Gå til innhold

Mor som alltid kommenterer vekten min (synes jeg er blitt feit)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei jeg er 24 år!

Som jeg ikke sliter med mitt selvbilde fra før.. så får jeg slengt «men kari! Lårene dine er blitt svære! Og se på de cellulitene du har fått..» og en sånn *disgusted face* hun lager..

min bmi er 28.4  altså er 166cm høy og veier 78kg.. og jeg sliter med å gå ned i vekt etter jeg fikk min første barn.. har prøvd å trene men mister fort lysten.. nytter heller nok ikke å dra til legen om hjelp.. da kommer de bare me snakk og ikke noe hjelp..

min mor er over vektig.. når jeg sier tilbake da kommer hun bare med «jaaa men jeg er gammel og du er ung!» har det noe å si tenker jeg? På instagram der jeg fleste som har veldig godt selvtillit som legger ut med cellulitter og opplåst mage men for meg er det ikke lett når jeg stadig hører «du har lagt på deg ja» , «ja men kari! Du må ikke spise om nettene!», helt ærlig spiser jeg ikke frokost og spiser så vidt middag og har en snacks om kvelden.. 

Feks når jeg bruker en magetopp og har sminke og pyntet meg føler jeg meg topp de 5 første minuttene og plutselig tar jeg en skikk i magen.. og da er selvtilitten borte med alle kommentarene..

Anonymkode: 0e819...c2c

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare be henne holde godt kjeft med fatshamingen sin, og ikke ta ut sine demoner på deg. Si at hvis hun ikke har noe fint å si, så sier hun ingenting. Si at sånn er det virkelig ikke greit å snakke til andre mennesker, heller ikke egne barn.

Svar hver eneste gang til hun gir seg. Begynn å dra hver gang hun sier noe slemt, så hun kan ta innover seg at du finner deg ikke i det.

Jeg hadde nok sagt "hva behager?!" og satt strenge-blikket i henne.

Klart man kan prøve å ta igjen med å si at hun er tjukk og rynkete. Men du vil jo egentlig at ingen skal snakke slik til andre.

Anonymkode: 8cf75...dba

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvorfor mener du at hun ikke skal si sin ærlige mening? 

Anonymkode: dcc54...029

Skrevet

Bare svar ditto hver gang. Kanskje hun gir seg en dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fordi hun sårer sitt eget barn med det.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen foreldre vet absolutt ikke sitt barns beste, uansett hvor gammelt barnet er. 

Sett tydelige grenser. Du kjenner din mor og vet kanskje best hvilke ord som funker?

Til min mor ville jeg sagt noe som; "Slutt med det der! ! Du hjelper meg ikke når du sier sånt. Jeg har ikke lyst til å bruke tid med deg når du kommenterer på den måten, så hold opp med det for dette finner jeg meg ikke i"

Min mor ville nok skjønt lunta om jeg hadde vært mindre krass, men som ung husker jeg at jeg satt noen tydelige grenser om diverse i begynnelsen av 20-årene. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi datteren ikke har bedt om hennes mening. Det er ikke alt man trenger å si.

Anonymkode: 50e32...5a1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor mener du at hun skal oppføre seg som en forbanna uhøflig dritt mot hennes egen datter?  

Anonymkode: a0e75...cab

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 20.54):

hei jeg er 24 år!

Som jeg ikke sliter med mitt selvbilde fra før.. så får jeg slengt «men kari! Lårene dine er blitt svære! Og se på de cellulitene du har fått..» og en sånn *disgusted face* hun lager..

min bmi er 28.4  altså er 166cm høy og veier 78kg.. og jeg sliter med å gå ned i vekt etter jeg fikk min første barn.. har prøvd å trene men mister fort lysten.. nytter heller nok ikke å dra til legen om hjelp.. da kommer de bare me snakk og ikke noe hjelp..

min mor er over vektig.. når jeg sier tilbake da kommer hun bare med «jaaa men jeg er gammel og du er ung!» har det noe å si tenker jeg? På instagram der jeg fleste som har veldig godt selvtillit som legger ut med cellulitter og opplåst mage men for meg er det ikke lett når jeg stadig hører «du har lagt på deg ja» , «ja men kari! Du må ikke spise om nettene!», helt ærlig spiser jeg ikke frokost og spiser så vidt middag og har en snacks om kvelden.. 

Feks når jeg bruker en magetopp og har sminke og pyntet meg føler jeg meg topp de 5 første minuttene og plutselig tar jeg en skikk i magen.. og da er selvtilitten borte med alle kommentarene..

Hvor lenge har moren din vært overvektig? Hvis det er så lenge du kan huske så hva kan hun egentlig skylde på?

Anonymkode: cd12a...fe3

• Liker 1
Skrevet

"hvis du ikke har noe hyggelig å si, kan du bare holde munn"

Anonymkode: 5065a...b4d

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man går faktisk ikke rundt og snakker nedsettende om andres utseende. UANSETT! 

Om man er tykk, tynn, har stor nese osv. Har man ikke noe fint å si så hold kjeft. 

Skrevet

Fy så stygt gjort! Husk at det er hun som er problemet, ikke du. Hun har sikkert komplekser for vekten sin, og prøver å føle seg bedre ved å rakke ned på andre. Kanskje hun er feig og synes det er lettere å rakke ned på sin egen datter, fordi du slutter ikke å elske din egen familie?

Anonymkode: 1cc07...1eb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Med en så høy BMI ville jeg ikke brukt magetopp!!! 
Når det er sagt, kan moren din sørge for at hun ikke får ødelagt alderdommen med overvektsrelaterte sykdommer og slutte å kommentere deg. Men noen litt mer konstruktive tilbakemeldinger på kostholdet ditt trenger du nok. Spiser du ikke frokost eller middag og masse om kvelden, vil forbrenningen din gå ned og du legger på deg. Du HAR en overvekt som nærmer seg kategorien fedme, så du bør gjøre noe fir din egen helses skyld. 

Anonymkode: 9a403...c3b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med en så høy BMI ville jeg ikke brukt magetopp!!! 
Når det er sagt, kan moren din sørge for at hun ikke får ødelagt alderdommen med overvektsrelaterte sykdommer og slutte å kommentere deg. Men noen litt mer konstruktive tilbakemeldinger på kostholdet ditt trenger du nok. Spiser du ikke frokost eller middag og masse om kvelden, vil forbrenningen din gå ned og du legger på deg. Du HAR en overvekt som nærmer seg kategorien fedme, så du bør gjøre noe fir din egen helses skyld. 

Anonymkode: 9a403...c3b

Må man bare være tynn for å bruke magetopp og bikini? Da er jo det trist.. er mange fine der ute me samme bmi og litt høyere som ser bra ut i magetopp

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Må man bare være tynn for å bruke magetopp og bikini? Da er jo det trist.. er mange fine der ute me samme bmi og litt høyere som ser bra ut i magetopp

Det er jeg ikke enig i, men vi kan jo være enig om å være uenige 🙂 men jeg bryr meg ikke stort om hva andre har på, tenker bare om jeg hadde en høy bmi hadde jeg ikke vært komfortabel i croptops, ikke at jeg bruker det så mye idag heller da jeg ikke liker magen min spesielt.. 

Ang din mor.. dette høres ut som ren mobbing og ikke bekymring for din helse, så be henne klappe igjen 😔

Anonymkode: 39a86...f64

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jeg ikke enig i, men vi kan jo være enig om å være uenige 🙂 men jeg bryr meg ikke stort om hva andre har på, tenker bare om jeg hadde en høy bmi hadde jeg ikke vært komfortabel i croptops, ikke at jeg bruker det så mye idag heller da jeg ikke liker magen min spesielt.. 

Ang din mor.. dette høres ut som ren mobbing og ikke bekymring for din helse, så be henne klappe igjen 😔

Anonymkode: 39a86...f64

Ok det hørtes mer fornuft ut, men tenker selv at siden er ung enda er det bedre eller prøver å gi faen i andres meininger.. i magetopp, når jeg mener magetopp mener jeg en litt løs en. Ikke en hvit en og kjempe stram.

• Liker 1
Skrevet

Du skriver jo at du er temmelig overvektig, så moren din har jo ett poeng.

Anonymkode: 11804...57c

Skrevet

Magetopp i januar. Jaja. 

Anonymkode: 93870...6cb

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi hi ikke har bedt om sin mors mening. Uansett hvilke tema så er det ikke slik at man skal si sin ærlige mening uannsett, er man ett sosialt fungerende menneske så forstår man det av seg selv. 

Anonymkode: 9581d...896

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du skriver jo at du er temmelig overvektig, så moren din har jo ett poeng.

Anonymkode: 11804...57c

Så du går rundt å sier til dine venner slikt selv? Uff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...