Gå til innhold

Telefonkontakt utenom samværshelger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er det vanlig at den andre krever telefonkontakt med ungen(e) når det ikke er deres samværstid? Og er det noen som har telefonkontakt i samværsavtalen? 

Grunnen for at jeg spør er: barnefar ringer hver morgen og hver ettermiddag til ungene. De orker ikke svare alltid, fordi samtalene gir dem lite. Dvs at barnefar spør og graver, men hører ikke etter hva de svarer og følger ikke opp videre i samtalen. Det er (Nesten) som et intervju med en dårlig yournalist som ikke klarer å høre svarene og stille oppfølgingsspørsmål, men som hopper over på neste nedskrevet spørsmål.  Hvis de ikke svarer ringer han kontinuerlig til de tar telefonen. tilslutt skrur barna av telefonene sine for å slippe "maset", og da ringer han til meg for å snakke med dem. Jeg sier de er opptatt hvis de er med venner eller på trening eller at de ikke vil prate med han. Og da blir han sur fordi jeg nekter han å prate med dem. Han sier jeg er ansvarlig for at de til enhver tid går med telefonene påskudd og med seg slik at han kan nå dem. Jeg foreslår faste dager for telefonkontakt slik at barna kan være tilgjengelige og i tillegg slippe det daglige maset. De synes det er vanskelig å si til han at de ikke vil prate fordi de er opptatt. Men han mener jeg gjør dette for å kontrollere hans kontakt med dem. 

Han har dem 4 netter I mnd etter eget ønske (men det er en annen diskusjon) 

Anonymkode: e55fb...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får være den «slemme» og si sannheten. Si at barna er glade for at han investerer tid i de og ønsker prate hver dag. Men at det dessverre blir litt mye å ringe hver dag morgen og kveld, og det må han ha innsikt til å se selv. Tenk om faren hans skulle ringt like mye når ham selv var barn, han hadde vel mistet friheten sin til å være et barn? Kan det hjelpe han om han får tilsendt kalender med hvordan hverdagen ser ut(dra på litt med tiden på avtaler)? Så kan han forstå at det ikke alltid er overskudd til å prate på ettermiddagen😝 

Du må også si at på morgningen er det hektisk i ukedagene. Kanskje du kan sende de en god morgen melding isteden for å ringe?

Anonymkode: 27832...afb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hvor ofte er det vanlig at den andre krever telefonkontakt med ungen(e) når det ikke er deres samværstid? Og er det noen som har telefonkontakt i samværsavtalen? 

Grunnen for at jeg spør er: barnefar ringer hver morgen og hver ettermiddag til ungene. De orker ikke svare alltid, fordi samtalene gir dem lite. Dvs at barnefar spør og graver, men hører ikke etter hva de svarer og følger ikke opp videre i samtalen. Det er (Nesten) som et intervju med en dårlig yournalist som ikke klarer å høre svarene og stille oppfølgingsspørsmål, men som hopper over på neste nedskrevet spørsmål.  Hvis de ikke svarer ringer han kontinuerlig til de tar telefonen. tilslutt skrur barna av telefonene sine for å slippe "maset", og da ringer han til meg for å snakke med dem. Jeg sier de er opptatt hvis de er med venner eller på trening eller at de ikke vil prate med han. Og da blir han sur fordi jeg nekter han å prate med dem. Han sier jeg er ansvarlig for at de til enhver tid går med telefonene påskudd og med seg slik at han kan nå dem. Jeg foreslår faste dager for telefonkontakt slik at barna kan være tilgjengelige og i tillegg slippe det daglige maset. De synes det er vanskelig å si til han at de ikke vil prate fordi de er opptatt. Men han mener jeg gjør dette for å kontrollere hans kontakt med dem. 

Han har dem 4 netter I mnd etter eget ønske (men det er en annen diskusjon) 

Anonymkode: e55fb...8e0

Her er det faktisk han som bedriver det han beskylder deg for , kontroll . Si til han at i den alderen de er i nå , er venner viktigere for dem , enn daglig kontakt med begge foreldre . Å at hvis han vil fortsette å ha et godt forhold til dem, må han la de puste litt . Å få kjenne på savn , å kanskje ringe han selv . Han høres ensom og destruktiv ut . Ville tatt han med på fvk å forklart de problemet . Kanskje lagd en ringe -avtale . Mulig det er DEG han forsøker kontrollere via dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...