Gå til innhold

Ønsker å bestille psykolog time, men mp til fastlege først

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil begynne å dra til psykolog, har aldri vært der før. I og med at jeg studerer i utlandet så kan jeg ikke begynne å dra til psykolog før til sommeren. Har en 3 måneder lang sommerferie, så ønsker å ta noen timer hos psykolog da. 

Siden jeg må gjennom fastlegen min for å få en time hos psykolog, er det innafor å dra til fastlegen nå (drar tilbake til studieland om 1 uke og er usikker på om jeg kommer hjem noe mer før sommerferien), eller burde jeg ringe om noen måneder og spørre om en time gjennom telefonen? Har hørt det kan være lange ventelister så ønsker egt å ordne dette asap sånn at jeg kan booke noen timer mens jeg er i Norge. 

Anonymkode: 1dd0c...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke noe time hos psykolog med det første kan jeg si deg, det offentlige har laaange ventelister! Vi snakker opp til 2år ventetid i det offentlige enkelte steder i Norge...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

På mitt legekontor har vi elektronisk konsultasjon i tillegg til vanlig. Da skriver jeg bare det jeg vil spørre legen og og får svar. Det ligger på helsenorge. Kanskje din lege også har det?

Anonymkode: 0f456...746

• Liker 1
Skrevet
Krutegodt skrev (Akkurat nå):

Du får ikke noe time hos psykolog med det første kan jeg si deg, det offentlige har laaange ventelister! Vi snakker opp til 2år ventetid i det offentlige enkelte steder i Norge...

2 år?! Visste ventelista var lang, men ikke så lang. Herregud

Da skader det vel ikke å starte prosessen med å skaffe en time allerede nå. Tror ikke jeg kommer til å ha råd til å gå privat i lengden uansett

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

På mitt legekontor har vi elektronisk konsultasjon i tillegg til vanlig. Da skriver jeg bare det jeg vil spørre legen og og får svar. Det ligger på helsenorge. Kanskje din lege også har det?