AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har lenge tenkt det er på tide å bytte jobb men går straks ut i foreldrepermisjon fra den jeg har nå. En problemstilling er da om jeg skal begynne å søke nye jobber allerede mens jeg er i permisjon, sånn at jeg egentlig aldri kommer tilbake til opprinnelig jobb, eller om det er lurere å jobbe en stund i gammel jobb FØR jeg evt. går over til noe nytt? For arbeidsgiver tenker jeg det må være litt bittert om noen er borte i svangerskapspermisjon, kommer tilbake noen få måneder og så stikker igjen; da virker det jo mye ryddigere å bare aldri komme tilbake, men for egen del er det kanskje en roligere start å gå tilbake til gammel arbeidsplass i stedet for å måtte sette seg inn i masse nytt mens man fortsatt er i ammetåke osv? Noen som har innspill eller konkret erfaring med å ha gjort det ene eller andre? Anonymkode: ffa9e...7ec
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 For min egen del synes jeg det var fint å søke jobb underveis permisjonen. Enklere å ta jobbintervju etc., spesielt om du kan få partner til å avlaste under fysiske intervju. Dersom du starter i ny jobb etter permisjonen så slipper du også å være demotivert i oppsigelsestid i en jobb du skal ut av. Men klart, oppstarten blir litt tøffere enn å gå tilbake til det gamle og kjente. Anonymkode: de16b...a88
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Jeg gjorde det og har aldri angret. Fikk mer energi enn å gå tilbake til en jobb jeg kjedet meg i og mistrivdes i. Anonymkode: 9238d...989
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 Var også redd for de tingene du sier, men alt gikk fint. Hadde ammefri og det hjalp stort. Har også endel erfaring i yrket så overgangen var ikke sååå ille.. selv om alt er nytt i ny jobb. Nye kollegaer syns jeg bare var fint:) Anonymkode: 9238d...989
Rucula Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Eneste som er kjipt er å gå inn i ny jobb etter permisjon også oppleve økt fravær pga innkjøring i bhg. Ikke gøy å være ny og ringe inn med sykt barn i starte
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Jeg byttet jobb i min første mammaperm. Søkte jobber mens jeg var i perm, og begynte rett i ny jobb. Etter andre mammaperm, byttet jeg jobb noen måneder etter at permen var slutt. Jeg syntes det var greiere å gå rett ut i ny jobb, fremfor å jobbe noen måneder i gammel jobb først. Jeg brukte mye tid på å sette meg inn i nye ting som var skjedd mens jeg var i perm, helt forgjeves, for jeg skulle uansett slutte straks. Det var ikke mindre tungt å sette seg inn i nye ting i ny jobb med en baby på 8 mnd, vs en på halvannet år. Da jeg begynte i jobb rett fra perm, var mannen hjemme med babyen i flere måneder, mens da jeg begynte i jobb når ungen var halvannet, var det rett på bhg-tilvenning, med forsøk på å gi kortere dager, etc. Anonymkode: 0327c...36d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #7 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gjorde det og har aldri angret. Fikk mer energi enn å gå tilbake til en jobb jeg kjedet meg i og mistrivdes i. Anonymkode: 9238d...989 Enig. Skiftet også jobb rett før permisjonen var ferdig. Søkte om fritak av oppsigelsestiden og fikk heldigvis det. Startet i ny jobb fem dager senere. var sykemeldt hele svangerskapet pga de ikke kunne tilrettelegge for bekkenproblemene mine og så ute i perm i 7 mnd. Var jo ikke noe poeng å få meg tilbake for tre mnd, de hadde jo uansett en vikar ansatt som kunne forlenges. ser meg aldri tilbake! Anonymkode: 6adf9...9fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå