AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 De siste ukene har jeg helt plutselig fått en form for urge inkontinens. Fra jeg kjenner at jeg må tisse til jeg går på do er som før, men fra jeg kjenner at nå er det nok greit å gå på do til jeg ikke klarer å holde meg lenger er nå på kanskje et halvt eller ett minutt. Hvordan er det mulig? Det kom plutselig en dag. Først var det når jeg hadde ganske full blære og tenkte at det var jo logisk. Men nå er det uansett hvor full eller lite full den blæra er. Og jo nærmere jeg er badet - jo verre blir det. Har faktisk tisset på meg når jeg sto ved siden av doen og tok av meg buksa. Dette må jo være psykisk? Hvordan er dette mulig. Jeg er 40 år. Hvordan kan jeg få dette bort igjen? Kan det trenes bort på en eller annen måte? Jeg har prøvd å google, men synes det var lite informasjon. Fant mye om stressinkontinens da, men det sliter jeg ikke med. Anonymkode: 41577...49d
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 https://nhi.no/sykdommer/nyrerurinveier/urinlekkasje/urinlekkasje-sterk-trang-urge/ Her står det også om måter å trene dette bort på. Anonymkode: 70b8c...f64
rinne Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Anbefaler at du bestiller en time hos fastlege. Ta med en urinprøve så man får vurdert om det foreligger en urinveisinfeksjon.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 rinne skrev (1 time siden): Anbefaler at du bestiller en time hos fastlege. Ta med en urinprøve så man får vurdert om det foreligger en urinveisinfeksjon. Hmmm kan dette være symptom på uvi? Uten de klassiske symptomene som svie ved vannlating og at man må ofte tisse? Anonymkode: 41577...49d
Anjatapinjata Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Du kan få medisiner for det også men legen vil nok sjekke for div ting først. Jeg bruker medisiner og det fungerer veldig bra😊
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 3 minutter siden, Anjatapinjata said: Du kan få medisiner for det også men legen vil nok sjekke for div ting først. Jeg bruker medisiner og det fungerer veldig bra😊 Hva slags medisiner? Jeg har aldri funnet noe som virker....botox frister. Anonymkode: 2c620...144
Anjatapinjata Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva slags medisiner? Jeg har aldri funnet noe som virker....botox frister. Anonymkode: 2c620...144 Betmiga heter de jeg bruker 😊 Jeg er under utredning for en sykdom da, og da er dette et symptom. Men jeg nekter å tisse på meg i en alder av 32 når ikkeno skulle tilsi at jeg skal tisse på meg. Og grunnet sinnsykt dårlig oppfølging av sykehuset så fikk jeg de av legen. Eneste er om jeg drikker mye koffein så kan jeg få samme problem. Endret 10. januar 2023 av Anjatapinjata 1
rinne Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hmmm kan dette være symptom på uvi? Uten de klassiske symptomene som svie ved vannlating og at man må ofte tisse? Anonymkode: 41577...49d Absolutt! Viktig og enkelt å utelukke før evt videre diagnostikk hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 rinne skrev (3 minutter siden): Absolutt! Viktig og enkelt å utelukke før evt videre diagnostikk hvertfall. Ja, det er jo veldig enkelt å sjekke. Da skal jeg gjøre det først. Takk Anonymkode: 41577...49d 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 Utelukk UVI og kjønnssykdommer hos lege. Er dette ok, dra til gynekolog og få sjekket bekkenbunnen. Kan være denne er svak og må trenes opp. Anonymkode: 141f8...5a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå