Gå til innhold

Slette resepter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å be fastlegen om å slette resepthistorikk når man skal fornye resept på et legemiddel?

Anonymkode: 9cf27...5b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Svært tvilsomt. Hele poenget med historikk er jo da borte... 

Anonymkode: 26561...eeb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet sikkert?

AnonymBruker
Skrevet

Spør fastlegen din.

Anonymkode: 827b0...c85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det mulig å be fastlegen om å slette resepthistorikk når man skal fornye resept på et legemiddel?

Tror ikke det. Kjenner jeg lurer veldig på hva slags resept du ønsker å slette, og hvorfor…

Anonymkode: ac31c...73a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på, ønsker mest å slette resepter jeg har igjen uttak av, men som jeg ikke bruker lenger. Det spørres på apoteket om jeg skal hente ut den også… 

Anonymkode: 0e090...2a3

AnonymBruker
Skrevet

Legen min går gjennom reseptlisten så og si hver gang jeg er der og sletter alt jeg sier jeg ikke bruker.

Anonymkode: 3326e...55a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kun legen som kan seponere eller slette resepten. Snakk med legen din. En resept går uansett ut etter 1år. 

Anonymkode: ad9a1...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få legen til å trekke tilbake aktive resepter, men ikke slette historikk så det ikke synes i journalen din. Resepter som blir trukket tilbake står oppført som trukket tilbake i journalen.

Anonymkode: f2c7b...9c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er kun legen som kan seponere eller slette resepten. Snakk med legen din. En resept går uansett ut etter 1år. 

Anonymkode: ad9a1...f3b

Selv om den er gått ut, vil den likevel ligge der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selv om den er gått ut, vil den likevel ligge der.

PS: Under "ikke aktive" eller noe slikt.

Skrevet

Høyres litt suspekt ut. Kvifor ønskjer du det?

Skrevet

Reseptene mine forsvinner etter 2-3 år automatisk..

Anonymkode: 62785...504

Skrevet

Du og legen bør gå gjennom dine medisiner og da kan vedkommende slette de du ikke bruker og trekke tilbake de du ikke har hentet på apoteket. Det gjorde min lege og jeg sammen. Historikken blir stående. Min lege var sjokkert for det stod jeg brukte nesten 15 forskjellige. Men det gjorde jeg ikke, var medisiner jeg prøvde ut for sykdommen min. Da vi hadde gått gjennom alt var det kun 2 stk.jeg bruker i dag.  Men sjekker jeg historikken så står de der enda men at legen har trukket de tilbake. 

Anonymkode: e4195...4b6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Du og legen bør gå gjennom dine medisiner og da kan vedkommende slette de du ikke bruker og trekke tilbake de du ikke har hentet på apoteket. Det gjorde min lege og jeg sammen. Historikken blir stående. Min lege var sjokkert for det stod jeg brukte nesten 15 forskjellige. Men det gjorde jeg ikke, var medisiner jeg prøvde ut for sykdommen min. Da vi hadde gått gjennom alt var det kun 2 stk.jeg bruker i dag.  Men sjekker jeg historikken så står de der enda men at legen har trukket de tilbake. 

Anonymkode: e4195...4b6

Da skal det ikke mye til for å gjøre din lege sjokkert 😅 

Anonymkode: 889f8...56d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...