Gå til innhold

Badevekt som viser forskjellig vekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan variere på over 2 kg avhengig av hvor jeg plasserer den, selv om den står flatt alle steder. Hvilken vekt er mest nærliggende korrekt da skulle man tro? Den høyeste eller den laveste? 

Anonymkode: 62794...c92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme selv, så kjedelig når man da ikke vet hva som stemmer

AnonymBruker
Skrevet

Eneste som funker er å ha den på fast plass over måneder, ikke flytte den rundt. Eller bruke målebånd på kroppen.

Anonymkode: 9d2c2...645

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problem. Leverte den inn og kjøpte en ny som ikke har avvikende vekt.

Anonymkode: 3ef24...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde samme problem. Leverte den inn og kjøpte en ny som ikke har avvikende vekt.

Anonymkode: 3ef24...dc6

Hvordan vekt kjøpte du? Trenger en jeg kan stole på😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kan variere på over 2 kg avhengig av hvor jeg plasserer den, selv om den står flatt alle steder. Hvilken vekt er mest nærliggende korrekt da skulle man tro? Den høyeste eller den laveste? 

sett den fortrinnsvis på det hardeste gulvet du har, og la den stå der. Ikke flytt rundt på den. Jeg tror det hardeste gulvet gir det mest korrekte resultatet, men det viktigste er at du bruker det resultatet du får på det faste stedet, slik at du sammenligner tall fra like forhold.

Mitt problem er at vekten min kan variere når jeg går av og på uten å flytte den. Jeg har kjøpt ny vekt flere ganger, men har konkludert med at dette problemet kan oppstå med alle vekter. Når det skjer, bruker jeg den laveste vekten, utfra resonnementet at den kan ikke vise noe som er lavere enn det jeg rent faktisk veier. Tidligere brukte jeg den høyeste, fordi jeg var redd for å lure meg selv. Et alternativ er å bruke et snitt. Det viktigste er at du bruker samme tall hver gang. Jeg veier meg hver dag, og har et løpende snitt av siste sju dager, så da er det ikke så viktig om noen dager er litt usikre.

Anonymkode: aac99...c19

• Liker 2
Skrevet

Kjøp ny og legg til litt ekstra på prisen hvis vekten er viktig å få målt nøyaktig. Det er ikke vektens hensikt at du skal gjette.

• Liker 1
Skrevet
MortenMunkholm skrev (1 minutt siden):

Kjøp ny og legg til litt ekstra på prisen hvis vekten er viktig å få målt nøyaktig. Det er ikke vektens hensikt at du skal gjette.

tror ikke det er mulig å finne en vekt som ikke gjør dette. Jeg har jaktet lenge på en vekt som ikke gjør det, og lest alle forbrukertestene jeg kan finne, og kjøpt skikkelig gode vekter. Er på den tredje eller fjerde nå, men det er ingen som ikke gjør det innimellom. Og særlig når man gjør som ts, og flytter den rundt - man kan ikke forvente av noen vekt at den viser samme resultat på et hardt flisegulv som et mykt teppe. 

Skrevet

Skaff deg et vater og så finner du ut hvor gulvet faktisk er i vater. Da viser den riktig 😊

Anonymkode: f1d61...e59

• Nyttig 1
Skrevet

I følge fysikken: hardt gulv er best, for da brukes ikke litt av vekten din på å presse sammen det myke underlaget. Gulv i vater er best, for da presser ikke vekten din på skrå, og bevegelige deler i vekten kan nok oppleve friksjon som gir gal måling.

Anonymkode: b45e3...6d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvordan vekt kjøpte du? Trenger en jeg kan stole på😄

Hvordan?? :klo:

Anonymkode: db9b5...25f

• Liker 5
Skrevet

Hadde samme problem. Det var en ny vekt, på samme plassering som forrige. Den kunne variere med flere kilo. Testveide meg hos familie og venner, og fant ut at vekten var helt på tryne. 

kjøpte ny, på Elkjøp, og opplever stabile veiinger. 

Anonymkode: 9df05...af0

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 10.22):

Hvordan?? :klo:

Anonymkode: db9b5...25f

Det er nok i betydningen «hvilken».. Synes det er en merkelig måte å formulere setning på, men har registrert at det er relativt utbredt.

Anonymkode: 0a4c2...03e

Skrevet

Jeg hadde også det problemet. Kjøpte en god "gammeldags" badevekt som ikke var digital og som ikke går på batteri. På den flytter du manuelt nullpunktet selv. Alt ettersom hvor badevekten står på gulvet. Og da vil den vise riktig uansett hva. Man får fremdeles kjøpt slike vekter. 

• Nyttig 1
Skrevet

Samme med min badevekt, den viser et lavere tall og et høyere tall og bytter da mellom disse to tallene om jeg går av/på. Men jeg vet at det lave er det korrekte, da det samsvarer med vektene brukt på sykehus og legekontoret. 

Anonymkode: 07bd1...1e7

Skrevet

Jeg veier meg flere ganger, og flytter vekten rundt på flere steder på baderomsgulvet. Laveste vekt teller😋

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 20.33):

Det er nok i betydningen «hvilken».. Synes det er en merkelig måte å formulere setning på, men har registrert at det er relativt utbredt.

Anonymkode: 0a4c2...03e

Kan også være at de mente "hva slags". Ikke godt å si.

Anonymkode: ffe4a...a06

• Liker 1
Skrevet
aquata skrev (På 14.1.2023 den 22.27):

Jeg hadde også det problemet. Kjøpte en god "gammeldags" badevekt som ikke var digital og som ikke går på batteri. På den flytter du manuelt nullpunktet selv. Alt ettersom hvor badevekten står på gulvet. Og da vil den vise riktig uansett hva. Man får fremdeles kjøpt slike vekter. 

problemet med de manuelle vektene, er at jeg har problemer med å avlese et nøyaktig resultat. Klarer ikke å se presist hvor nåla står, derfor foretrekker jeg digital vekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 0.49):

Kan også være at de mente "hva slags". Ikke godt å si.

Anonymkode: ffe4a...a06

Skal vi bare være glad for at h*n ikke skrev "hvem"?

Anonymkode: d8c48...f98

Skrevet

Oppdatering på dette 😅 idag viste vekten hele 8 kg forskjell fra sted til sted. Av nysgjerrighet satte jeg ungen på vekta på forskjellige steder, og hun fikk samme vekt overalt?? Så nå er jeg bare enda mer forvirra! 
Har panikk hvis høyeste vekten den viste stemmer, men tror heller ikke den laveste stemmer. Blir gal!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...