overført som barn, og det var min mor som betalte. Så sånn sett er det mulig.. Anonymkode: 678fa...6a5
CAPS LOCK Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Det er et vilkår i vergemålslova § 39 at vergen må ha samtykke fra statsforvalteren for å kjøpe fast eiendom til mindreårige. Lov om vergemål (vergemålsloven) - Kapittel 3. Vergemål for mindreårige - Lovdata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå