Gå til innhold

Ultralyd uke 13, fosteret snur seg ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd i dag, 13+5. Alt så fint ut ifølge legen, men: fosteret lå med hodet ned i en slags grop. Vi så at fosteret kunne bevege hodet inni selve gropa, men legen forsøkte også å få fosteret til å snu seg helt rundt for å få et bedre bilde. Vi brukte god tid, men det snudde seg aldri. Legen vil derfor ha meg tilbake om to uker for å sjekke at fosteret faktisk får hodet sitt ut av den gropa og kan snu seg fritt. Jeg har prøvd å Google dette, men finner ingen ting. Aner ikke om jeg burde bekymre meg eller ikke. Noen som har lignende erfaringer eller har hørt om dette?

Anonymkode: a23bb...827

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart om ikke legen kunne berolige deg, og det er umulig å si, men tenker at dersom legen faktisk var bekymret hadde nok ikke legen latt deg vente dersom det skulle vært av betydning. Jeg kan si at min baby lå veldig dårlig til på UL i både uke 12 og 18, hvor det var helt umulig å snu henne. Hun lå veldig likt hele svangerskapet, men kom ut helt frisk og fin! Lykke til

Anonymkode: dcdd8...9ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rart om ikke legen kunne berolige deg, og det er umulig å si, men tenker at dersom legen faktisk var bekymret hadde nok ikke legen latt deg vente dersom det skulle vært av betydning. Jeg kan si at min baby lå veldig dårlig til på UL i både uke 12 og 18, hvor det var helt umulig å snu henne. Hun lå veldig likt hele svangerskapet, men kom ut helt frisk og fin! Lykke til

Anonymkode: dcdd8...9ef

Takk for svar! Jeg prøver også å berolige meg med at hvis det hadde vært noe krise, så hadde jeg ikke måttet vente i to uker. Legen sa liksom så lite rundt det - bare at hun ville sjekke det om to uker. Også spurte hun meg om jeg ble bekymret. Jeg svarte at jeg ble jo litt bekymret når det var noe som måtte følges opp, og da nikket hun forståelsesfullt til det bare. Tenker jo alltid i ettertid at man burde spurt mer. Det er liksom ikke måte på problemstillinger man skal komme over - ante ikke at livmoren kunne ha sånne groper. Jeg håper fosteret har snudd seg allerede og beveger seg fritt. Det blir litt lenge å lure, men får bare holde ut.

Skrevet

Min lå med hodet godt plantet ned i lysken på en måte på den tiden, og jeg måtte også tilbake etter et par uker. Hovedproblemet var jo at de ikke fikk målt hodet fordi de ikke kom til med ultralyden, og hun nektet å rikke på seg da vi var der.

Alt var fint, men de ville selvsagt få gjort den målingen😊

Anonymkode: b00c4...1f4

• Nyttig 1
Skrevet

Min lå også klønete til med hodet langt ned i uke 13. Prøvde å snu henne til ingen nytte. Jeg måtte også tilbake, siden de ikke kunne se ordentlig. Alt var helt fint med baby 😄 I uke 18 på OUL lå hun helt perfekt til.

Anonymkode: 94ef3...8cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Min lå med hodet godt plantet ned i lysken på en måte på den tiden, og jeg måtte også tilbake etter et par uker. Hovedproblemet var jo at de ikke fikk målt hodet fordi de ikke kom til med ultralyden, og hun nektet å rikke på seg da vi var der.

Alt var fint, men de ville selvsagt få gjort den målingen😊

Anonymkode: b00c4...1f4

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Min lå også klønete til med hodet langt ned i uke 13. Prøvde å snu henne til ingen nytte. Jeg måtte også tilbake, siden de ikke kunne se ordentlig. Alt var helt fint med baby 😄 I uke 18 på OUL lå hun helt perfekt til.

Anonymkode: 94ef3...8cb

Åh, dette hjalp litt å høre! Kan selvfølgelig være mest pga muligheten for å måle ordentlig at legen vil ha meg tilbake, selv om hun sa dette med at det ikke så ut som den kom seg med hodet ut av den gropa - så kan jeg jo ha krisemaksimert litt hva det egentlig betyr. Håper virkelig at fosteret har snudd seg og ligger finere til på neste UL🤞 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...