AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Hei! Håper noen kan hjelpe før jeg eventuelt kontakter lege :) Vi prøver å bli gravide og har da sex nesten hver dag. Hadde det i går. Jeg går alltid på do etterpå for å tisse og få tørket ordentlig. I dag tidlig da jeg sto opp merket jeg en del utflod. Dette er egentlig ikke sånn super uvanlig, for etter jeg sluttet med p-piller så har jeg hatt mer utflod. Men denne gangen luktet det litt fisk. Jeg tenkte først bakteriell vaginose. Men nå har jeg vært på do på jobb og det lukter ingenting lengre. Fremdeles litt utflod, relativt hvit. Forventer mens nå (hvis ikke jeg er heldig og det ikke kommer). Kan kjenne en bittelitt irritrasjon, nesten at det kjennes tørt ut selv om jeg vet det ikke er det. Spørsmålet mitt er, hva kan det være? Rart at den midle fiskelukten forsvant like raskt som den kom. Kan det fremdeles være bakteriell vaginose hvis fiskelukten forsvinner? Aldri hatt det før (som jeg vet om), men har lest at den fiskelukten er ganske stram. Har hatt mild fiskelukt før. Grunnen til at jeg vil høre om erfaringer er at jeg vet at bakteriell vaginose er ganske uheldig ved graviditet, derfor skal jeg nok sjekke det uansett, men vil gjerne høre med dere :) Tusen takk på forhånd for svar :) Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Hos meg luktet det kun under sex, aldri ellers. Merket ingenting ellers. Anonymkode: 88bb1...484
svartkatt Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Personlig har det hendt om jeg har spist veldig mye fisk.. bare for å nevne det
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hos meg luktet det kun under sex, aldri ellers. Merket ingenting ellers. Anonymkode: 88bb1...484 Har kjent det under sex, men også etter, slik som nå. Bare ekstra obs nå som skrevet over! ts Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Sofakona skrev (5 minutter siden): Kan være døden som lukter Mener med det? ts Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 svartkatt skrev (Akkurat nå): Personlig har det hendt om jeg har spist veldig mye fisk.. bare for å nevne det Det har ikke jeg opplevd. Heller ikke spist veldig mye fisk, heller altfor lite i det siste. Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 Sæd er alkalisk, mens miljøet i skjeden er surt. Når man har perioder med mye sæd liggende i skjeden hender det at det vil lukte fisk uten at det trenger å være bakteriell vaginose. Sikkert reaksjonen mellom kroppsvæskene. Nå vet jeg ikke om man kan bruke sånne skjedepiller som gjenoppretter syrebalansen mens man prøver å bli gravid, men det kan du jo sjekke ut. Vi skal begynne å prøve selv nå etter jeg er ferdig med mensen, og har allerede begynt å tenke på akkurat dette 😅 Anonymkode: b1c9b...c28
Workalot22 Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 (endret) . Endret 10. januar 2023 av Workalot22
Sofakona Skrevet 10. januar 2023 #11 Skrevet 10. januar 2023 Workalot22 skrev (Akkurat nå): Nei, ikke med mindre jeg har mens. Hvorfor lurer du? Kan det ha noe å si? ts Det kan lukte litt når utflod samler seg i bindet. Men du sier du har mye sex da kan det være at sæden som kommer ut dagen etter lukter, iallefall når den kommer i kontakt med luft/ truse. Om ikke kan det kanskje komme før mens da hormoner og etc forandre seg
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sæd er alkalisk, mens miljøet i skjeden er surt. Når man har perioder med mye sæd liggende i skjeden hender det at det vil lukte fisk uten at det trenger å være bakteriell vaginose. Sikkert reaksjonen mellom kroppsvæskene. Nå vet jeg ikke om man kan bruke sånne skjedepiller som gjenoppretter syrebalansen mens man prøver å bli gravid, men det kan du jo sjekke ut. Vi skal begynne å prøve selv nå etter jeg er ferdig med mensen, og har allerede begynt å tenke på akkurat dette 😅 Anonymkode: b1c9b...c28 Så satser egentlig på at det ikke er bakteriell vaginose da, men heller sæden i skjeden som gir litt fiskelukt. Utifra at du snart er i mine sko, ville du sjekket med lege? 🙂 ts Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 Sofakona skrev (14 minutter siden): Det kan lukte litt når utflod samler seg i bindet. Men du sier du har mye sex da kan det være at sæden som kommer ut dagen etter lukter, iallefall når den kommer i kontakt med luft/ truse. Om ikke kan det kanskje komme før mens da hormoner og etc forandre seg Det kan nok hende da, takk for fint svar Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 Det er all sæden som stinker. Høres ellers ut som drepen for et normalt sexliv å ha sex hver dag for å bli gravid. Du kan jo bare bli gravid et par dager per måned så hørtes vel overdrevent ut..kanskje bruke litt mer tid på å lese om egen anatomi enn på sex? Anonymkode: 2874b...663
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #15 Skrevet 10. januar 2023 Jeg har fått fiskelukt i sjeden etter samleie før på grunn av sæden, det bedres seg da jeg ba mannen om å ikke sprute inni. Bakteriell Vaginose trenger ikke lukte sterkt. Jeg har akkurat hatt det selv, og det luktet "rart" de første par-tre dagene også ble det litt tydeligere fiskelukt. Har også som ei over her skriver; kjent fiskelukt etter at jeg har spist fisk. Gjett at jeg lurte fælt de første gangene, kunne ikke skjønne at jeg var så plaget med bakteriell vaginose 😅 Anonymkode: a4f6b...595
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #16 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er all sæden som stinker. Høres ellers ut som drepen for et normalt sexliv å ha sex hver dag for å bli gravid. Du kan jo bare bli gravid et par dager per måned så hørtes vel overdrevent ut..kanskje bruke litt mer tid på å lese om egen anatomi enn på sex? Anonymkode: 2874b...663 Takk for svar. Satser på det er det. Og til informasjon, vi er veldig glad i sex, så å ha mye sex er ikke noe nytt og det er noe vi ville hatt uansett. Og er selvfølgelig klar over at man bare kan bli gravid et par dager i måneden, men ikke så lenge siden vi begynte å prøve, så er usikker på når eggløsning er (selv om jeg er obs på symptomer), og er i gang med å dokumentere syklus. Så jeg trenger ingen kommentar på hvordan vi gjør dette eller at jeg må lese meg opp på anatomi. Anonymkode: 62f47...d3c
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #17 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fått fiskelukt i sjeden etter samleie før på grunn av sæden, det bedres seg da jeg ba mannen om å ikke sprute inni. Bakteriell Vaginose trenger ikke lukte sterkt. Jeg har akkurat hatt det selv, og det luktet "rart" de første par-tre dagene også ble det litt tydeligere fiskelukt. Har også som ei over her skriver; kjent fiskelukt etter at jeg har spist fisk. Gjett at jeg lurte fælt de første gangene, kunne ikke skjønne at jeg var så plaget med bakteriell vaginose 😅 Anonymkode: a4f6b...595 Tusen takk for svar 🙂 Så jeg burde egentlig følge med, å se om fiskelukten kommer tilbake, eventuelt blir sterkere? 🙂 Haha, visste ikke at det gikk ann, med veldig greit å være klar over! 😄 Anonymkode: 62f47...d3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå