Gå til innhold

Festeblødning og negativt test

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Mensen er 7 dager forsinket. Jeg hadde noe som lignet på festeblødning igår og idag. Jeg kjøpte en graviditetstest idag og resten den, og den var negativt. Er det fortsatt mulig at jeg er gravid?

Anonymkode: f0676...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud 

Anonymkode: 4a09a...a9e

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre lite sannsynlig at du er gravid. Det kan hende iblant at mensen blir forsinket, kanskje pga. stress, hormoner eller annet - det kan skje mange uten at noe behøver å være galt.

Men om du bekymrer deg, burde du gå til lege.

Anonymkode: c1b98...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe. Hvis mensen er forsinket og testen er negativ har du ikke hatt eggløsning når du tror. Da er den forsinket eller uteblitt. Blødningene høres ut som hormonell ubalanse. Er det evt lenge siden du sluttet med hormon prevensjon ?

Anonymkode: 14c68...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er godt mulig du tester positivt om et par dager...om jeg husker riktig så begynner kroppen å produsere hcg når egget har festet seg, og det høres ut som det nettopp har skjedd😊

Anonymkode: 90430...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

jeg har aldri tatt noe hormonelle prevensjoner, og har alltid hatt mensen som kommer til riktig tid. Jeg har bruker en app for å hovedsaklig holde styr på min mensen, men den viser også de dagene jeg har eggløsning.

Det var ingen tvil om st jeg fikk mensen i morgen, men det er så uvant at den er hele 7 dager forsinket.

Hvis jeg ønsker å bli gravid hvordan holder dere styr på når dere er mest fertile? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her igjen

Hvis jeg ønsker å bli gravid er det noe «normale» medisiner som hindrer graviditet eller noe matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis jeg ønsker å bli gravid hvordan holder dere styr på når dere er mest fertile? 

Hvis du har jevn syklus og vet hvilken dag du skal ha mensen neste gang er det jo ikke vanskelig å holde styr på.

Du er mest fertil 10-18 dager før neste mens.

Men hvis du ikke vil bli gravid, må du beskytte deg hver dag hele året, for det KAN skje når som helst.

Anonymkode: b9c71...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofakona skrev (16 minutter siden):

Men har du hatt regelmessige syklus siste 6-12 mnd? 

Fra januar 2022 til nå har syklusen min vart fra 33,32,31,30,29,28. jeg vet ikke om dette regnes som normal syklus, men i følge den appen jeg bruker gjør det, det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt normalt syklus..og ikke gå etter app om du ikke har normalt syklus..den vil bare beregne når den tror du har eggløsning. Og du kan ha syklus uten eggløsning. Men siden mensen er 7 dager forsinket så har du nok hat eggløsning senere...pga stress, medesiner eller bare en rar syklus 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk eggløsningstester og ha sex når de er positive, en app kan ta feil.

Anonymkode: b581b...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her

jeg har aldri tatt noe hormonelle prevensjoner, og har alltid hatt mensen som kommer til riktig tid. Jeg har bruker en app for å hovedsaklig holde styr på min mensen, men den viser også de dagene jeg har eggløsning.

Det var ingen tvil om st jeg fikk mensen i morgen, men det er så uvant at den er hele 7 dager forsinket.

Men hvis mensen er 7 dager forsinket har også eggløsning denne gang vært tilsvarende forsinket sånn er det bare. Man får ikke plutselig en uke ekstra lutealfase. 

Anonymkode: 14c68...0f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...