AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Del Skrevet 10. januar 2023 Kan noen forklare litt (type teskje) ang disse kjerringrådene? Slimløsende hostesaft. Hva er det godt for og når bør man ta det? Ananas. Hva er det godt for og når bør man spise det? Grapefruktjuice. Hva er det godt for og når bør man drikke det? Og kan man bruke en eller flere av disse samtidig? Eller vil de «jobbe mot hverandre»? Takk ❤️ Anonymkode: 4a69f...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Del Skrevet 10. januar 2023 Haha, jeg formulerte et svar om forkjølelse og sånn og syntes egentlig det var et litt underlig spørsmål, men så bladde jeg meg opp og så hvilket underforum det var postet under. Der har jeg ingen tips annet enn at det kan være lurt å nevne hva det gjelder i tittel eller hi, for ikke alle legger merke til underforum. Anonymkode: b8494...5b4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 10. januar 2023 #3 Del Skrevet 10. januar 2023 Hostesaft og grapefrukt skal tas før og rundt el, så viktig å bruke tester for å finne el. Disse er ment for å gi Mer slim og dermed gjøre det lettere å bli gravid. Vil personlig heller anbefale consieve plus lubricant , dette er et glidemiddel som etterligner slim og gjør det lettere å bli gravid. Har selv blitt gravid to ganger med det. ananas er ment å spise Etter eggløsning for å gi høyere progesteron. Også banan vil kunne gi høyere progesteron. Enda bedre er nok å ta høydose C vitamin som også forhøyer progesteron samt B vitaminer. Spesielt B6. Fås kjøpt på apotek og er veldig bra for å få hormonene regulert riktig. vitex agnus castus er også en urt, tas helst i flytende form, 40 dråper hver morgen. Jeg tar cd 1-10 og de gangene jeg har blitt gravid har jeg brukt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Del Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Haha, jeg formulerte et svar om forkjølelse og sånn og syntes egentlig det var et litt underlig spørsmål, men så bladde jeg meg opp og så hvilket underforum det var postet under. Der har jeg ingen tips annet enn at det kan være lurt å nevne hva det gjelder i tittel eller hi, for ikke alle legger merke til underforum. Anonymkode: b8494...5b4 Åh, ja det tenkte seg faktisk ikke på. skulle selvfølgelig nevnt det ja. Beklager ❤️ Anonymkode: 4a69f...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalorian Skrevet 10. januar 2023 #5 Del Skrevet 10. januar 2023 Laura80 skrev (12 timer siden): Hostesaft og grapefrukt skal tas før og rundt el, så viktig å bruke tester for å finne el. Disse er ment for å gi Mer slim og dermed gjøre det lettere å bli gravid. Vil personlig heller anbefale consieve plus lubricant , dette er et glidemiddel som etterligner slim og gjør det lettere å bli gravid. Har selv blitt gravid to ganger med det. ananas er ment å spise Etter eggløsning for å gi høyere progesteron. Også banan vil kunne gi høyere progesteron. Enda bedre er nok å ta høydose C vitamin som også forhøyer progesteron samt B vitaminer. Spesielt B6. Fås kjøpt på apotek og er veldig bra for å få hormonene regulert riktig. vitex agnus castus er også en urt, tas helst i flytende form, 40 dråper hver morgen. Jeg tar cd 1-10 og de gangene jeg har blitt gravid har jeg brukt det. Så gode tips👏🏼😍 Har hørt flere anbefaler fructus femina(flytende= urter) også og at de tar det regelmessig både før og etter el for å øke sjansene? https://www.helsehelse.dk/fructus-femina-comp-1756p.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 11. januar 2023 #6 Del Skrevet 11. januar 2023 Mandalorian skrev (8 timer siden): Så gode tips👏🏼😍 Har hørt flere anbefaler fructus femina(flytende= urter) også og at de tar det regelmessig både før og etter el for å øke sjansene? https://www.helsehelse.dk/fructus-femina-comp-1756p.html Ja vet jeg brukte den da vi prøvde på første mann. Skjedde nok ikke så mye hos meg med den da tror jeg, hadde også bedre med vitex da men kan være verdt forsøket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 11. januar 2023 #7 Del Skrevet 11. januar 2023 Interessant dette her med fructus femina, hadde aldri hørt om det. Virker som om den er ment for å hjelpe egget feste seg i livmoren? Er den tilgjengelig i Norge? Ser at en nettbutikk skriver at det er "et reseptpliktig legemiddel regulert av Statens Legemiddelverk" - stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalorian Skrevet 11. januar 2023 #8 Del Skrevet 11. januar 2023 CatMom82 skrev (3 timer siden): Interessant dette her med fructus femina, hadde aldri hørt om det. Virker som om den er ment for å hjelpe egget feste seg i livmoren? Er den tilgjengelig i Norge? Ser at en nettbutikk skriver at det er "et reseptpliktig legemiddel regulert av Statens Legemiddelverk" - stemmer dette? Har kun funnet den på danske nettsider😊👍🏼(der virker det som om du kan bestille uten resept) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Del Skrevet 11. januar 2023 Laura80 skrev (På 10.1.2023 den 10.26): Hostesaft og grapefrukt skal tas før og rundt el, så viktig å bruke tester for å finne el. Disse er ment for å gi Mer slim og dermed gjøre det lettere å bli gravid. Vil personlig heller anbefale consieve plus lubricant , dette er et glidemiddel som etterligner slim og gjør det lettere å bli gravid. Har selv blitt gravid to ganger med det. ananas er ment å spise Etter eggløsning for å gi høyere progesteron. Også banan vil kunne gi høyere progesteron. Enda bedre er nok å ta høydose C vitamin som også forhøyer progesteron samt B vitaminer. Spesielt B6. Fås kjøpt på apotek og er veldig bra for å få hormonene regulert riktig. vitex agnus castus er også en urt, tas helst i flytende form, 40 dråper hver morgen. Jeg tar cd 1-10 og de gangene jeg har blitt gravid har jeg brukt det. Så hostesaft som virker lokalt i svelget ved å være slimløsende skal gi mer slim nedentil? Kan du forklare hvordan dette skjer fysiologisk? Kanskje ikke ta alle kjerringråd for god fisk, de henger jo ikke på greip om man bare vet litt hvordan kroppen fungerer...🤣🤣🤣 Anonymkode: 28541...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 11. januar 2023 #10 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Så hostesaft som virker lokalt i svelget ved å være slimløsende skal gi mer slim nedentil? Kan du forklare hvordan dette skjer fysiologisk? Kanskje ikke ta alle kjerringråd for god fisk, de henger jo ikke på greip om man bare vet litt hvordan kroppen fungerer...🤣🤣🤣 Anonymkode: 28541...3a7 Vet ikke om hvor vidt det funker og orker ikke bruke energi på å finne ut av heller, for min del er jeg gravid. Uten hostesaft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Del Skrevet 11. januar 2023 Slimløsende hostesaft virker på alle slimhinner i hele kroppen. Eggløsningsslimet blir mer tyntflytende og det blir lettere for sædcellene å svømme fram til egget. (For tykt slim kan gjøre det vanskeligere enn normalt) Er vanlig at man merker en økning i slimet som kommer ut når man bruker slimløsende hostesaft. Nå er jeg forkjøla og bruker det for å hoste opp slimet lettere, men får med en gang økt utflod også. Tror ikke dette er vitenskapelig dokumentert, men vet flere som mener dette var løsningen for dem. Anonymkode: 21063...bdd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Slimløsende hostesaft virker på alle slimhinner i hele kroppen. Eggløsningsslimet blir mer tyntflytende og det blir lettere for sædcellene å svømme fram til egget. (For tykt slim kan gjøre det vanskeligere enn normalt) Er vanlig at man merker en økning i slimet som kommer ut når man bruker slimløsende hostesaft. Nå er jeg forkjøla og bruker det for å hoste opp slimet lettere, men får med en gang økt utflod også. Tror ikke dette er vitenskapelig dokumentert, men vet flere som mener dette var løsningen for dem. Anonymkode: 21063...bdd Har dette noe å si ved IVF? Høres ikke sånn ut, men jeg er desperat etter 5 mislykkede innsett. 😅 Anonymkode: 076f3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 12. januar 2023 #13 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) 16 hours ago, AnonymBruker said: Så hostesaft som virker lokalt i svelget ved å være slimløsende skal gi mer slim nedentil? Kan du forklare hvordan dette skjer fysiologisk? Kanskje ikke ta alle kjerringråd for god fisk, de henger jo ikke på greip om man bare vet litt hvordan kroppen fungerer...🤣🤣🤣 Anonymkode: 28541...3a7 Jeg lurte på det samme Det er mange meninger og myter, men det er veldig sjeldent jeg ikke faktasjekker ting. Så la oss si at det er noe i hostesaften som gjør at man produserer mer slim, her er ingrediensene i Solvipect: MIKSTUR, oppløsning 20 mg/ml: 1 ml inneh.: Guaifenesin 20 mg, sorbitol, lakrispasta, polysorbat 20, etanol, hydroksyetylcellulose, natriumdihydrogenfosfatdihydrat, dinatriumhydrogenfosfatdodekahydrat, glyserol, anisolje, natriumcyklamat, metylparahydroksybenzoat (E 218), renset vann. Lakrissmak. En studie fant ut at guaifenesin kan hjelpe med sperm mobility. En studie fra 40 år siden fant ut følgende: "guaifenesin may improve cervical mucus and improve fertility". Så ja, det kan hende at Solvipect kan hjelpe. Har selv begynt å ta store mengder antioksidanter, bl.a. SOD og NAC. Det er mye forskning som tyder på at oksidativ stress påvirker risiko for habituell abort. Endret 12. januar 2023 av CatMom82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Del Skrevet 12. januar 2023 CatMom82 skrev (1 time siden): Jeg lurte på det samme Det er mange meninger og myter, men det er veldig sjeldent jeg ikke faktasjekker ting. Så la oss si at det er noe i hostesaften som gjør at man produserer mer slim, her er ingrediensene i Solvipect: MIKSTUR, oppløsning 20 mg/ml: 1 ml inneh.: Guaifenesin 20 mg, sorbitol, lakrispasta, polysorbat 20, etanol, hydroksyetylcellulose, natriumdihydrogenfosfatdihydrat, dinatriumhydrogenfosfatdodekahydrat, glyserol, anisolje, natriumcyklamat, metylparahydroksybenzoat (E 218), renset vann. Lakrissmak. En studie fant ut at guaifenesin kan hjelpe med sperm mobility. En studie fra 40 år siden fant ut følgende: "guaifenesin may improve cervical mucus and improve fertility". Så ja, det kan hende at Solvipect kan hjelpe. Har selv begynt å ta store mengder antioksidanter, bl.a. SOD og NAC. Det er mye forskning som tyder på at oksidativ stress påvirker risiko for habituell abort. Det kan godt være det var helt tilfeldig, men jeg ble gravid den syklusen jeg tok Solvipect. Var også forkjøla da 😅 Da hadde vi prøvd i over ett år. Anonymkode: bec72...6a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #15 Del Skrevet 12. januar 2023 CatMom82 skrev (2 timer siden): Jeg lurte på det samme Det er mange meninger og myter, men det er veldig sjeldent jeg ikke faktasjekker ting. Så la oss si at det er noe i hostesaften som gjør at man produserer mer slim, her er ingrediensene i Solvipect: MIKSTUR, oppløsning 20 mg/ml: 1 ml inneh.: Guaifenesin 20 mg, sorbitol, lakrispasta, polysorbat 20, etanol, hydroksyetylcellulose, natriumdihydrogenfosfatdihydrat, dinatriumhydrogenfosfatdodekahydrat, glyserol, anisolje, natriumcyklamat, metylparahydroksybenzoat (E 218), renset vann. Lakrissmak. En studie fant ut at guaifenesin kan hjelpe med sperm mobility. En studie fra 40 år siden fant ut følgende: "guaifenesin may improve cervical mucus and improve fertility". Så ja, det kan hende at Solvipect kan hjelpe. Har selv begynt å ta store mengder antioksidanter, bl.a. SOD og NAC. Det er mye forskning som tyder på at oksidativ stress påvirker risiko for habituell abort. Dette er jo kun en casereport fra 40år siden... 🙄🙄 Anonymkode: 28541...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Slimløsende hostesaft virker på alle slimhinner i hele kroppen. Eggløsningsslimet blir mer tyntflytende og det blir lettere for sædcellene å svømme fram til egget. (For tykt slim kan gjøre det vanskeligere enn normalt) Er vanlig at man merker en økning i slimet som kommer ut når man bruker slimløsende hostesaft. Nå er jeg forkjøla og bruker det for å hoste opp slimet lettere, men får med en gang økt utflod også. Tror ikke dette er vitenskapelig dokumentert, men vet flere som mener dette var løsningen for dem. Anonymkode: 21063...bdd Hostesaft virker kun lokalt i svelget, så har null innvirkning på slimhinner ellers i kroppen. Hvordan kan den da påvirke fertilitet? 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 28541...3a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #17 Del Skrevet 12. januar 2023 CatMom82 skrev (4 timer siden): Jeg lurte på det samme Det er mange meninger og myter, men det er veldig sjeldent jeg ikke faktasjekker ting. Så la oss si at det er noe i hostesaften som gjør at man produserer mer slim, her er ingrediensene i Solvipect: MIKSTUR, oppløsning 20 mg/ml: 1 ml inneh.: Guaifenesin 20 mg, sorbitol, lakrispasta, polysorbat 20, etanol, hydroksyetylcellulose, natriumdihydrogenfosfatdihydrat, dinatriumhydrogenfosfatdodekahydrat, glyserol, anisolje, natriumcyklamat, metylparahydroksybenzoat (E 218), renset vann. Lakrissmak. En studie fant ut at guaifenesin kan hjelpe med sperm mobility. En studie fra 40 år siden fant ut følgende: "guaifenesin may improve cervical mucus and improve fertility". Så ja, det kan hende at Solvipect kan hjelpe. Har selv begynt å ta store mengder antioksidanter, bl.a. SOD og NAC. Det er mye forskning som tyder på at oksidativ stress påvirker risiko for habituell abort. Kan du linke til noen SOD og NAC som man får kjøpt i Norge? Eller de du tar? Anonymkode: 076f3...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CatMom82 Skrevet 12. januar 2023 #18 Del Skrevet 12. januar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan du linke til noen SOD og NAC som man får kjøpt i Norge? Eller de du tar? Anonymkode: 076f3...35f Jeg vil gjerne unngå å linke til noen spesifikke nettbutikker, men N-acetyl cysteine (NAC) er tilgjengelig i mange norske nettbutikker. SOD måtte jeg bestille fra utlandet, vet ikke helt hvorfor den ikke var tilgjengelig i Norge. I tillegg eksperimenter jeg med LLLT (low lever laser therapy), i.e. lysterapi i nær-infrarød bølgelengde. Hvordan dette skal hjelpe fertilitet er også forsket på, her er en artikkel som forklarer hvordan den fungerer. Dette synes jeg var interessant og muligens relevant for flere her: "Implantation rates of the fertilised egg (critical for both IVF and regular pregnancy) are thought to be related to mitochondrial function(8). Lower performing mitochondria hinder the functioning of the egg cell. The mitochondria found in egg cells are inherited from the mother, and can have DNA mutations in certain women, especially as age advances. Red and near infrared light therapy work directly on the mitochondria, improving the function and reducing issues like DNA mutations. This explains why a study from Denmark showed that two-thirds of women who previously had failed IVF cycles achieved a successful pregnancy (even natural pregnancies) with light therapy. There was even a case of a 50 year old woman getting pregnant." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 12. januar 2023 #19 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Har dette noe å si ved IVF? Høres ikke sånn ut, men jeg er desperat etter 5 mislykkede innsett. 😅 Anonymkode: 076f3...35f Nei. Da skal jo ikke spermen svømme i el slimet ditt for å finne egget så ingen vits i De sier q10 øker sjansene for ivf? Verdt å prøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #20 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hostesaft virker kun lokalt i svelget, så har null innvirkning på slimhinner ellers i kroppen. Hvordan kan den da påvirke fertilitet? 🤷♀️🤷♀️ Anonymkode: 28541...3a7 Solvipect hostemikstur er slimløsende. Hvis den bare virker i svelget, hvordan kan den da løse opp slim i lungene, så man lettere kan hoste det opp? Og hvordan vet hostesaften forskjellen på ulike typer slim i kroppen?Hvorfor skal ikke barn under 6 år få den? Hvordan kan den påvirke evnen til å kjøre bil i større mengder? Hvordan kan den gå over i morsmelken? Bare spør, siden den kun påvirker svelget..... Anonymkode: 21063...bdd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå