Gå til innhold

Aktivitetsleker/klatrestativ/hinderløype for barn? (Innendørs, lage selv/rimelig)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Der de får bruke kroppen skikkelig. Mange fine ribbevegger og klatrestativer man kan kjøpe, men jeg har nesten ikke penger til overs, så det må være noe jeg har hjemme og kan bruke, eller som jeg kan lage rimelig selv. Tips? Alder 3-7 år, to barn! Har en "vinkel" av stua vi kan bruke til dette. Spiller ingen rolle om det ser rart ut og ikke passer inn, men helst ikke så mye skruing i vegg. Beste er jo disse ribbeveggene man setter i spenn mellom gulv og tak, men usikker på hvordan jeg kan lage det selv. 

Det vi har gjort allerede: 

-Spart på sofaputene fra en gammel sofa, disse brukes som byggeklosser
-Spart på to gamle madrasser som legges på gulvet for hoppe-underlag 
-Hylleplate mellom to krakker for balansebom 
-Tunneltelt fra Ikea 

Anonymkode: 9cac9...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gymringer som kan festes i taket. 

"Gulvet er lava"-spill, fås til en rimelig penge, og kommer i en vanlig brettspill-eske

Rutsjebane som kan bygges inn i hinderløype med tunnellen og balansebommen o.l. 

Anonymkode: db66f...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Gymringer som kan festes i taket. 

"Gulvet er lava"-spill, fås til en rimelig penge, og kommer i en vanlig brettspill-eske

Rutsjebane som kan bygges inn i hinderløype med tunnellen og balansebommen o.l. 

Hvordan lage dette rimelig/av det man har hjemme? For hadde jeg hatt pengene hadde det ikke vært stress 😛 Ser for meg å bruke kryssfiner og melaminhylleplate som bunn, men skal det bygges inn og lage stige opp til sklien, blir det fort fryktelig dyrt igjen. Gymringer er faktisk dyre de også, 2-300 for fine ringer, og så skal man ha festemateriell, så da er det jo 500 til sammen der. Jeg tenker jeg kan bruke max 1000 på alt. Skal 500 gå til turnringer er det ikke igjen mye til å lage sklie feks. Bare tau koster jo noen hundre om vi skulle laget huske på egenhånd. 

Anonymkode: 9cac9...9a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener ikke lage rutsjebane, du får små nye for noen få hundrelapper, og om du ser på finn, finner du dem enda rimeligere. Vi betalte vel 250 kr for vår. Det er ikke en stor rutsjebane (det har vi ikke plass til), men den gir likevel mye aktivitet og moro når den settes opp i hinderløype hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en plast-sklie som kostet 200 kr på Finn, brukt ribbevegg til omtrent samme summen, klatrehåndtak på veggen fra Søstrene Greene (men tror ikke disse er i salg lenger), inne-trampoline kjøpt brukt den også for 150 kr. 

Men ungene elsker å bygge hinderløyper selv også, og noe av det beste er å ta sofaputene og sette de på skakke mot stuebordet og "skli nedover" sofaputene. 

Ellers vil jeg anbefale disse fra Biltema, kjempefint underlag å hoppe, huske og leke på:

https://www.biltema.no/fritid/treningsutstyr/utholdenhetstrening/treningsmatte-2000031674

Anonymkode: 091f1...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...