Gå til innhold

Nabo lar hunden sin drite på fellesområdene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe bevis, men jeg er villig til å vedde ganske mye på at det er naboen min. Vi bor i rekkehus med felles område og vei foran huset, og nå som snøen smelter er det TJUKT med hundedritt. Store klumper, og alle andre som har hund i nabolaget har sånne små som ikke klarer å bæsje så stort. 

Det virker som de gir blanke i hvordan det ser ut ute, de verken måker eller strør eller gjør noe vedlikehold. Det er en familie som bor der, men ingen av dem jobber eller går på skole. De leier huset av noen andre. 

Jeg har sett at de har latt hunden gjøre fra seg i hagen deres og bare la det ligge, griselig og ekkelt, men ikke min bisniss. Men foran huset og på felles vei, det går ikke an. 

Jeg har egentlig ikke lyst til å snakke med naboen, fordi dette burde de skjønne sjøl (!!) og jeg har snakka med de om veldig masse før, at de fyller opp mitt søppelspann, spiller høy musikk hele natta osv. Dessuten kan jeg ikke bevise at det er dem. 

Jeg har unger som bruker veien daglig. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: cb384...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La det være...du kan ikke bevise at det er dem...regner med at det ikke er den eneste hunden i området 

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

La det være...du kan ikke bevise at det er dem...regner med at det ikke er den eneste hunden i området 

Nei, men området er privat så veldig få andre som går der. Dessuten er de de eneste som jeg vet om som har stor hund og som ikke går på tur med den, bare lar den gjøre fra seg utenfor og så tar den inn igjen. 

Skrevet

Bevis først. Eller melding som går ut til alle beboere. 

Skrevet

Kjøp en rull med hundeposer og legg i postkassa deres, se om de tar hintet🙈

Anonymkode: a7f6d...020

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjøp en rull med hundeposer og legg i postkassa deres, se om de tar hintet🙈

Anonymkode: a7f6d...020

Tror ikke de henter posten heller, postkassa er i alle fall alltid stappa full av papir og greier. Men ja… tror jeg lener mer mot å spørre dem når jeg treffer dem ute. 

Skrevet

Du må nok ta de i aksjon. Du må vise deg idet de går fra et shit hunden har lagt fra seg og spøøre om de skal ta shiten med? 

Anonymkode: 126ac...7ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har ikke noe bevis, men jeg er villig til å vedde ganske mye på at det er naboen min. Vi bor i rekkehus med felles område og vei foran huset, og nå som snøen smelter er det TJUKT med hundedritt. Store klumper, og alle andre som har hund i nabolaget har sånne små som ikke klarer å bæsje så stort. 

Det virker som de gir blanke i hvordan det ser ut ute, de verken måker eller strør eller gjør noe vedlikehold. Det er en familie som bor der, men ingen av dem jobber eller går på skole. De leier huset av noen andre. 

Jeg har sett at de har latt hunden gjøre fra seg i hagen deres og bare la det ligge, griselig og ekkelt, men ikke min bisniss. Men foran huset og på felles vei, det går ikke an. 

Jeg har egentlig ikke lyst til å snakke med naboen, fordi dette burde de skjønne sjøl (!!) og jeg har snakka med de om veldig masse før, at de fyller opp mitt søppelspann, spiller høy musikk hele natta osv. Dessuten kan jeg ikke bevise at det er dem. 

Jeg har unger som bruker veien daglig. Hva hadde du gjort?

Antar at dette er et borettslag? Da kan dette med uteområde tas opp med styret. Det er vel også begrenset hvor lenge eier av leiligheten kan leie ut til andre. 

Selv om hunden gjør fra seg i egen hage er det veldig ugreit med tanke på naboer. Det skjedde i et rekkehus til noen slektninger av meg, der naboen hadde latt hunden få bruke hele plenen som toalett. Da leiligheten ble solgt og ny familie flyttet inn, var det så grisete at de ikke kunne la ungene leke ute før plenen var sanert. Endte med at borettslaget tok regningen for dette, i sympati med de nye eierne. 

Anonymkode: 3009c...d48

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Antar at dette er et borettslag? Da kan dette med uteområde tas opp med styret. Det er vel også begrenset hvor lenge eier av leiligheten kan leie ut til andre. 

Selv om hunden gjør fra seg i egen hage er det veldig ugreit med tanke på naboer. Det skjedde i et rekkehus til noen slektninger av meg, der naboen hadde latt hunden få bruke hele plenen som toalett. Da leiligheten ble solgt og ny familie flyttet inn, var det så grisete at de ikke kunne la ungene leke ute før plenen var sanert. Endte med at borettslaget tok regningen for dette, i sympati med de nye eierne. 

Anonymkode: 3009c...d48

Nei, da hadde det vært enklere. Det er et byggefelt. 

Jeg vurderer å be huseier sjekke opp i det, men det føles som «sladring». Uansett, jeg er helt sikker på at det er dem. De går ikke tur med hunden, står med bånd på trappa og lar dem gjøre fra seg foran huset. Masse avføring! 

Andre har unger som leker der, mine gjør ikke det, men det er så ekkelt at jeg får lyst til å kaste opp. Hvordan kan noen synes at det er innafor å spre dritten rundt huset man bor i???! 

Skrevet

Og jeg tenker kanskje huseier har klaget på dritt på plenen, så nå tar de det på andre siden av huset isteden. 

Skrevet

Heng en anonym lapp på døren deres. 
mange måter å si ifra på uten å avsløre at det er deg eller å konfrontere personlig 

Anonymkode: 9b616...631

Skrevet

Plukk opp dritten med en dritepose og legg posene ved inngangsdøren dies:) da tar de kanskje hintet.

Anonymkode: 9ba2a...f3c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...