Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere som signerte kjøpekontrakt på ny bolig før renteøkningene og nå sliter med å selge bolig de må selge? Hvordan løser dere dette? Og hvordan er det med nattesøvnen?

Anonymkode: b60d9...eee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det flere som signerte kjøpekontrakt på ny bolig før renteøkningene og nå sliter med å selge bolig de må selge? Hvordan løser dere dette? Og hvordan er det med nattesøvnen?

Du må bare akseptere å gå ned i pris, så får du tilslutt solgt. Vi kjøpte ny bolig i august, og slet som bare det med å få solgt da vi la ut den gamle boligen vår i slutten av oktober. Vi hadde haugevis av visninger, senket prisen to ganger, og endte med å tilslutt selge til 1 mill under prisantydning (10 % under prisantydning) i begynnelsen av desember. Går du langt nok ned i pris, får du solgt 😊

Anonymkode: a1c05...095

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte ny bolig i september, og la ut min egen bolig i oktober. Fikk ikke solgt i hele oktober og november, satte ned prisen to ganger. Trakk tilbake boligen og la den ut igjen i desember. Vurderte egentlig å vente til januar som alle andre, men tror desember var et bra valg. Utvalget var så lavt at "alle" kom til min visning, og dermed gikk boligen opp igjen til den originale prisantydningen. Så utrolig fornøyd med det. 

Hold hodet kaldt og ikke bare selg til enhver pris. 

Anonymkode: f0936...467

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Senk prisen. Men først bør du se på om det er ting som bør gjøres med annonsen/bildene. 

Anonymkode: 0f520...3d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem som dere. Forsøkt å selge siden september, med kun skambud. Har satt ned prisen totalt 500.000 og kommer ikke til å gå noe mer ned nå. Så det vi har gjort er at vi har leid ut det nye vi har kjøpt på korttidsleie. Da dekker de leieinntektene det vi har i utgifter imens forsøker å rane oss med mellomfinansieringen. Har tenkt å legge boligen ut igjen engang i februar. Har lyst å vente litt til før ny visning. 

Anonymkode: 1251c...19a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du må jo bare selge med tap da, sånn alle vi som har måttet selge mens boligmarkedet har dumpet, har måttet gjøre. Kjipt men sånn er det. Vi måtte gå så lavt i pris at vi satt med noen hundre tusen restgjeld etterpå (da markedet plutselig sank i 2007 eller når det nå var).

Anonymkode: 63505...58f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor lenge har du sittet på begge boligene? Rentene har jo ikke gått opp så mye, min er på 4.4%. som er lavere enn det det var i 2008. Renteøkninger visste vi jo skulle skje iår! 

Anonymkode: 48847...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Kjøpte og var klar til å selge i august. Så ble det plutselig full stopp 😩 Gått ned 20% i pris og prøver nå å selge begge hus for det har gått så til h*lvete. Gråter hver dag for må flytte såpass langt for å ha råd til å bo nå at ungene må bytte skole.

Anonymkode: c8e1c...431

• Hjerte 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor i landet du er, men å selge i Oslo går greit

Anonymkode: f5dd8...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg vet ikke hvor i landet du er, men å selge i Oslo går greit

Anonymkode: f5dd8...bfe

Det spørs helt hva du skal selge. Små leiligheter i Oslo sentrum går nok fortsatt greit, siden mange også kjøper disse som investeringsobjekter (og spesielt nå som det er gode muligheter for å gjøre kupp).

Større familieboliger går veldig tregt, og må ofte settes mye ned i pris for å i det hele tatt bli solgt. Vi solgte som sagt i desember til 10 % under prisantydning. Tilsvarende boliger som vår, der prisen ennå ikke er blitt senket, ligger ute på Finn på fjerde og femte måneden nå.

Anonymkode: a1c05...095

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

"Rett før renteøkninger"? Du mener de som har vært varslet i et år nå?

• Liker 5
Skrevet
Reign skrev (På 10.1.2023 den 14.17):

"Rett før renteøkninger"? Du mener de som har vært varslet i et år nå?

Den har vel vært varslet i flere år...

vi har ingen problem med dagens rentenivå, ei heller om det går enda lenger opp. Men det påvirker dessverre husmarkedet mer enn megler trodde og veldig mange sitter på gjerdet eller har lagt vekk planer om å kjøpe🙁

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 19.49):

Jeg kjøpte ny bolig i september, og la ut min egen bolig i oktober. Fikk ikke solgt i hele oktober og november, satte ned prisen to ganger. Trakk tilbake boligen og la den ut igjen i desember. Vurderte egentlig å vente til januar som alle andre, men tror desember var et bra valg. Utvalget var så lavt at "alle" kom til min visning, og dermed gikk boligen opp igjen til den originale prisantydningen. Så utrolig fornøyd med det. 

Hold hodet kaldt og ikke bare selg til enhver pris. 

Kan jeg spør hvor mye du gikk ned i pris? Vi sliter med det samme. Gikk ned fem prosent etter 1,5 mnd og nå etter tre lurer vi på hva vi kan gjøre 

Anonymkode: 0c0bd...7bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.1.2023 den 21.21):

Hvor lenge har du sittet på begge boligene? Rentene har jo ikke gått opp så mye, min er på 4.4%. som er lavere enn det det var i 2008. Renteøkninger visste vi jo skulle skje iår! 

Anonymkode: 48847...4d0

Siste renteheving kommer i markedet i Februar.

Anonymkode: f6baa...39b

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan jeg spør hvor mye du gikk ned i pris? Vi sliter med det samme. Gikk ned fem prosent etter 1,5 mnd og nå etter tre lurer vi på hva vi kan gjøre 

Anonymkode: 0c0bd...7bb

Jeg gikk ned 7,5%. Også gikk den opp igjen 7,5% i budrunden. Men som sagt, så tror jeg det ekstremt lave utvalget i desember var en viktig faktor for at jeg fikk solgt. Kan muligens bli vanskeligere nå, siden alle har ventet til nå med å selge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...