AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg fikk en dyp venetrombose (blodpropp) i bekkenet I mitt første svangerskap. Det var en ganske stor propp, og jeg måtte gå på høydose blodfortynnende (måtte sette sprøyte 1-2 ganger om dagen selv fra uke 28 i svangerskapet og i totalt 6 måneder). Ved fremtidige svangerskap må jeg gå på blodfortynnende fra positiv test tik jeg føder. Å sette de sprøytene blir forsåvidt en vane, men samtidig er det ganske så ubehagelig. Jeg vet derfor ikke om jeg orker mer enn én graviditet til. Om det blir samme kjønn som vi allerede har, sier mannen at han ønsker et tredje barn fordi han alltid har ønsket seg begge kjønn. Er det egoistisk av meg å eventuelt sette en strek ved to barn selv om de er av samme kjønn? Det som gjør meg mest usikker er at det barnet vi allerede var er det kjønnet jeg ønsket meg mest (selv om jeg vet det er fyfy å innrømme at man håpet på et bestemt kjønn), og det gjør meg derfor ingenting å bare ha samme kjønn, selv om det selvfølgelig hadde vært morsomt å oppleve begge kjønn... Anonymkode: 8a776...760
Topsi Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 (endret) Det er du son tar risikoen ved disse svangerskapene, synes.mannen din skal være glad du ønsker å gjøre dette engang til. Ikke egoistisk i det hele tatt. Jeg synes mannen din er egoistisk Du har forøvrig ingen garanti for at nr 3 er av motsatt kjønn heller Endret 9. januar 2023 av Topsi 7
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Hadde du fått motsatt kjønn av det du ønsket deg to ganger, ville du prøvd på en tredje graviditet u håp om ditt ønsket kjønn? Jeg gikk det tredje barnet fordi jeg hadde to gutter, men ønsket sterkt å få ei jente også. Veldig glad for at jeg gikk dt tredje svangerskapet. Usikker på om jeg hadde orket hadde jeg hatt to jenter og mannen så gjerne ville hatt gutten også.. Anonymkode: 6c106...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Ville ikke tatt risikoen for barnas skuld. Anonymkode: 9d849...865 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg fikk en dyp venetrombose (blodpropp) i bekkenet I mitt første svangerskap. Det var en ganske stor propp, og jeg måtte gå på høydose blodfortynnende (måtte sette sprøyte 1-2 ganger om dagen selv fra uke 28 i svangerskapet og i totalt 6 måneder). Ved fremtidige svangerskap må jeg gå på blodfortynnende fra positiv test tik jeg føder. Å sette de sprøytene blir forsåvidt en vane, men samtidig er det ganske så ubehagelig. Jeg vet derfor ikke om jeg orker mer enn én graviditet til. Om det blir samme kjønn som vi allerede har, sier mannen at han ønsker et tredje barn fordi han alltid har ønsket seg begge kjønn. Er det egoistisk av meg å eventuelt sette en strek ved to barn selv om de er av samme kjønn? Det som gjør meg mest usikker er at det barnet vi allerede var er det kjønnet jeg ønsket meg mest (selv om jeg vet det er fyfy å innrømme at man håpet på et bestemt kjønn), og det gjør meg derfor ingenting å bare ha samme kjønn, selv om det selvfølgelig hadde vært morsomt å oppleve begge kjønn... Anonymkode: 8a776...760 Så lenge det er helserisiko for deg i et framtidig svangerskap blit det uansett helt feil og bruke utrykket egoisme. Jeg velger å tro de aller fleste som allerede ved andre svangerskap tenker at det skal være maks to, har et håp innerst inne om at et av hvert kjønn hadde vært supert. Da er man komplett. Te lite slik selv allerede da vi planla to barn og forsøkte alle kunstens regler for å klare det etter gode gamle kjerringråd (jentesædcellene er mest utholdende og guttesædcellene svømmer fortest osv;) Men det funka ikke. Vi fikk to av samme kjønn. Siste tiden har jeg mistenkt at jeg var blitt gravid igjen. Ikke planlagt. Da tenkte vi jo umiddelbart at vi kanskje skulle få den jenta likevel. Og begynte å se det for oss. Så leste vi et sted at dersom man år to av samme kjønn, så er det en større sannsynlighet å få enda en av samme kjønn. Altså i steder for ca 50-50% sjanse for gutt/jente så er det 70% større sjanse for å få enda en av av samme kjønn. Var uklart hvorfor det var slik, men slik viste altså forskingen. Det er jo forsket på hvorvidt noen menn har flere av guttesædcellene eller jentesædceller i testiklene. Hører jo feks om storfamilier der det er en hel gjeng av barn og alle er samme kjønn. Neppe en tilfeldighet;) Anyways, jeg var ikke gravid og jeg er egentlig nokså lettet. Er snart 40 pr og tror ikke jeg hadde hatt helse til det. Føler knapt jeg fikser hamsterhjulet med bare to barn til tider. Men tilbake til deg. Du har alle gode grunner til å ikke ønske tre barn. Om hans inderlig ønske egentlig er det å få oppleve å få en sønn, kan dere med stor sannsynlighet ende opp med enda en jente og en mamma med dårligere helse. Håper han også skjønner dette etterhvert. Anonymkode: 5b3d5...16f 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Selvsagt ikke egoistisk. Det hadde ikke vært egoistisk å sette streken ved ett barn heller. Det er din kropp og du kan føde akkurat så mange barn du vil eller ikke vil (så lenge man klarer bli gravid, da). Anonymkode: 36cdb...bc8 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 Selvsagt ikke! Han får gå gravid og føde sjøl om det er så viktig for ham. Får han ikke det til, så får han ta det på egen kappe.. Anonymkode: fa889...795 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #8 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så lenge det er helserisiko for deg i et framtidig svangerskap blit det uansett helt feil og bruke utrykket egoisme. Jeg velger å tro de aller fleste som allerede ved andre svangerskap tenker at det skal være maks to, har et håp innerst inne om at et av hvert kjønn hadde vært supert. Da er man komplett. Te lite slik selv allerede da vi planla to barn og forsøkte alle kunstens regler for å klare det etter gode gamle kjerringråd (jentesædcellene er mest utholdende og guttesædcellene svømmer fortest osv;) Men det funka ikke. Vi fikk to av samme kjønn. Siste tiden har jeg mistenkt at jeg var blitt gravid igjen. Ikke planlagt. Da tenkte vi jo umiddelbart at vi kanskje skulle få den jenta likevel. Og begynte å se det for oss. Så leste vi et sted at dersom man år to av samme kjønn, så er det en større sannsynlighet å få enda en av samme kjønn. Altså i steder for ca 50-50% sjanse for gutt/jente så er det 70% større sjanse for å få enda en av av samme kjønn. Var uklart hvorfor det var slik, men slik viste altså forskingen. Det er jo forsket på hvorvidt noen menn har flere av guttesædcellene eller jentesædceller i testiklene. Hører jo feks om storfamilier der det er en hel gjeng av barn og alle er samme kjønn. Neppe en tilfeldighet;) Anyways, jeg var ikke gravid og jeg er egentlig nokså lettet. Er snart 40 pr og tror ikke jeg hadde hatt helse til det. Føler knapt jeg fikser hamsterhjulet med bare to barn til tider. Men tilbake til deg. Du har alle gode grunner til å ikke ønske tre barn. Om hans inderlig ønske egentlig er det å få oppleve å få en sønn, kan dere med stor sannsynlighet ende opp med enda en jente og en mamma med dårligere helse. Håper han også skjønner dette etterhvert. Anonymkode: 5b3d5...16f Det stemmer at sjansen for å få barn av samme kjønn igjen øker når man har to eller flere av samme. Men ikke så mye som du skriver her. Det er snakk om et par prosentpoeng, og dermed betyr det egentlig ingenting på individnivå. Sjansen for en ny av samme kjønn øker også mer om man har to eller flere jenter, enn om man har to eller flere gutter, så vidt jeg husker. Anonymkode: 27a40...ca2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #9 Skrevet 10. januar 2023 Litt usikker på om jeg skjønte dette riktig: Mannen din vil at du skal få et barn til for å få «riktig» kjønn selv om han vet at det er en stor helserisiko og mye ubehag for deg?? Anonymkode: ade56...992 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #10 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde du fått motsatt kjønn av det du ønsket deg to ganger, ville du prøvd på en tredje graviditet u håp om ditt ønsket kjønn? Jeg gikk det tredje barnet fordi jeg hadde to gutter, men ønsket sterkt å få ei jente også. Veldig glad for at jeg gikk dt tredje svangerskapet. Usikker på om jeg hadde orket hadde jeg hatt to jenter og mannen så gjerne ville hatt gutten også.. Anonymkode: 6c106...9e4 Jeg har det slikt nå. Har 2 gutter elsker de overalt. Men jeg har så sterkt lyst på en jente at det er ubeskrivelig. Mannen er ferdig med barn. Blir så lei meg. Anonymkode: 8cd8a...f73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #11 Skrevet 10. januar 2023 Ville ikke satt liv og helse på spill for ett tredje barn. Anonymkode: fbba6...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #12 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hadde du fått motsatt kjønn av det du ønsket deg to ganger, ville du prøvd på en tredje graviditet u håp om ditt ønsket kjønn? Jeg gikk det tredje barnet fordi jeg hadde to gutter, men ønsket sterkt å få ei jente også. Veldig glad for at jeg gikk dt tredje svangerskapet. Usikker på om jeg hadde orket hadde jeg hatt to jenter og mannen så gjerne ville hatt gutten også.. Anonymkode: 6c106...9e4 Ble det en jente tredje gangen? Anonymkode: 366bd...451
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #13 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har det slikt nå. Har 2 gutter elsker de overalt. Men jeg har så sterkt lyst på en jente at det er ubeskrivelig. Mannen er ferdig med barn. Blir så lei meg. Anonymkode: 8cd8a...f73 Jeg har også to gutter og ønsket meg sårt en jente… fikk overtalt mannen. venter gutt nr 3 🤪 Anonymkode: 366bd...451 1
I Grosny Skrevet 10. januar 2023 #14 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg fikk en dyp venetrombose (blodpropp) i bekkenet I mitt første svangerskap. Det var en ganske stor propp, og jeg måtte gå på høydose blodfortynnende (måtte sette sprøyte 1-2 ganger om dagen selv fra uke 28 i svangerskapet og i totalt 6 måneder). Ved fremtidige svangerskap må jeg gå på blodfortynnende fra positiv test tik jeg føder. Å sette de sprøytene blir forsåvidt en vane, men samtidig er det ganske så ubehagelig. Jeg vet derfor ikke om jeg orker mer enn én graviditet til. Om det blir samme kjønn som vi allerede har, sier mannen at han ønsker et tredje barn fordi han alltid har ønsket seg begge kjønn. Er det egoistisk av meg å eventuelt sette en strek ved to barn selv om de er av samme kjønn? Det som gjør meg mest usikker er at det barnet vi allerede var er det kjønnet jeg ønsket meg mest (selv om jeg vet det er fyfy å innrømme at man håpet på et bestemt kjønn), og det gjør meg derfor ingenting å bare ha samme kjønn, selv om det selvfølgelig hadde vært morsomt å oppleve begge kjønn... Anonymkode: 8a776...760 Med dine helseproblemer er det ganske uansvarlig å lage et nytt barn. Du har ansvar for å holde deg selv frisk og oppegående til barna dine blir store nok til å klare seg selv. Du skal ikke utsette deg for belastninger, helserisiko og fare.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #15 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har også to gutter og ønsket meg sårt en jente… fikk overtalt mannen. venter gutt nr 3 🤪 Anonymkode: 366bd...451 Hva skal jeg si? Viktigste er jo at barnet er friskt,vet ikke hva som er galt med meg. Alle jente barna jeg ser får jeg en sterkt ønske om å ha en egen datter. Jeg har lite til felles med mine sønner.Når ble dine unnfanget? Anonymkode: 8cd8a...f73
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #16 Skrevet 10. januar 2023 Jeg forstår ikke poenget med slike tråder. Tror du oppriktig noen kommer til å svare at det er egoistisk? Eller er denne tråden bare for å sanke sympati? Anonymkode: b5530...468
Gjest Anonyme-meg Skrevet 10. januar 2023 #17 Skrevet 10. januar 2023 Syntes det er egoistisk å planlegge flere barn, med den helsetilstanden du er i under svangerskapet. Tenk på barnet du har, tenk hvis det skjer noe med deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå