Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Deler dette da jeg synes at det er lite av deling av konkrete livsstilsendringer.
Vet det er mange der ute som sliter med å gå ned i vekt. I løpet av 2022 har jeg gått ned 20kg. Dette funket for meg og tenkte derfor å dele hva jeg har gjort. Kanskje det hjelper 1 person som synes det er vanskelig. For meg var det overraskende enkelt. Dette er blitt min livsstil nå fordi dette funket for meg. Det har gitt mer mye positiv energi og føler meg vel med kroppen min.

Endringen jeg har gjort er:

-Spise proteinrik mat. Etter jeg begynte å spise mere egg, kylling, drikke 1 proteinshake om dagen, kjøtt og fisk, har vekten gått ned. Jeg har ellers spist normalt. Pasta, ris, brød, knekkebrød. Men har i hovedsak spist mer proteiner på tallerken enn tilbehør. Ved at jeg begynte å få i mer min anbefalte mengde av protein i kosten, gikk søtsuget helt vekk. Dette tok noen dager.

-Til lunsjen på jobb, har jeg med meg middagsrester. Bruker ofte å være kylling med forskjellig krydder+ris/pasta. Brød/knekkebrød med magert pålegg. Har en god del pålegg på for å få opp protein%.-Gå til/fra jobb hver dag. Eller gå 30 min tur.

-Når jeg handler på matbutikk går jeg på yttersiden av veggene, der kommer ikke fristelsene. I midten av matbutikken står ofte mye over-prosessert mat, næringsfattig mat og godteri. Når jeg handler tenker jeg på at jeg skal være en jeger, fisker og sanker. Leter etter matvarer som ser ut fra det gjorde opprinnelig. Fisk skal ligne på fisk. (Altså ikke fiskepinner f eks). Fisk, kjøtt, egg, meieri, korn osv…

-Jeg har ikke trent. Har bare gått til/fra jobb eller gått meg en tur etter middag for å få litt frisk luft. Å gå tur funker veldig fint for meg da jeg ikke liker å trene styrke eller løpe.

Min dag ser slik ut:

-Går til jobb, 20-30 min

-Frokosten er grønn te + proteinshake (200kcal+20g protein)

-Lunsj er krydret kylling i biter+salat/ris/pasta.

-Går fra jobb 20-30 min

-Middag er kylling/fisk/kjøtt med valgfritt tilbehør. Spiser mest mulig protein.

-Kveldsmat kan være havregryn, omelett, brødskive med mye magert pålegg.

Dette er min livsstil som fungerer for meg. Ønsker gjerne å høre deres livsstilsendringer.

Anonymkode: d2c3d...bce

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som gode endringer😊 For meg var godteri synderen, så mitt fokus har vært på å redusere dette kraftig. Samtidig har snacksing mellom måltider blitt langt mindre. Ny regel er feks å bare spise egen matpakke på jobb. Det finnes alltid fristelser med kake, godteri osv på pauserommet. Mye proteinrik mat og grønnsaker, samt normale mengder mat var allerede mitt vanlige kosthold. Skal kun ned 5kg da, men det går riktig vei sakte men sikkert😊

Anonymkode: 6c871...459

• Liker 1
Gjest Agent smith
Skrevet

Egg er gull å spise om man vil gå ned, inneholder mye næringsstoffer og lite har lite kilokalorier

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...