Gå til innhold

Erfaring med barnehager i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal søke barnehageplass til barnet mitt før 1.mars. Aner ikke hvilken barnehage jeg skal velge. Har prøvd å snakke med andre etc, men har bare endt opp med en liste over barnehager vi IKKE ønsker. 

Noen som erfaring med barnehager i Bergen? Noen som vet om en god barnehage vi kan sjekke ut? 

Anonymkode: 31756...568

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på hvor dere bor. Kan varmt anbefale Kidsa Sædalen.

Anonymkode: 9433b...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Er det som spiller størst rolle. Deretter, når vi vet bydel, kan vi anbefale. 

Anonymkode: 9a262...d6e

AnonymBruker
Skrevet

Laksevåg/Fyllingsdalen 

Men er villig til å reise litt, hvis det er en veldig god barnehage. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Laksevåg/Fyllingsdalen 

Jeg er fornøyd med Litlafjell. Bor selv på Melkeplassen 

Anonymkode: 8859d...2e4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er fornøyd med Litlafjell. Bor selv på Melkeplassen 

Er ikke det en veldig stor barnehage? Er det baser eller avdelinger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det en veldig stor barnehage? Er det baser eller avdelinger? 

Det er mange avdelinger ja.

Nå har jo jeg bare erfaring med en avdeling der, men den er jeg ihvertfall kjempefornøyd med. Flinke ansatte. Tror det er litt utskiftinger av ansatte på enkelte avdelinger eneste. flott uteområde.

AnonymBruker
Skrevet

Laksevåg barnehage har fått dårlig tilbakemelding, men det var vel i fjor. Skittent. 

Nå i 2023 skal det vel bli nytt.

• Liker 1
Skrevet

Kanutten eller Kjøkkelvik. Begge relativt små og i Læringsverkstedet. Si hva du vil om eierne, men barnehagene er gode.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Damsgård barnehage 🥰 verdens beste ansatte. 

Har også erfaring fra Laksevåg barnehage, men det er endel år siden, den var veldig sliten, men tror de skal pusse opp nå. 

Anonymkode: c75b6...1e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Laksevåg/Fyllingsdalen 

Jeg var veldig fornøyd med Sælen oppveksttun. Barnet mitt trivdest veldig godt, stabil personalgruppe, gøyt uteareal, og barnet mimrer titt og ofte tilbake til bhg-årene der ❤️

Anonymkode: 4f7d1...4a6

• Liker 1
Skrevet

Har to barn i Lyshovden, og er superfornøyd. 

Men: jeg ville virkelig ikke hatt en bhg som lå langt unna. Tenk praktisk. Den tiden du bruker på å reise til/fra bhg, er tid du heller kunne brukt på å gjøre noe kjekt med ungen din. I tillegg er det upraktisk når ungene blir så store at de er på besøk hjem til hverandre. 

Anonymkode: ff001...5ce

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville gått for barnehagen der nabobarna går med mindre den er elendig.

Anonymkode: b3add...93a

• Liker 2
Skrevet

Mange bra, men dessverre noen dårlige. Styr ihvertfall unna Kidsa Vågedalen og Laksevåg barnehage. Altfor mange barn av ressurssvake familier der, viltre barn som starter i barnehagen rundt 3 årsalder uten å kunne et ord norsk. Dårlig kledde barn, som igjen vil gå utover utetiden til ditt barn. Utskiftning og sykdom blandt personale for de blir utslitt.

Anonymkode: e0c1e...507

• Liker 2
Skrevet

Har 2 søsken som har gått i Damsgård barnehage (stor aldersforskjell på oss søsken, så derfor) og både unger og foreldre har vært veldig fornøyde med barnehagen :) Litlafjell barnehage har jeg også fått mange gode tilbakemeldinger på fra folk jeg kjenner som har hatt unger der. 

Stabile voksne, med lite sykdom, gode lokaler og god mat :)

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Den internasjonale barnehagen i Herman Gransvei på Damsgård😊

Har vært pedagogisk leder der og kan anbefales

Anonymkode: dc8b6...188

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg var veldig fornøyd med Sælen oppveksttun. Barnet mitt trivdest veldig godt, stabil personalgruppe, gøyt uteareal, og barnet mimrer titt og ofte tilbake til bhg-årene der ❤️

Anonymkode: 4f7d1...4a6

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har to barn i Lyshovden, og er superfornøyd. 

Hvordan er det med sånne oppveksttun? Er det mange avdelinger? Hvor mange barn på hver avdeling? Virker så rotete, men de har kanskje kontroll? 

Skrevet

Anbefaler deg å gå en tur å besøke barnehager så velger du den, du liker best. Valgt et privat barnehage med skog og natur barnet trives utrolig godt :)

Anonymkode: fc274...2c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan er det med sånne oppveksttun? Er det mange avdelinger? Hvor mange barn på hver avdeling? Virker så rotete, men de har kanskje kontroll? 

Jeg synes det er kjempegreit. Og utrolig praktisk når eldstemann begynner på SFO - da kan jeg fremdeles levere begge ungene samme stedet, må ikke først til en bhg og så til en skole et annet sted. 

Det er også utrolig greit at de får så myk overgang til skolen. De gjør mye sammen med skolebarna helt fra starten av. Fellessamlinger med skolen, de som skal begynne på skolen til neste år har egen førskolegruppe hvor de er sammen med fadderne sine fra 4. klasse i skolen, blir kjent med de andre som de skal begynne i klasse med etc. 

Jeg har mine på Lyshovden. Det er 6 avdelinger, og helt standard antall unger på hver avd. Altså 10 på småbarn, 18 på storbarn, tre avdelinger av hver sort. Hvor mange barn det skal være pr voksen er bestemt i loven, og i Bergen er det altså makset ut i omtrent samtlige barnehager. Du skal nok leite lenge om du finner en barnehage nogenlunde sentralt hvor det er færre barn pr voksen enn det loven setter som maksimum. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er kjempegreit. Og utrolig praktisk når eldstemann begynner på SFO - da kan jeg fremdeles levere begge ungene samme stedet, må ikke først til en bhg og så til en skole et annet sted. 

Det er også utrolig greit at de får så myk overgang til skolen. De gjør mye sammen med skolebarna helt fra starten av. Fellessamlinger med skolen, de som skal begynne på skolen til neste år har egen førskolegruppe hvor de er sammen med fadderne sine fra 4. klasse i skolen, blir kjent med de andre som de skal begynne i klasse med etc. 

Jeg har mine på Lyshovden. Det er 6 avdelinger, og helt standard antall unger på hver avd. Altså 10 på småbarn, 18 på storbarn, tre avdelinger av hver sort. Hvor mange barn det skal være pr voksen er bestemt i loven, og i Bergen er det altså makset ut i omtrent samtlige barnehager. Du skal nok leite lenge om du finner en barnehage nogenlunde sentralt hvor det er færre barn pr voksen enn det loven setter som maksimum. 

Hva med de som av ulike årsaker ikke skal begynne på den skolen? 

Vi har planer om å flytte til min hjemkommune før skolestart. Hadde tenkt å unngå oppveksttun fordi det virker som alt er så knyttet opp mot at alle barna skal begynne på skole der. Litt dumt å treffe faddere og ha mye fokus på akkurat den skolen, når han ikke skal begynne der uansett... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...