Gå til innhold

Anbefal meg en brystpumpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gravid for første gang og har gått meg vill i jungelen av brystpumper 😅

Hva anbefaler du å se på når jeg skal kjøpe? 

Elektrisk eller manuell? 

Enkel eller dobbel? 

Handsfree eller hands on? 

Merke? Sted å kjøpe?

Hvilken pris bør jeg legge meg på for å få mest for pengene? Vi planlegger 2-3 barn så de vil bli brukt flere ganger 😊

Noen erfaringer med disse:

Https://www.barnashus.no/elvie/elektrisk-brystpumpe-singel-white

https://www.medela.no/amming/produkter/bryst-pumper/freestyle-hands-free-dobbel-brystpumpe

Anonymkode: 0299a...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en Medela freestyle flex, veldig fornøyd med den. Enkel i bruk, behagelig i den grad pumping er det, og den som gav best resultat. Dvs den aller beste var Medela symphony, men den må leies på apotek. 

Manuelle pumper fikk ikke ut en dråpe, og det er praktisk å kunne pumpe begge sider samtidig. Freestyle flex kan velge å pumpe en eller begge 😊

Anonymkode: 056a8...207

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en rimelig manuell pumpe til å begynne med. For det kommer jo litt an på bruken. Skal du pumpe av og til og får ut noe med manuellpumpa så holder jo den.

Da jeg fikk første dro vi innom apoteket på vei hjem fra sykehuset og kjøpte en manuell pumpe. Funka greit til enkel bruk.

Men får dere ammeproblemer og du ønsker å heller fullpumpe så hadde jeg da heller kjøpt Elvie pumpa. Ingen erfaring med den selv, men ei jeg kjenner litt skryter veldig av den. Hun fullpumper og med den kan ho f.eks pumpe mens ho kjører bil 😃

Jeg tenker i hvertfall at det er kjipt å bruke penger på en dyr pumpe også ender du opp med å ikke bruke den 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som fungerte absolutt best for meg på mine kranglete bryst var håndmelking og Naturebond melkeoppsamler. Naturebond var faktisk mer effektiv enn pumpa, og ga meg ikke brystbetennelse slik som pumpa gjerne gjorde:)

Anonymkode: 31e13...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte en medela dobbel flex eller hva den heter… den var grei, men følte ofte at det lakk/ikke festet seg skikkelig på brystene 👀 Var også jævli slitsomt å sitte å holde i flaskene i hver hånd under pumping i 15 -20 minutter x 6 i døgnet. Jeg pumpet mye i starten, men endte opp med å bare ikke pumpe og gå over til MME (delammet da, så fikk morsmelk uansett). 

Anonymkode: 2b0fc...586

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg kjøpte en medela dobbel flex eller hva den heter… den var grei, men følte ofte at det lakk/ikke festet seg skikkelig på brystene 👀 Var også jævli slitsomt å sitte å holde i flaskene i hver hånd under pumping i 15 -20 minutter x 6 i døgnet. Jeg pumpet mye i starten, men endte opp med å bare ikke pumpe og gå over til MME (delammet da, så fikk morsmelk uansett). 

Jeg har medela maxi swing og det er null grunn å bruke hendene. De selger en bh som kan brukes slik at du kan ha hendene fri.  Man kan også klippe hull i en treningsbh.  Det er også viktig å bruke rett størrelse på trakten.

Jeg kan anbefale medela i alle fall. Naturebond funket ikke for meg. Kom bare ut maks 40 ml  og slitsomt å bruke. 

Anonymkode: c7e73...111

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har medela maxi swing og det er null grunn å bruke hendene. De selger en bh som kan brukes slik at du kan ha hendene fri.  Man kan også klippe hull i en treningsbh.  Det er også viktig å bruke rett størrelse på trakten.

Jeg kan anbefale medela i alle fall. Naturebond funket ikke for meg. Kom bare ut maks 40 ml  og slitsomt å bruke. 

Anonymkode: c7e73...111

Som jeg skrev, for meg satt de ikke bra på og jeg måtte fysisk holde de der for ellers ble det bare søl… 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke vits å kjøpe pumpe før etter fødsel i hvertfall. Ikke sikkert du vil trenge det. Og du kan låne pumpe på barsel dersom det er behov, og så kjøpe når du drar hjem 

Anonymkode: 7bbc5...19d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke vits å kjøpe pumpe før etter fødsel i hvertfall. Ikke sikkert du vil trenge det. Og du kan låne pumpe på barsel dersom det er behov, og så kjøpe når du drar hjem 

Anonymkode: 7bbc5...19d

Det sa folk for 14år siden også… Barsel lånte ikke ut her viste det seg og pumpe ble kjøpt i full fart på vei hjem fra sykehuset… 

Ville heller hatt brystpympa klar en haugevis med klær som mange kjøper før barnet er født…

Anonymkode: b729e...5c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den manuelle elvie-pumpa. Kan putte den i bhen og gjøre andre ting, suger ut melka med vakuum. Jeg har hatt veldig god effekt av den 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medela maxi swing dobbel fungerte bra her. Brukte den på et bryst av gangen (fikk da dobbelt opp med utstyr). Kjøpte den brukt for 3-4 hundrelapper..

Ellers anbefaler jeg naturebond.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...