Gå til innhold

Han har vært utro for 7, 6 og 2 år siden, og jeg oppdaget det i går.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har vært utro både emosjonelt og fysisk et par ganger, og planlagt utroskap ved å kjøpe inn kondomer i påvente av å møte en dame når han har vært på kurs.

Han er lei seg og sier at han ikke er den mannen nå som han var for 7, 6 og 2 år siden.

For meg er dette som om det skjedde i går.

Livet mitt er pisset på og jeg er i sjokk. Har sovet 2 t i natt.

Hvordan takler man noe sånt som dette?

Anonymkode: a493b...32f

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For deg skjedde jo dette i går, forstår godt at du ikke har det så bra nå. Hadde nok vært lettere å svelge om det var for 7 år siden og det var alt. Men 6 og 2 år siden også? Har han ingen selvkontroll? Forventer han at du bare skal glemme dette fordi han liksom ikke er den mannen i dag?

Anonymkode: 224a5...4d5

• Liker 22
  • Nyttig 1
Skrevet
Tone83 skrev (Akkurat nå):

Ikke la han fortsette å pisse på livet ditt. 

Han gråter og er helt knust over det han har gjort, og kan ikke forstå hvorfor han har oppført seg sånn.

Forklaringen hans er at forholdet var kjedelig, og han fantaserte om sex/ oppmerksomhet fra fremmede damer.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde lettere forstått det dersom det bare var én gang. Dere kunne ha hatt en dårlig periode etc. Men tre ganger?! Her er det noe som skurrer. Han har null respekt for deg. Dessuten, hvordan vet du at det ikke er flere ganger? 

Anonymkode: d51aa...d51

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

En gang ja, men så mange ganger? Nei.

Når han planlegger utroskap betyr du ikke en dritt for han. 

Han er bare lei seg fordi han ble tatt. Hadde han hatt dårlig samvittighet hadde han aldri gjort noe sånt.

Anonymkode: 4ad1b...0e6

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han gråter og er helt knust over det han har gjort, og kan ikke forstå hvorfor han har oppført seg sånn.

Forklaringen hans er at forholdet var kjedelig, og han fantaserte om sex/ oppmerksomhet fra fremmede damer.

Ts

Han gråter fordi han er tatt. Han syns synd på seg selv og ikke på deg.

Du må bestemme hva du vil gjøre videre. Hadde det vært min kone som var i hans sine sko, så hadde det avgjørende vært at hun ærlig virket å forstå at hun og vi har behov for å fungere annerledes for at dette skal bli bra i fremtiden. 

• Liker 21
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

"En gang er ingenting, to ganger er en vane". Og denne fyren har gjort det flere ganger enn det. 

Han griner fordi han er avslørt. Ikke fordi han angrer på det han har gjort. 

Anonymkode: fcc2b...596

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts

Rimelig spesielt å si at han ikke forstår hvorfor han gjorde det for så å gi en forklaring.

• Liker 10
Skrevet

Du avslutter naturligvis forholdet. Samtidig forteller du han at du er verdt mer enn dette.

Han er lei seg fordi han ble avslørt, ikke fordi han såret deg.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde lettere forstått det dersom det bare var én gang. Dere kunne ha hatt en dårlig periode etc. Men tre ganger?! Her er det noe som skurrer. Han har null respekt for deg. Dessuten, hvordan vet du at det ikke er flere ganger? 

Anonymkode: d51aa...d51

Har ikke bevis for flere ganger, dessuten har han fortalt meg flere episoder med flørting enn hva jeg trodde selv.

Han ble kristen i fjor etter at han ble helbredet fra alvorlig sykdom, dvs han mener selv han ble helbredet siden legene ikke helt forstår hvorfor han har blitt frisk.

Etter det ble han veldig ydmyk, rolig og ønsket at vi skulle gifte oss, men så langt kom vi ikke før jeg oppdaget utroskapen ved å tilfeldigvis se i hans gamle toalettveske og fant kondomer.

Ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ikke bevis for flere ganger, dessuten har han fortalt meg flere episoder med flørting enn hva jeg trodde selv.

Han ble kristen i fjor etter at han ble helbredet fra alvorlig sykdom, dvs han mener selv han ble helbredet siden legene ikke helt forstår hvorfor han har blitt frisk.

Etter det ble han veldig ydmyk, rolig og ønsket at vi skulle gifte oss, men så langt kom vi ikke før jeg oppdaget utroskapen ved å tilfeldigvis se i hans gamle toalettveske og fant kondomer.

Ts

Haha, for en fyr. Spørs om ikke denne Guden hans grep inn enda en gang for å skåne deg. Unnskyld at jeg ler, men for en fjott.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts

Nei. Han er ikke knust over det han har gjort. Han er knust over å ha blitt oppdaget. Nå risikerer han å måtte flytte, få det dårligere økonomisk med bare en inntekt, se barna sine halve tiden og gjøre alt husarbeid og logistikk selv. Men disse konsekvensene burde han ha tenkt på før han stakk pikken sin i andre damer. Fyren er notorisk utro. Slike bedrer seg som regel ikke.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du ønsker å fortsette med ham, må han være forberedt på at du trenger noen år på å lære deg å leve med det, og også noen år på å tilgi, men hvis du klarer å tro at han har endret seg og han tåler den belastningen på en god måte, er det mulig. Men han må vise at han støtter deg.

Anonymkode: fa213...eec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjedde dette mens han var i 20årene? Er han passert 30 nå? 

Anonymkode: 079ac...3eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Han har vært utro både emosjonelt og fysisk et par ganger, og planlagt utroskap ved å kjøpe inn kondomer i påvente av å møte en dame når han har vært på kurs.

Han er lei seg og sier at han ikke er den mannen nå som han var for 7, 6 og 2 år siden.

For meg er dette som om det skjedde i går.

Livet mitt er pisset på og jeg er i sjokk. Har sovet 2 t i natt.

Hvordan takler man noe sånt som dette?

Problemet for dere er at dere ikke er på samme plass. Om han tok et endelig oppgjør med seg selv, så er han ferdig med denne prosessen, mens du fikk den midt i fleisen nå. Du har et behov for å forstå og bruke tid på hva som er skjedd. Han er ferdig med alt som har skjedd og ønsker å gå videre i deres/sitt liv.

ItchyBitchySpider skrev (10 minutter siden):

Nei. Han er ikke knust over det han har gjort. Han er knust over å ha blitt oppdaget. Nå risikerer han å måtte flytte, få det dårligere økonomisk med bare en inntekt, se barna sine halve tiden og gjøre alt husarbeid og logistikk selv. Men disse konsekvensene burde han ha tenkt på før han stakk pikken sin i andre damer. Fyren er notorisk utro. Slike bedrer seg som regel ikke.

For et bittert innlegg. De fleste mennesker evner over tid å korrigere egen atferd. Du argumenterer som en 5-åring. 

Anonymkode: 43b2e...7c7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ts

Hadde han vært helt knust så hadde det ikke skjedd mer enn en gang og han hadde gitt beskjed tvert. Eneste han er knust for er at han ble tatt 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Problemet for dere er at dere ikke er på samme plass. Om han tok et endelig oppgjør med seg selv, så er han ferdig med denne prosessen, mens du fikk den midt i fleisen nå. Du har et behov for å forstå og bruke tid på hva som er skjedd. Han er ferdig med alt som har skjedd og ønsker å gå videre i deres/sitt liv.

For et bittert innlegg. De fleste mennesker evner over tid å korrigere egen atferd. Du argumenterer som en 5-åring. 

Anonymkode: 43b2e...7c7

Ingenting bittert over det. Ren statistikk. Mennesker som er utro flere ganger, gjennom flere år, mangler impulskontroll og respekt for partner. Dette er karaktertrekk.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skjedde dette mens han var i 20årene? Er han passert 30 nå? 

Anonymkode: 079ac...3eb

Han er nå 51 år og vi har vært sammen siden han var 38 år.

Ts

Skrevet

Hvilke av gangene var han fysisk utro og emosjonelt utro? 

Anonymkode: 08730...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...