Gå til innhold

Selvhjelpsbok for usikre unge kvinner skrevet av selvsikker mann på 50.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Registrerer at kvinner er veldig opptatt av diverse selvhjelpsbøker så jeg funderer på å skrive en selvhjelpsbok for usikre kvinner. 

Noen av rådene jeg ønsker å gi er i korte trekk:

- ta dere sammen

- skjerp deg

- slutt å vær så krenka 

- ta ansvar, ikke legg all skyld på alle andre

. m.m. 

Hva tenker dere om det?

Anonymkode: f92ac...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på hvorfor du spør som anonym hvis du er så selvsikker?

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du burde ta ditt eget råd, da spesielt nr 2. 

Anonymkode: 5eca9...98f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge  Wikipedia så er ikke kvaliteten det viktigste i sjangeren selvhjelpsbøker. 

Kritikk

Litteratursjangeren får hyppig kritikk for dårlig litterær kvalitet og for overdrevet kommersialisme «Selvhjelpsbøkene tilfredsstiller ikke et behov; de skaper det. Og det eneste siktemålet forfatterne har med disse bøkene, er å tjene penger.»[1] Mange av de mest populære selvhjelpsguruene kritiseres også for å basere sin filosofi på pseudovitenskap og anekdoter fremfor vitenskapelighet.[3]

-----

Tenker derfor at slike floskler som nevnt i HI kan være til hjelp for en hel del. 

Hvor mange selvhjelpsbøker har du selv i bokhylla, og hvilken kategori av disse selvhjelpsbøker har gitt deg mest hjelp? 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De bøkene har det jo blitt skrevet mange av.

Du må bare ordlegge deg bedre for å selge... "Hvordan gi litt mer faen" eller noe sånt. "Kvinners guide til å gi fingeren til verden", "How to be a bad bitch" osv.

Ut fra ditt første innlegg tenker jeg at du ikke er en tryllekunstner når det kommer til hverken ord eller markedsføring, da. 

Dersom du ønsker å riste i folk, så må jo noen faktisk få lyst til å i det hele tatt åpne boken din.

Anonymkode: f1f6c...d2d

Gjest Raptuss
Skrevet

Hva jeg synes.. 

Ta ansvar er faktisk det beste rådet som finnes, men jeg tror ikke innpakningen din nødvendigvis selger så bra. 

Jeg vil gjerne legge til: Det er ikke mer synd på deg enn andre. Som også er en god bok. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Registrerer at kvinner er veldig opptatt av diverse selvhjelpsbøker så jeg funderer på å skrive en selvhjelpsbok for usikre kvinner. 

- ta dere sammen

- skjerp deg

- slutt å vær så krenka 

. m.m. 

Hva tenker dere om det?

Jeg syns disse rådene passer for menn som gnåler over at mannsrollen er «i fare». De trekker fram at skolen er beregnet for jenter, at menn blir tapere, at likestilling har «gått altfor langt», at menns psykiske helse ikke tas på alvor, at det er alenemødres feil at sønnene blir tapere, at det er krenkende at kvinner kan få barn uten dem (men for all del, de bruker ikke ordet krenket for det brukes bare om damer)

Anonymkode: c63a0...a8e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har ikke noe spesielt å komme med  :) Finnes mange gode selvhjelpsbøker fra før.

Anonymkode: aef49...4d8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 21.29):

- ta dere sammen

- skjerp deg

- slutt å vær så krenka 

. m.m. 

Hva tenker dere om det?

God idé! Kjør på!

Men først bør du kjøpe deg en bok om norske skriveregler. 🙂

Anonymkode: 039a5...ed9

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 21.29):

- ta dere sammen

- skjerp deg

- slutt å vær så krenka 

. m.m. 

Hva tenker dere om det?

At du er gammel og sur.

Anonymkode: 644d0...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...