Gå til innhold

Bør jeg dra på barnebarnets bursdag? Føler meg liten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt problemer med å spille bort penger og drikking. Min datter hadde vanskelig oppvekst hos meg.  Hun flyttet ut ved 18 år og har bygd opp sitt eget liv. Jeg er stolt av henne.

Vi har hatt veldig lite kontakt. Nå som hun wr litt over 30 skal hun feire barnets bursdag. Hun er etablert med god jobb og utdanning.

Vi møttes tilfeldigvis på senteret. Hun presenterte meg for mannen sin. Hun har nok fortalt alt om meg til mannen. Jeg vet nok hva han tenker om meg.

Samtidig dagen etter sendte hun melding at jeg kan komme på bursdag, men det vil være flere folk. Jeg må kle på meg ordentlig, og ikke nedverdige henne.

Det er jo sårende å høre det. Hun inviterer meg men på den måte. Jeg har ikke møtt barnebarn. Lurer på om jeg vil angre å dra når hun har slik innstilling?

Anonymkode: bf726...8dd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er vel ikke så rart hun har en slik innstilling? 
Men hun strekker ut en hånd til deg. Jeg synes du bør stramme deg opp, kle deg pent, kjøpe gave og møte opp. Edru, selvfølgelig. 

Endret av Ellevill
  • Liker 38
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Reis! Hvis at ting er endret seg.
Om det ikke har endret seg er det kanskje lurt å bli hjemme, men skriv at du gjerne kommer en annen dag. Hun har åpnet opp for å gi deg en ny sjanse 

Anonymkode: 1d743...a02

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet

Tillit tar tid å bygge opp igjen. Hun har nå strekt ut en hånd. Jeg forstår det er sårende med en sånn kommentar i invitasjonen, men du må ta valget å om du ønsker å bygge en relasjon eller ikke. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er din gyldne sjanse til å få en fin relasjon til barnet hennes, altså barnebarnet ditt. Kanskje også gjenoppbygge relasjonen til datteren din også.

Jeg forstår at du kvier deg og at det kan være veldig vanskelig for deg, men er du skyld i noe, anbefaler jeg at du tar på deg noe pent, kjøper en fin gave til barnebarnet ditt, og tilbyr deg å ta med en kake. 

Lykke til 🩷

Anonymkode: cd6a1...6ab

• Liker 7
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nok ganske biased da jeg selv har hatt en vanskelig oppvekst med en forelder som kun brydde seg om seg selv og gikk over lik for å få det som hun ville, men jeg tenker også at jeg kan kanskje forstå hennes perspektiv på en måte du ikke forstår. Hun strekker ut en hånd til deg, men forbeholdet er at du må ta deg greit nok ut og komme velstelt. Med det hun har i bagasjen fra det hun har opplevd med deg er det en helt naturlig "innstilling" å ha, og du bør være sjeleglad for at hun i det hele tatt strekker ut en hånd og virkelig gripe denne muligheten hvis du ønsker videre kontakt og er glad i barnet ditt. Det er ikke alle som får en slik mulighet, inkl min mor som med sin oppførsel og trusler har brent alle broer for godt. 

Anonymkode: b9343...b28

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun strekker ut en hånd til deg, vis at du tar i mot ved å møte opp og være edru. Min ex-svigermor er periodedranker og hun har hatt samme reglene som jeg sier over. Det eneste vi forventer er null alkohol så er det veldig koselig om hun kommer. 

Anonymkode: eac89...322

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vell, hun måtte innrette seg etter deg i oppveksten og nå er det din tur rett og slett. Veldig positivt at hun strekker ut en hånd og vil du ta tak i relasjonene bør du kle deg pent og delta. Drit i hva andre har hørt og tenker, nå har du muligheten til å vise deg fra din bedre side i fremtiden.

Anonymkode: 0fa65...d76

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått en ny sjanse her, og helt ærlig er du heldig. Du kan ikke surmule over at hun har invitert deg "feil" eller gitt instruksjoner. Griper du ikke denne muligheten, får du kanskje ikke noen ny.

Anonymkode: 001e3...a42

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har fått en ny sjanse her, og helt ærlig er du heldig. Du kan ikke surmule over at hun har invitert deg "feil" eller gitt instruksjoner. Griper du ikke denne muligheten, får du kanskje ikke noen ny.

Og en ting til... "Hennes innstilling"? Kom igjen. Jeg regner med at hun har hatt noen problemer med din innstilling opp gjennom. Basert på det du skriver må du tåle dette.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, hvis din datter vil ha kontakt, så syns jeg det er litt råttent gjort å invitere deg i bursdag for å hilse på barnebarnet for første gang mens flere er tilstede. Mulig hans foreldre er der, søsken osv. Slik jeg forstår det så er ikke barnet nettopp født? Da er det jo litt rart at mormor skal hilse på med masse publikum som har hilst på baby flere ganger. Litt uverdig ovenfor deg, selv om din datter sikkert har hatt en trasig oppvekst. 

Anonymkode: 70a12...bb1

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt ærlig, hvis din datter vil ha kontakt, så syns jeg det er litt råttent gjort å invitere deg i bursdag for å hilse på barnebarnet for første gang mens flere er tilstede. Mulig hans foreldre er der, søsken osv. Slik jeg forstår det så er ikke barnet nettopp født? Da er det jo litt rart at mormor skal hilse på med masse publikum som har hilst på baby flere ganger. Litt uverdig ovenfor deg, selv om din datter sikkert har hatt en trasig oppvekst. 

Anonymkode: 70a12...bb1

Helt ærlig. Nå er det vel ikke TS sine følelser dette først og fremst (igjen) skal handle om? 

Når det er sagt så ser jeg poenget ditt. TS kan foreslå å ta en kaffe, gå en liten tur eller noe annet lavterskel før bursdagen.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt ærlig. Nå er det vel ikke TS sine følelser dette først og fremst (igjen) skal handle om? 

Når det er sagt så ser jeg poenget ditt. TS kan foreslå å ta en kaffe, gå en liten tur eller noe annet lavterskel før bursdagen.

Helt ærlig tipper jeg dette er en trolletråd.

Anonymkode: ca6cf...4dd

• Nyttig 1
Skrevet

Du har gitt sin datter en utrygg oppvekst og hun verner nå om sin egen familie. Bra gjort! Det er storsinnet av henne å invitere deg, og om du ønsker et forhold til henne må det skje på hennes premisser. Du tok dine valg, nå må du leve med dem. Dere kan bygge opp igjen en god relasjon, men det vil ta tid og du må være forberedt på å svelge de kamelene du må. Drikker du fortsatt og spiller pengespill? Skaff deg i så fall hjelp for det. Det er ikke for sent.

Anonymkode: 1c399...c73

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er tydeligvis ikke sikker på at du har endret deg. Her er din sjanse til å bevise at du har endret deg. Jeg skjønner at det er skummelt å treffe andre også, men skjønner at det er trygt for henne å ikke være alene med deg om hun skal bli kjent med deg på nytt.

Anonymkode: a8b43...436

Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har hatt problemer med å spille bort penger og drikking. Min datter hadde vanskelig oppvekst hos meg.  Hun flyttet ut ved 18 år og har bygd opp sitt eget liv. Jeg er stolt av henne.

Vi har hatt veldig lite kontakt. Nå som hun wr litt over 30 skal hun feire barnets bursdag. Hun er etablert med god jobb og utdanning.

Vi møttes tilfeldigvis på senteret. Hun presenterte meg for mannen sin. Hun har nok fortalt alt om meg til mannen. Jeg vet nok hva han tenker om meg.

Samtidig dagen etter sendte hun melding at jeg kan komme på bursdag, men det vil være flere folk. Jeg må kle på meg ordentlig, og ikke nedverdige henne.

Det er jo sårende å høre det. Hun inviterer meg men på den måte. Jeg har ikke møtt barnebarn. Lurer på om jeg vil angre å dra når hun har slik innstilling?

Tydeligvis har du skjemt henne ut mang en gang, og hun gir deg likevel en ny sjanse. Det er helt innafor å minne deg på at du må oppføre deg ordentlig og ikke spolere dette. Tydeligvis har du ødelagt mye før. Ordene høres brutale ut, men det du har gjort i fortiden er reelt. Du har oppført deg forferdelig. Du vet selv hva du var gjort. Ingen orker mer av dette. Det er å påpeke fakta,  Ikke sagt for å være slem. Og ja, det er hardt å se andre i øynene med stoltheten i behold etter å ha gjort så mye galt, men du HAR gjort det. Det er ikke hun, men du som har gjort. Det går ikke å late som om det ikke har skjedd. Hva skulle hun vel svart på alle spørsmålene om sin mor? Løyet og sagt du bodde i Afrika og derfor ikke kunne ha kontakt?  Nå er sjansen tilstede for tilgivelse. Det er det du må fokusere på. Du kan nå bevise at du ikke er den samme personen lenger. 

Skrevet

Jeg synes ikke en bursdag er den beste anledningen til å ta opp tråden. Spør om du kan få komme en tur dagen før for å hilse på og ha med gave.

Anonymkode: 49861...c5e

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes ikke en bursdag er den beste anledningen til å ta opp tråden. Spør om du kan få komme en tur dagen før for å hilse på og ha med gave.

Anonymkode: 49861...c5e

Jeg skjønner det kan virke litt voldsom for TS og skulle delta i barnebarnet bursdag når h*n ikke har møtt dette barnebarn, men dette er nok en trygg arena for TS's datter. Jeg har en svigermor som aldri kan komme de dagene vi invitere og alltid forestår nye datoer - for å si det slik vi gidder ikke invitere mer.

Jeg foreslår derfor TS at om du ønsker et forhold til din datter og barnebarn så tar du deg sammen og dra (forutsatt du klarer møte din datters krav)

Anonymkode: ff27d...161

• Liker 2
Skrevet

Man høster som man sår egentlig. Nå har hun strukket ut en hånd til deg, og du bør vise henne verdig tillit uten å være full. Da hadde ikke du fått lov å komme mer til meg om jeg hadde vært din datter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du takker pent for innbydelsen

Spørr hva jubilanten ønsker seg

Møter opp pent kledd med passende gabe og edru.

Du sier til datteren din at du er stolt av henne (privat).

Så må du se framover.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...