AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Jeg fikk dette foreskrevet som antidepressiva fordi jeg har tålt SSRI så dårlig med STERKE bivirkinger. Så nå ville psykiateren forsøke denne på meg. Leser nå om den og får bekreftet at nei, den har ingen av de kjipe bivirkingene jeg har erfart fra tidligere med SSRI, MEN en av de vanligste bivirkningene er søvnvansker. Og leser mange får dette problemet selv om den tas tidlig på morgenen. Og at det ikke går over med tiden. Nå har jeg vært lys våken siste to nettene og kun fått ett par timers søvn. Psykiateren visste jeg slet med søvnen så syns det var litt rart han ikke sa noe om dette. Ikke minst hvorfor han ikke sa noe om hvilke medisiner jeg evt kan ta for å få hjelp til å sove sammen med disse. Har noe å sove på ved behov, men tviler på det er lurt å ta sammen med denne medisinen. Noen som kjenner til medisinen og denne bivirkingen? Hva gjorde dere for å få sove? Jeg har ikke time hos psykiateren igjen før om 4 uker og han tar ikke telefonen om vi ringer utenom. Han svarer forståelig nok heller ikke på sms rundt medisiner. Hva syns dere md erfaring om denne medisinen mot depresjon/angst? Funket den greit over tid eller var det mange bivirkninger? Hvor lang tid tok det før den begynte å virke? Jeg vet det er strenge regler her rundt medisin spørsmål, doseringer osv, men satser på denne går såvidt gjennom nåløyet😇 Anonymkode: 492e3...84c
Ugresset Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Jeg slet med søvn i begynnelsen, hadde ikke roen til å sove. Tar welbutrin tidlig på morgenen og etter en måneds tid ble søvnen bedre. Lurt å ha vekkeklokke på. Du må nok dessverre holde ut denne bivirkningen. Evt. prat med psykiateren igjen. Jeg sovnet av utmattelse etter noen timer. Sånn var det i starten. Som antidepressiva synes jeg den fungerer greit, men den hjelper ikke min angst. Men her er det jo ingen fasitsvar. Bivirkningene jeg hadde var som nevnt at jeg slet med å sove, fikk en uro i kroppen og hadde mye rastløse ben. Mistet matlysten og var kvalm, noe som var irriterende, men helt greit for meg. Utover det kan jeg ikke huske noen bivirkninger. Et velment ekstraråd: vær særdeles forsiktig med alkohol i starten. 1
Purple_Pixiedust Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 Hvis det er imovane eller tilsvarende sovemedisin du har så er det ikke noe problem å kombinere med Wellbutrin. Ikke Quetiapine heller. Jeg har stått på begge deler. Du kan sjekke interaksjoner.no for om medisiner kan kombineres eller ei. Så kan du jo snakke med din psykiater også. Jeg ble hypoman av Wellbutrin så jeg måtte slutte på den. Har bipolar lidelse. 1
Avstand Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Jeg sov godt på Wellbutrin. Begynte til og med å huske gamle minner! Men Jeg ble urolig av den, så jeg måtte slutte. 1
Ugresset Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 Purple_Pixiedust skrev (33 minutter siden): Hvis det er imovane eller tilsvarende sovemedisin du har så er det ikke noe problem å kombinere med Wellbutrin. Ikke Quetiapine heller. Jeg har stått på begge deler. Du kan sjekke interaksjoner.no for om medisiner kan kombineres eller ei. Så kan du jo snakke med din psykiater også. Jeg ble hypoman av Wellbutrin så jeg måtte slutte på den. Har bipolar lidelse. Det stemmer, pluss stilnoct. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Jeg synes ikke det er så rart at han ikke sa noe om det med søvn på forhånd, for det er nok ikke alle som får problemer med søvn. Kanskje han ikke ville "skremme" deg unødig. Hvis han vet at du har noe å sove på som du kan ta ved behov, så er det kanskje derfor? Støtter forslaget om å sjekke på interaksjoner.no. Vet ikke hva det er du har fått å sove på, men min kamerat tar Wellbutrin om morgen og Quetiapine om kvelden. Anonymkode: e5d94...c22 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 Jeg sov som normalt på Wellbutrin. Jeg var litt småkvalm i starten også fikk munntørrhet. Men de virket godt på depresjonen. Anonymkode: 727c0...e9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå