Gå til innhold

Hvor ille synes du det var/er å være født sent på året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i september og jeg virkelig hatet det som ung. Spesielt når alle ble 18 og jeg følte meg veldig utenfor. Som ungdom føler man jo at ett halvt år er en evighet og at slike ting er virkelig ille. Var det sånn for deg og?

Hvordan var det for deg å være født sent på året? Synes du selv det var et stort problem?

(Bakgrunn for spørsmål er når vi skal begynne å prøve å få barn, vil ikke gjøre min tenåring ulykkelig)

Anonymkode: 895cd...d3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født i slutten av november, har aldri vært noe problem. Hadde falskt leg da jeg var 17 🙈 Kanskje ikke det man ønsker for barnet sitt 😂 Jeg tenker at graviditet skjer når det skjer og med mindre man er veldig ung og har goood tid på å bli gravid er det best å bare kjøre på, for man vet aldri hvor lang tid det vil ta!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke planlegge barn på den måten. De kommer når de kommer. 

Anonymkode: c7652...f05

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har aldri syntes at det har vært noe problem å være født seint på året. Nå som jeg er voksen, synes jeg det er kjempefint, siden jeg blir "gammel" seinere enn de som er født tidlig samme år :ler:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man kan planlegge når man starter :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker å være yngst🤭🤭🤭

Anonymkode: e2ab1...f47

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke planlegge når barnet skal komme, plutselig er du der at du har prøvd et år og ikke vil gå glipp av en eneste eggløsning.

Vi får de barna vi får 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjipt en liten stund så fikk jeg falsk leg😄

Anonymkode: fcd19...6c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er født i slutten av september. Det har aldri plaget meg. Men vi var flere venninner som har bursdag innenfor noen få uker, så vi var jo flere sånn sett.

Selv har jeg aldri planlagt når på året jeg skal få barn. Har opplevd å prøve lenge, så å planlegge termin ble liksom ikke så viktig.

Anonymkode: 3edbf...340

Skrevet

Født i  november,  var litt kjipt da "alle" vennene mine ble 18, flere måneder før meg. Men nå tenker jeg ikke noe over det.

AnonymBruker
Skrevet

Nja.. jeg er født i desember, og syntes jo det var litt kjipt når noen spurte hvor gammel vi var, og jeg måtte svare f.eks 11 når de andre svarte 12. Hvis jeg også svarte 12, eller «det samme» kunne du banne på at de andre grep sjansen til å poengtere «Næhæii! Du er bare 11 du!!»

Ekstra kjipt var det såklart det året jeg var 17 og de andre var 18 og tok lappen, eller når de var 20 og slapp inn på utesteder. 

Likevel; i det store og hele var det langt fra min største bekymring som ungdom. Kviser, karakterer, jentedrama, merkeklær og forelskelse i gutter skapte større problemer, for å si det sånn🤪

Nå har jeg selv en gutt født i desember, tror han skal klare seg helt fint! Eneste jeg har tenkt på var at han var umoden for skolestart. Man merker forskjell på jenter født i januar og gutter født i desember i den alderen. Men det er igjen individuelt. 

Hvis du synes at september er sent på året, så er det 4 av 12 måneder som utgår. Det er mye…

Anonymkode: 383dd...7c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To ting, da jeg var liten, ville jeg begynne et år for tidlig på skolen, men fikk beskjed om at det ikke gikk fordi jeg var født for sent på året. Og da jeg ble 18, kjentes det ALTFOR sent ut pga festing, uteliv og førerkort, men bortsett fra disse to tilfellene, har jeg ikke tenkt noe på det.

Anonymkode: 4a8e6...3a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg er født i september og jeg virkelig hatet det som ung. Spesielt når alle ble 18 og jeg følte meg veldig utenfor. Som ungdom føler man jo at ett halvt år er en evighet og at slike ting er virkelig ille. Var det sånn for deg og?

Hvordan var det for deg å være født sent på året? Synes du selv det var et stort problem?

(Bakgrunn for spørsmål er når vi skal begynne å prøve å få barn, vil ikke gjøre min tenåring ulykkelig)

Selv så er jeg født sånn midt på året (juni). Men barnebarnet mitt er født 31. desember. (Født cirka 2 uker før termin), så det var litt kjipt at fødselen ikke drog ut til 1.januar, men sånn er det bare.

Anonymkode: c049a...70d

AnonymBruker
Skrevet

Klart du kan planlegge når du får barn: 60%, dvs et klart flertall av prøvere, blir gravideinnen 3 mnd. jeg kjenner flere som har undervurdert hvor raskt man ble gravid heller enn motsatt, og dette gjelder folk i midten av 30-årene. Fornuftig å velge oppstart både mtp barnehageplass og ikke være født sent på året. Selv er jeg født i slutten av november. Kjipt mtp alkohol, lappen og at jeg var fysisk veldig mye mindre da jeg begynte på skolen. Men jeg er jente så kan ikke si det har vært problematisk når det gjelder å henge med på det faglige. Å få gutt født sent på året er statistisk veldig uheldig og bør selvsagt unngås.

Anonymkode: 78bc5...934

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei heldigvis så var det ikke sånn for meg. Og jeg er født i desember. Kunne ikke brydd meg mindre.

Om du jobber litt med deg selv og barndoms"traumene" dine så unngår du nok at barnet deres blir ulykkelig om det blir født sent på året 🙄

Anonymkode: 76cdc...e44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som desemberbarn hadde det få bytte bursdag til september vært fantastisk. Jeg hatet alltid å ha bursdag i desember. Som voksen hatet jeg det ikke lenger men skulle gjerne hatt tidligere på året.

Anonymkode: 3abc4...efa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bursdag rett før jul. Har aldri hatt noen problemer med det.

Anonymkode: 62100...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De aller fleste kan planlegge noe. Vi hoppet for eksempel med vilje over mars som prøvemåned, for å unngå desemberbarn. 

Anonymkode: 5db27...593

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er mest kjipt pga nærheten til jul. Men har hvertfall ikke bursdag i desember. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bursdag 27des aldri følte noe plager med det. 

Anonymkode: 94797...d9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...