Gjest Brent Skrevet 16. desember 2005 #1 Skrevet 16. desember 2005 Oki...så her er den pinlige situasjonen Jeg solte meg på onsdag for jeg ville være fresh og fin til helgen....greien er at jeg sovnet i 40 MINUTTER!med ansiktsolen på! Ja, man kan si jeg ble skikkelig brent...Ansiktet hovnet opp og ble stivt og sårt, og det væsket nesten fra øynene mine. Jeg prøvde å gå på jobb dagen etter, men måtte gå hjem. I dag har jeg helt hovne øyner(ser ut som Ringeren av Notre Dam), og det svir fremdeles. Jeg føler meg absoultt ikke i stand til å gå på jobb av helsemessige årsaker. Jeg sa dette til sjefen, men hun mente at det ikke var grunn til å få egenmelding fordi det var "frivellig"??? Det er da en grunn til å få egenmelding når en har fått 1. gradsforbrenning? Hva sier dere?
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #2 Skrevet 16. desember 2005 Du har vel ikke akkurat frivillig gått inn for å bli så solbrent. Da må en jo nekte folk som for eksempel har blitt skadet mens de stod på ski eller lignende fritidsaktiviteter egenmelding også da.
Beam Skrevet 16. desember 2005 #3 Skrevet 16. desember 2005 Absolutt ikke noe krav etter folketrygdloven, som hjemler retten til egenmelding, at skaden ikke må være påført "frivillig". Bare tull. Sykdommen eller skaden må sevsagt være reell, men utenom det ikke noe videre krav til hvordan skaden har oppstått. Du kan benytte egenmelding.
Gjest Brent Skrevet 16. desember 2005 #4 Skrevet 16. desember 2005 Takker for svar...ble så frustrert! Jeg har det vondt og kan knapt åpne øynene min....skal jeg liksom komme på jobb med et forpint uttrykk og ha det vondt? Håper det ordner seg på mandag Takk for støtten
Gjest Miloine Skrevet 16. desember 2005 #5 Skrevet 16. desember 2005 Den sjefen din prater tull. Klart du kan bruke egenmelding på en slik forbrenning. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått til legen og fått sykmelding. Det er jeg sikker på at du vil få, da dette er en forbrenning som sikkert også fører med seg både hodepine og feber.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #6 Skrevet 16. desember 2005 Så vidt jeg vet så har vel egentlig ikke arbeidsgiver egentlig noe som helst med hva slags syk man er. Du har faktisk ikke opplysningsplikt. Kun at du er syk og ikke kommer på jobb!!
Gjest Aloe vera Skrevet 16. desember 2005 #7 Skrevet 16. desember 2005 Du burde oppsøke legen eller ringe legevakta og høre om det er noe du kan smøre på for å lindre. Ellers hjelper aloe vera mot solbrenthet og om du f.eks. skolder deg på varmt vann.
Gjest Brent Skrevet 16. desember 2005 #8 Skrevet 16. desember 2005 Takker for svar...hun ringte igjen senere og sa at det var ok...Litt stressa dame Det begynner å bli mye bedre...øynene er tilbake til normalt igjen, men det svir litt fremdeles...smører meg konstant med fuktighetskrem og Aloe Vera Gel...har ligget med agurk skiver og kald våt vaskeklut på ansiktet....Følte det hjalp mye...tror jeg vil være i stand til å bli sett av offentligheten i morgen... Får dekke til de siste røde merkene med god make up... "Klø, klø" Takker for svar og råd Flere gode råd om solbrenthet tas i mot med åpne hender
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå