Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby på 5 mnd, fullammes. Kan telle på to hender hvor mange ganger hun har gulpet

HS reagerte veldig når jeg fortalte dette, og mente jeg hadde for lite melk..

Baby ligger fint på vektkurva og er fornøyd så jeg blir så usikker…

Anonymkode: 638a7...115

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Baby på 5 mnd, fullammes. Kan telle på to hender hvor mange ganger hun har gulpet

HS reagerte veldig når jeg fortalte dette, og mente jeg hadde for lite melk..

Baby ligger fint på vektkurva og er fornøyd så jeg blir så usikker…

Anonymkode: 638a7...115

Synes det høres veldig bra ut. Hilsen en annen HS :)

Anonymkode: 4d6a3...577

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare ypperlig. Babyen min gulpa Max en gang i uken. Sikla heller ikke. Hun fulgte kurven og utvikla seg helt normalt. Gulping var aldri tema på helsestasjonen. 

Så lenge hun følger kurven og legger på seg, så har du jo nok. 

Anonymkode: 7e3e1...290

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart de skal mene at du har lite melk når babyen din følger vekstkurven fint. Du er ikke den første som har blitt forvirret og usikker etter besøk hos HS, så stol på deg selv. Det er du som ser datteren din hver dag og vet hvordan hun spiser og har det :)

Anonymkode: 51809...4f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Første babyen min gulpet omtrent aldri. 

Andre babyen gulpet mye, spruten stod ofte i både tak og vegger. 

Begge la fint på seg. Barn er forskjellige. 

Anonymkode: 82380...f14

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine gulpet også bare et par ganger i løpet av hele ammeperioden. Jeg tror det er fordi melka rant litt sakte ut, så de slukte ikke ned luft samtidig som de styrtet melk. De lå og koseammet i passe tempo. Du kan jo kontrollveie med faste mellomrom, da vet du om barnet har fin vektoppgang.

Anonymkode: e49a3...3fc

Skrevet

Min gulpet så og si aldri. Kom vanlig rap da hu var ferdig å amme. Så lenge babyen din legger på seg normalt, ser jeg ikke problemet 🤷‍♀️

Anonymkode: 2890a...1c6

Skrevet

Hæ..? Hva slags hs er det du har egentlig? 

Det er da veldig mange babyer som aldri gulper. Eldstenevøen min gulpet ikke en eneste gang. Samme med barnet til en venninne. Ikke én gang - og hun slet med overproduksjon av melk.. 

Anonymkode: 3b9af...e6a

• Liker 1
Skrevet

Altså... skal DET også problematiseres nå? Er ikke det bare bra?

Anonymkode: 68010...9b2

Skrevet

Babyen min sprutgulpet 3 ganger, ellers ingenting😅 trengte ikke å bruke smekke eller gulpekluter

Anonymkode: a7c4a...596

Skrevet

Min på 6,5 har bare gulpet noen få ganger, og da har det bare kommet litt. Har aldri fått noen kommentarer på det. Legger fint på seg og er frisk og fin. Sikler mye da 🤪

Anonymkode: 7425c...0f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min på 6,5 har bare gulpet noen få ganger, og da har det bare kommet litt. Har aldri fått noen kommentarer på det. Legger fint på seg og er frisk og fin. Sikler mye da 🤪

6,5 måneder* 

Skrevet

Storebror gulpet kanskje fem ganger på sitt halvannet år med amming, lillebror gulpa ca fem ganger i timen de første seks månedene av sitt liv. Jeg har hatt så mye melk med begge to at jeg har kunnet pumpe en halvliter på ti minutter (på begge bryst samlet) så melketilgangen var mildt sagt ikke problemet. Barn er forskjellige, og det er definitivt diggere når de ikke gulper 😆❤️

Anonymkode: 93053...1a3

Skrevet

Jeg vil bare si Herregud så heldig dere er 😍 og HS høres ut som ho kan ta seg en bolle..

Mine to første barn gulpet så og si aldri. De fååå gangene de gjorde det ble det no himla søl fordi jeg aldri hadde noe å tørke med lett tilgjengelig.

Nr 3 derimot gulper flere ganger daglig. Jeg er sykt lei av å skifte på han, og ikke minst skifte på meg selv 🙈

Ergo, kos deg med gulpefri og ignorer det HS sier om dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...