AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg vil bo én uke hos mamma og én hos pappa, men de sier jeg må bo to uker hos mamma og så to hos pappa. Jeg blir 19 i år. Kan de bestemme det? Trodde jeg kunne bestemme selv? Anonymkode: e905b...a17 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 9. januar 2023 Siden det er deres hus så bestemmer vel de. Du er over 18år så du kan alltids flytte ut Anonymkode: 19cfb...28f 54 1 5
Sententia Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 I og med at du er myndig, så MÅ de vel ikke ha deg hjemme uansett? 19 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Du kan si hvordan du vil at din bo-situasjon skal være, men så lenge du er økonomisk avhengig av dine foreldre så må du nok innrette deg etter de. Hvis ikke så får du skaffe deg jobb og forsørge deg selv. Da kan du bestemme over deg selv. Anonymkode: 169fe...050 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Du går muligens på VGs ? Da er de pliktige til å forsørge deg, men jeg vet ikke om du kan bestemme hvordan du skal bo. Snakk med de, spør hva grunnen er sånn at du bedre kan forstå årsaken til at de ønsker å ha den løsningen? Hvis det er vanskelig for deg så kan du eventuelt flytte på hybel, men det er jo ikke så veldig fett😅 Anonymkode: fd999...60c 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siden det er deres hus så bestemmer vel de. Du er over 18år så du kan alltids flytte ut Anonymkode: 19cfb...28f Sententia skrev (2 minutter siden): I og med at du er myndig, så MÅ de vel ikke ha deg hjemme uansett? AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan si hvordan du vil at din bo-situasjon skal være, men så lenge du er økonomisk avhengig av dine foreldre så må du nok innrette deg etter de. Hvis ikke så får du skaffe deg jobb og forsørge deg selv. Da kan du bestemme over deg selv. Anonymkode: 169fe...050 Men er det ikke dårlig gjort å ikke la meg få bo sånn jeg vil når det fungerer helt fint for meg?? Eneste grunnen de har er for å få en hverdag uten så mye flytting. Anonymkode: e905b...a17 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du går muligens på VGs ? Da er de pliktige til å forsørge deg, men jeg vet ikke om du kan bestemme hvordan du skal bo. Snakk med de, spør hva grunnen er sånn at du bedre kan forstå årsaken til at de ønsker å ha den løsningen? Hvis det er vanskelig for deg så kan du eventuelt flytte på hybel, men det er jo ikke så veldig fett😅 Anonymkode: fd999...60c Ja jeg går siste året på vgs. Anonymkode: e905b...a17 2 2
Sententia Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Det fungerer vel ikke så fint for dem da? Sikkert hardt å si, men jeg syns ikke du har rett til å legge føringene. 18 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men er det ikke dårlig gjort å ikke la meg få bo sånn jeg vil når det fungerer helt fint for meg?? Eneste grunnen de har er for å få en hverdag uten så mye flytting. Anonymkode: e905b...a17 Går du på videregående eller jobber du? Dette er ganske vesentlig ift dine rettigheter… Men hvis du syns det er vanskelig å bo 2 uker hos hver, og du føler at de ikke lytter til deg så kan du be om en samtale hos FVK Anonymkode: fd999...60c 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Går du på videregående eller jobber du? Dette er ganske vesentlig ift dine rettigheter… Men hvis du syns det er vanskelig å bo 2 uker hos hver, og du føler at de ikke lytter til deg så kan du be om en samtale hos FVK Anonymkode: fd999...60c Så jeg har rett til å få bo én uke hos hver når jeg går på vgs siden jeg vil det? De bestemmer ikke over det? Anonymkode: e905b...a17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men er det ikke dårlig gjort å ikke la meg få bo sånn jeg vil når det fungerer helt fint for meg?? Eneste grunnen de har er for å få en hverdag uten så mye flytting. Anonymkode: e905b...a17 Det skal jo fungere for dem også, ikke bare for deg. Anonymkode: 169fe...050 26 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det skal jo fungere for dem også, ikke bare for deg. Anonymkode: 169fe...050 Det kan da ikke være så slitsomt at jeg flytter 1 gang i uka? I dag dro jeg til pappa, neste mandag skal jeg til mamma, ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: e905b...a17 5
-Missi- Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har en sønn på 16 som bor 50/50 og tenker at vi som foreldre skal lytte til barnas ønsker så langt det går. Nå er du jo blitt en voksen ung kvinne som snart skal stå på egne ben hva med at du skriver en saklig liste med argumenter for å bo slik du ønsker? ❤️ Ønsker deg lykke til🥰 16 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan da ikke være så slitsomt at jeg flytter 1 gang i uka? I dag dro jeg til pappa, neste mandag skal jeg til mamma, ikke mer komplisert enn det. Anonymkode: e905b...a17 Hva sier de da? Anonymkode: 14f0c...689
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva sier de da? Anonymkode: 14f0c...689 At de vil jeg skal bo to uker, for da blir det ikke så mye flytting. -Missi- skrev (2 minutter siden): Jeg har en sønn på 16 som bor 50/50 og tenker at vi som foreldre skal lytte til barnas ønsker så langt det går. Nå er du jo blitt en voksen ung kvinne som snart skal stå på egne ben hva med at du skriver en saklig liste med argumenter for å bo slik du ønsker? ❤️ Ønsker deg lykke til🥰 Tusen takk❤️ Jeg vil bo sånn fordi jeg alltid har gjort det. Hvorfor reparere noe som fungerer? Eller hva? Anonymkode: e905b...a17 2 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Sententia skrev (4 minutter siden): Det fungerer vel ikke så fint for dem da? Sikkert hardt å si, men jeg syns ikke du har rett til å legge føringene. Synes det er trist bar foreldre legger føringer for når barna får lov å være der - selv om de har rundet myndighetsdatoen Vår sønn har flyttet på hybel, men vi legger ingen føringer for når han får komme hjem. Forstår ikke foreldre som klarer å nekte barna å komme hjem! Det er bare trist for en 18-åring som på mange måter trenger mor og far og som fort kan føle seg utstøtt og uønsket. Men, det er vel nye kjærester og nye barn som trumfer og at foreldre vil ha frihet så de kan være alene med ny partner/familie lengst mulig! Huff, blir dårlig! De eldste blir som regel «slengebarn» og forstår godt at mange unge voksne sliter i dag, når ikke engang mamma og pappa ønsker dem utenom de og de ukene! Hr 2 stebarn også, og de har fått kommet som de vil, og får det fortsatt. Barna våre, er barna våre! Som foreldre som avviser barna sine. Å runde 18 år betyr ingenting for barnet i denne sammenheng! Anonymkode: 553d5...bea 5 10
Silva Pluvialis Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 Eh, for noen rare svar her. Barn over 12 år skal høres ift bosted. Barn over 15 har enda flere rettigheter og kan i stor grad bestemme hvem de skal bo hos. 7 6
Tiuren Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: At de vil jeg skal bo to uker, for da blir det ikke så mye flytting. Tusen takk❤️ Jeg vil bo sånn fordi jeg alltid har gjort det. Hvorfor reparere noe som fungerer? Eller hva? Anonymkode: e905b...a17 Fordi det ikke fungerer så godt for de som leverer tjenesten? 9 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det skal jo fungere for dem også, ikke bare for deg. Anonymkode: 169fe...050 Helvete heller! Blir så sint bår skilte foreldre belaster barna sine med egne egoistiske behov. Barnet har aldri bedt om å bli født! Synes så synd i de uønskete skilsmissebarna! Anonymkode: 553d5...bea 6 3 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Tiuren skrev (1 minutt siden): Fordi det ikke fungerer så godt for de som leverer tjenesten? Nei, det fungerer sikkert ikke så godt for de godt voksne egoistene som kun tenker på seg og garantert ny partner! Anonymkode: 553d5...bea 3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå