AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Hei! Denne bli litt lang, beklager det.. Jeg kom i en liten krise nå i jula. Skulle på juleselskap med kjærestens venner og ville ta meg godt ut men hadde ikke penger til nye klær så min venninne lånte meg nydelig blazer. Da vi skulle dra derfra var den søkk borte. Vi fant den ikke og det var ikke naturlig at noen av de som hadde dratt hadde tatt feil heller siden de var menn og dette var tydelig dameblazer. jeg ble kjempestressa, men skjønte jo at jeg måtte erstatte denne. Kjøpte gavekort på summen (ca 2000,-) til min venninne så hun kunne velge å kjøpe lik eller noe annet. Hun kjøpte lik. Rett etter nyttår fikk jeg melding fra festvert om at blazeren var kommet til rette. Jeg ble superhappy og hentet den og leverte til min venninne. Hun benyttet anledningen til å bytte den nye blazeren til noe annet siden hun ikke trengte to. (Ganske sure penger for min del.) Så nå i helga skulle hun bruke den og sier den er ødelagt av røyklukt. Hun vil at jeg skal levere den på rens siden det er jeg som har brukt den. Jeg har aldri røkt eller brukt den sammen med folk som har røkt så kan ikke skjønne det. Jeg har absolutt ikke mulighet til å betale dette nå. Har tilbydd meg å spleise men hun har gått helt i vranglås. Er jeg drittsekken her? Hvordan bør jeg løse dette? Anonymkode: 49899...63a
Populært innlegg Cuntzilla Skrevet 9. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 9. januar 2023 What... Hun har jo fått en ny blazer, du burde bare fått beholde den gamle. 95 25
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Så du har nå betalt henne 2000 kr, og i tillegg mener hun at du skal betale for rensen av den gamle blazeren som du erstattet med de 2000? Anonymkode: 8e0b6...d42 29 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 9. januar 2023 Du skulle da bare ha beholdt den første blazeren dom kom til rette. Skjønner ikke hvorfor du ga henne denne også når du allerede hadde betalt henne for den. Ang. rens så får du minne henne på at hun faktisk har fått 2000 av deg allerede. Anonymkode: e7b44...410 47 14
NiceOrNothing Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Denne bli litt lang, beklager det.. Jeg kom i en liten krise nå i jula. Skulle på juleselskap med kjærestens venner og ville ta meg godt ut men hadde ikke penger til nye klær så min venninne lånte meg nydelig blazer. Da vi skulle dra derfra var den søkk borte. Vi fant den ikke og det var ikke naturlig at noen av de som hadde dratt hadde tatt feil heller siden de var menn og dette var tydelig dameblazer. jeg ble kjempestressa, men skjønte jo at jeg måtte erstatte denne. Kjøpte gavekort på summen (ca 2000,-) til min venninne så hun kunne velge å kjøpe lik eller noe annet. Hun kjøpte lik. Rett etter nyttår fikk jeg melding fra festvert om at blazeren var kommet til rette. Jeg ble superhappy og hentet den og leverte til min venninne. Hun benyttet anledningen til å bytte den nye blazeren til noe annet siden hun ikke trengte to. (Ganske sure penger for min del.) Så nå i helga skulle hun bruke den og sier den er ødelagt av røyklukt. Hun vil at jeg skal levere den på rens siden det er jeg som har brukt den. Jeg har aldri røkt eller brukt den sammen med folk som har røkt så kan ikke skjønne det. Jeg har absolutt ikke mulighet til å betale dette nå. Har tilbydd meg å spleise men hun har gått helt i vranglås. Er jeg drittsekken her? Hvordan bør jeg løse dette? Anonymkode: 49899...63a Nekter å tro at noen er så dum. 19 3
Carrot Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 Nope, da ville jeg bedt om å få beholde blazeren selv.. Hun er det sunnmøringer kaller utidig 😝 7
Khalisi Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 Jeg hadde sagt til henne at jeg kunne godt betalt for rens av Blazeren. Men jeg hadde krevd tilbake de 2000kr du gav henne. Hun skal jo ikke ha begge deler bare fordi den var bortgjemt en liten stund. Da tar hun faktisk og utnytter deg i mine øyne. Hun skal jo ikke ha kompensasjon for noe som har kommet til rette. 23 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 Du kan si "ok" og så ta med deg jakka på rens, men beholde den selv. Trenger ikke ta den med på rens engang, bare ta den med deg hjem. Anonymkode: 598fb...869 6
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Nekter å tro at noen er så dum. Som meg mener du? Ja jeg føler meg dum😔et lån pga dårlig råd har kostet meg langt mer enn jeg har råd til nå.. Hva synes du jeg skal gjøre da? (Ja, jeg er konfliktsky, men jeg vil ikke gå med på dette.) Jeg har spurt festvert om noen kan ha lånt den for å ut og ta en røyk men han mener det ikke var noen som røykte på festen (og jeg så heller ikke det), men faktum er jo at denne jakka fikk røyklukt etter jeg lånte den og før hun brukte den igjen. Jeg hadde jo betalt rens hvis det ikke var for at jeg allerede har blikket meg på gavekortet 😫. at jeg kunne være så dum! Skal aldri låne noe igjen! Anonymkode: 49899...63a 1
Jordbæra Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hei! Denne bli litt lang, beklager det.. Jeg kom i en liten krise nå i jula. Skulle på juleselskap med kjærestens venner og ville ta meg godt ut men hadde ikke penger til nye klær så min venninne lånte meg nydelig blazer. Da vi skulle dra derfra var den søkk borte. Vi fant den ikke og det var ikke naturlig at noen av de som hadde dratt hadde tatt feil heller siden de var menn og dette var tydelig dameblazer. jeg ble kjempestressa, men skjønte jo at jeg måtte erstatte denne. Kjøpte gavekort på summen (ca 2000,-) til min venninne så hun kunne velge å kjøpe lik eller noe annet. Hun kjøpte lik. Rett etter nyttår fikk jeg melding fra festvert om at blazeren var kommet til rette. Jeg ble superhappy og hentet den og leverte til min venninne. Hun benyttet anledningen til å bytte den nye blazeren til noe annet siden hun ikke trengte to. (Ganske sure penger for min del.) Så nå i helga skulle hun bruke den og sier den er ødelagt av røyklukt. Hun vil at jeg skal levere den på rens siden det er jeg som har brukt den. Jeg har aldri røkt eller brukt den sammen med folk som har røkt så kan ikke skjønne det. Jeg har absolutt ikke mulighet til å betale dette nå. Har tilbydd meg å spleise men hun har gått helt i vranglås. Er jeg drittsekken her? Hvordan bør jeg løse dette? Anonymkode: 49899...63a Hun er rimelig frekk. Hadde hun vært oppegående så hadde hun gitt tilbake 2000,- til deg og da kunne du sendt klesplagget på rens for henne. Ikke begge deler. 21 6
NiceOrNothing Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som meg mener du? Ja jeg føler meg dum😔et lån pga dårlig råd har kostet meg langt mer enn jeg har råd til nå.. Hva synes du jeg skal gjøre da? (Ja, jeg er konfliktsky, men jeg vil ikke gå med på dette.) Jeg har spurt festvert om noen kan ha lånt den for å ut og ta en røyk men han mener det ikke var noen som røykte på festen (og jeg så heller ikke det), men faktum er jo at denne jakka fikk røyklukt etter jeg lånte den og før hun brukte den igjen. Jeg hadde jo betalt rens hvis det ikke var for at jeg allerede har blikket meg på gavekortet 😫. at jeg kunne være så dum! Skal aldri låne noe igjen! Anonymkode: 49899...63a Hun fikk jo et gavekort som erstatning på jakke . At det er kommet røyklukt på den gamle som mirakuløst dukket opp igjen , er ikke ditt problem . Hun hadde allerede en ny . Hun prøver bare å presse deg for penger . Bare å sette ned foten å si nei. Erstatningen har hun allerede fått , å byttet inn igjen . Er hun tilbakestående ? 16 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du skulle da bare ha beholdt den første blazeren dom kom til rette. Skjønner ikke hvorfor du ga henne denne også når du allerede hadde betalt henne for den. Ang. rens så får du minne henne på at hun faktisk har fått 2000 av deg allerede. Anonymkode: e7b44...410 Jeg ble bare så happy for at den kom til rette. Visste ikke at hun allerede hadde brukt gavekortet og da hun sa at hun kunne bytte inn den nye blazeren (den jeg lånte var ganske ny den også altså) så trodde jeg liksom at jeg skulle få det tilbake. Da det gikk opp for meg at det ikke var planen ble jeg litt perpleks og klarte ikke å si noe😔 Anonymkode: 49899...63a 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 Hun har ikke krav på dobbelt erstatning. Det er det hun prøver seg på her. Hun får ta det til forliksrådet og bli ledd ut der. Dette er en sånn sak som kommer til å bli gjenfortalt på julebord til evig tid. Du har alt gjort det rette, og erstattet jakken. Strengt tatt, så burde du ha beholdt den jakken som ble funnet, da hun alt hadde fått en ny av deg. Som jo var riktig, du måtte erstatte jakken du rotet bort. Valget du burde gitt henne da jakken kom til rette var: - du betaler rens og hun får tilbake den gamle jakken, men da skal du ha tilbake 2000 kr - hun beholder den nye jakken og 2000 kr, må betale rens selv, men du beholder den gamle jakken Anonymkode: f7f6d...8b4 10 1
Cuntzilla Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Som meg mener du? Ja jeg føler meg dum😔et lån pga dårlig råd har kostet meg langt mer enn jeg har råd til nå.. Hva synes du jeg skal gjøre da? (Ja, jeg er konfliktsky, men jeg vil ikke gå med på dette.) Jeg har spurt festvert om noen kan ha lånt den for å ut og ta en røyk men han mener det ikke var noen som røykte på festen (og jeg så heller ikke det), men faktum er jo at denne jakka fikk røyklukt etter jeg lånte den og før hun brukte den igjen. Jeg hadde jo betalt rens hvis det ikke var for at jeg allerede har blikket meg på gavekortet 😫. at jeg kunne være så dum! Skal aldri låne noe igjen! Anonymkode: 49899...63a Du sier bare at du allerede har erstattet jakken. Du betalte 2000 kroner for at hun skulle kjøpe seg en ny som erstatning for den som forsvant. Så var hun så heldig å også få tilbake den gamle, og sitter der med to jakker. Om noe, så er det hun som skylder deg penger. De fleste i den situasjonen hadde prøvd og fått returnert gavekortet, eller i det minste spurt om det var greit at du bare fikk beholde den gamle jakken. Er du litt frekk så beholder du begge jakkene og kaller det for flaks og holder kjeft. Men da krever du ikke rens av den gamle på toppen av det hele, det der er toppen av frekkhet.. At hun ikke ser det selv.. Stå på ditt. Endret 9. januar 2023 av Cuntzilla 9 4
Gjest Chroma Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Hun er ufattelig frekk. Ikke gå med på det!
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 Hvorfor skal hun ha begge jakkene? Den ene er jo din. Anonymkode: 67d07...908 9 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble bare så happy for at den kom til rette. Visste ikke at hun allerede hadde brukt gavekortet og da hun sa at hun kunne bytte inn den nye blazeren (den jeg lånte var ganske ny den også altså) så trodde jeg liksom at jeg skulle få det tilbake. Da det gikk opp for meg at det ikke var planen ble jeg litt perpleks og klarte ikke å si noe😔 Anonymkode: 49899...63a Du sier at: ’Jeg har alt kjøpt deg en ny jakke som erstattet den som ble borte. At du valgte å ikke beholde den er ditt problem. Jeg betaler ikke både for en ny jakke og for rens av den gamle. Gi tilbake 2000 kr, så betaler jeg rens. Men nå har du både fått erstattet jakken i sin helhet og fått jakken din tilbake.’ Hun er frekk som fy her. Anonymkode: f7f6d...8b4 24 3
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Cuntzilla skrev (1 minutt siden): Du sier bare at du allerede har erstattet jakken. Du betalte 2000 kroner for at hun skulle kjøpe seg en ny som erstatning for den som forsvant. Så var hun så heldig å også få tilbake den gamle, og sitter der med to jakker. Om noe, så er det hun som skylder deg penger. De fleste i den situasjonen hadde prøvd og fått returnert gavekortet, eller i det minste spurt om det var greit at du bare fikk beholde den gamle jakken. Er du litt frekk så beholder du begge jakkene og kaller det for flaks og holder kjeft. Men da krever du ikke rens av den gamle på toppen av det hele, det det er toppen av frekkhet.. At hun ikke ser det selv.. Stå på ditt. Takk. Jeg blir litt usikker på hvorfor hun plutselig har blitt så sur også.. hun tilga meg og sa «slikt skjer» da jeg fortalte om at jeg ikke fant jakka men skulle erstatte den. Nå er hun plutselig kjempeirritert på meg. (Jeg merket jo ikke at den luktet røyk da jeg leverte den (jeg tror henne ja, men jeg sjekket den ikke godt nok). Hun har heller ikke merket det før hun i helga skulle bruke den. Hun har allerede tatt i bruk klærne hun brukte gavekortet på så de kan ikke byttes inn igjen. Rens koster 550.. sure penger for henne også men.. Anonymkode: 49899...63a 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Tusen takk for svar dere ❤️ Godt å se at jeg ikke er helt på jordet her. Ts Anonymkode: 49899...63a 2 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 Ikke betal rens, send henne link til hva alle skriver her. hun er frekk som faen. jeg hadde svart henne «altså, jeg erstattet den da forsvunnet jakken din, fant den og leverte den tilbake - du kan enten gi meg 2000,- så skal jeg betale rens, eller jeg kan beholde den jakka som dukket opp igjen» Anonymkode: d53c2...255 13 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå