Gå til innhold

"Astrid Lindgren-land"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt om et sted i Sverige der det er et såkalt "Astrid Lindgren-land", er det noen her som kjenner til stedet, har vært der, vet hvor det er eller har noe og fortelle om stedet?!?

På forhånd takk for hjelpen!

Klem fra Stinemor :D :D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært der, men det er ganske mange år siden da - 10 år, kanskje??? :oops: Husker ikke så mye, men jeg husker at jeg var i Emil's snikkerbod, i treet til Pippi, hvor det var brus, Den lilla, lilla staden, hvor bare barna kom inn, og noe sånnt....

Men det var svært morro for oss barna (jeg var 10 år da)....

Du kan jo se på http://www.alv.se/ som er hjemmesiden til Astrid Lingrens verden...

Der tror jeg nok du kan finne det du lurer på...

*klem*

Skrevet

Tusen tusen takk Chiquita............du er en knupp! :D :D :D

Stor klem fra Stinemor

Gjest Anonymous
Skrevet

grusomt sted.. var der for to år siden..

det eneste som var bra var størrelsen på isen de solgte.. :) (nam, nam)

dra heller til "det ekte katthult" der Emilfilmene ble spilt inn.. det ligger i samme område!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er et Astrid Lindgren-senter i Stockholm også. Husker dessverre ikke hva det heter i farta.

Stedet i Stockholm er mye mindre enn det i Vimmerby. Høydepunktet her er et slags tog man kjører gjennom minatyrlandskap med dukker av Lindgreens figurer. Veldig fint, men ikke så veldig stort. Passer best for barn.

• 6 år senere...
Skrevet

Vi var der med 4 barn i varierende alder sist sommer, og alle barna storkoste seg.

Veldig sjarmerende og fint, også ligger det flere steder i nærheten som man kan besøke, feks kathult hvoe Emil ble spilt inn.

Jeg kan anbellalle på det varmeste :)

Gjest Gjest_Denise_*
Skrevet

Astrid Lindgrens verden, er laget på barns premisser. Astrid Lindgren har selv vært med på utformingen. Hun ville at barn selv skulle bruke fantasien sin i leken, derfor må dere være oppmerksomme på at Astrid Lindgrens verden er TOTALT uten karuseller, berg-og-dalbaner osv. Det finnes mange tradisjonelle lekeplasser, mange med store, flotte rutsjebaner.

De ulike karakterene/ fortellingene til AL har fått sin egen "lille verden". Vi var der sommerstid, og fikk da oppleve Live- forestillinger. Innimellom opptrdenene, var skuespillerne 100% i rollene. Ungene fikk ta bilder med Emil, Alfred, Marikken, Ronja mm. Våre unger var bergtatt, selv om det kanskje ble en smule kjedelig for oss voksne ;-) Vi angrer overhode IKKE på at vi dro dit, det er disse ferieminnene som sitter best hos barna. ( De var 2, 5 og 7 når vi var der.)

Ellers heter senteret i Stockholm Junibacken, også verdt et besøk dersom dere er i Stockholm med barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...