Gå til innhold

Hvorfor skal alle blande seg i om jeg har lappen eller ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som ikke har lappen som opplever dette? Jeg er 32 år, bor midt i Oslo og har «fortsatt» ikke lappen. Har studert i utlandet og bodd der i mange år, har aldri hatt behov for det der, eller her jeg bor midt i byen. 
I hvert eneste selskap, bursdag eller bryllup jeg er i, spør folk «ja, hvordan går det med lappen da?» eller «når tenker du å få lappen da?» … Folk spør gjerne om dette rett etter den typiske «ja, hvordan går det med deg om dagen?».

Hvorfor er folk så innmari opptatt av dette? Er man ikke et vellykket eller komplett menneske uten førerkort? Husker også en jeg datet for noen år siden, han hadde i etterkant sagt at «jeg ikke hadde livet på stell, akkurat» fordi jeg ikke hadde lappen - selvom jeg har utdanning og fast jobb.

Merker dette begynner å irritere meg 🙉 Den dagen jeg kanskje får barn og flytter ut av byen vil jeg gjerne ha førerkort, men nå har jeg null behov. 

Anonymkode: 25bfc...aec

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hakke fått det spørsmålet siden jeg var 19. Jeg svarte at jeg ikke trenger lappen mens jeg bor i byen. Sluppet spørsmålet siden. 

Skrevet

Hvis du skal på tur med venner, er du da den som alltid skal sitte på? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (1 minutt siden):

Hvis du skal på tur med venner, er du da den som alltid skal sitte på? 

Ja, men dette er egentlig ganske sjeldent, kun ved hyttetur eller lignende. Da har jeg betalt bensin eller lading :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Flere som ikke har lappen som opplever dette? Jeg er 32 år, bor midt i Oslo og har «fortsatt» ikke lappen. Har studert i utlandet og bodd der i mange år, har aldri hatt behov for det der, eller her jeg bor midt i byen. 
I hvert eneste selskap, bursdag eller bryllup jeg er i, spør folk «ja, hvordan går det med lappen da?» eller «når tenker du å få lappen da?» … Folk spør gjerne om dette rett etter den typiske «ja, hvordan går det med deg om dagen?».

Hvorfor er folk så innmari opptatt av dette? Er man ikke et vellykket eller komplett menneske uten førerkort? Husker også en jeg datet for noen år siden, han hadde i etterkant sagt at «jeg ikke hadde livet på stell, akkurat» fordi jeg ikke hadde lappen - selvom jeg har utdanning og fast jobb.

Merker dette begynner å irritere meg 🙉 Den dagen jeg kanskje får barn og flytter ut av byen vil jeg gjerne ha førerkort, men nå har jeg null behov. 

Det er ikke interessant å bli sammen med noen som ikke hat lappen da man ender som taxi for ett og alt. 

Anonymkode: 1ba1c...8c9

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke interessant å bli sammen med noen som ikke hat lappen da man ender som taxi for ett og alt. 

Anonymkode: 1ba1c...8c9

Kunne skjønt det hvis det var snakk om å bo utenfor byen. På jobben min i sentrum f.eks er det veldig mange som har lappen men ikke bil 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått det spørsmålet siden jeg var tjue, og bor midt i byen. Er 42 nå.

Anonymkode: 54330...bbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men dette er egentlig ganske sjeldent, kun ved hyttetur eller lignende. Da har jeg betalt bensin eller lading :) 

Så fint for deg å slippe å betale for slitasje på bruk av bilen. 

Anonymkode: 1b42c...a77

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bensin og lade penger dekker minimalt av hva faktiske bilkostnader er, i min forrige vennegjeng ble vi som hadde lappen og bil temmelig lei av at de samme uten lappen alltid skulle sitte på, enden på visen ble at vi som hadde lappen og bil kjørte sammen, resten fikk ta buss/tog. Derfor blir nok også spørsmålet med å ta lappen ofte stilt også. 

• Liker 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Om du ikke føler noe som helst på det selv så er det ingen problem.

personlig mener jeg det er greit å kunne håndtere et kjøretøy av flere grunner. Dvs. må ikke ha lappen, men ha kjørt allikevel.

AnonymBruker
Skrevet

Ja må si meg enig i at det er rart at de spørr deg med tanke på alderen din. Men det er mye rarere at du er over 30 og ikke har lappen. Har man livet på stell, så har man lappen i boks før man er 30 år...

Anonymkode: 6f952...931

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Så fint for deg å slippe å betale for slitasje på bruk av bilen. 

Anonymkode: 1b42c...a77

Du er en sånn en ja 😂 Når det er min hytte vi reiser til, skal jeg da irritere meg over at de bruker vann og strøm hos meg, eller skal jeg tenke at det går litt opp i opp med at vi bruker min hytte og deres bil?

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du må få deg venner som stemmer mdg

AnonymBruker
Skrevet

Ordet "lappen" er latterlig.

Anonymkode: 3b147...e54

AnonymBruker
Skrevet

Valget ditt er forsåvidt ok det, jeg trengte heller ikke lappen da jeg bodde i Oslo. 

Men sekundet du skal ut av byen er lappen gull, og du skjønner ikke hvor digg den er før du har den og friheten den gir. 

Gjør deg selv en tjeneste å prioriter lappen! 

Anonymkode: 5233b...953

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må innrømme at for meg er det utrolig at det i det hele tatt er mulig å bli 30 år uten å ha lappen. Jeg blir helt sjokkert når jeg hører det.

For meg er det en del av det å bli voksen, det at man kan kjøre. *med unntak av de som av grunner ikke kan kjøre da, som ex noen som er blinde.

Men det er helt uvirkelig at det går ann. Bør legge til at jeg er vokst opp ute på bygda, alltid bodd der og bor der enda. Det er kun 10 min å kjøre til sentrum og bylivet, men med tanke på kollektiv tilbudet her bor jeg langt ute på landet.

Anonymkode: 2a8bf...e2b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må innrømme at for meg er det utrolig at det i det hele tatt er mulig å bli 30 år uten å ha lappen. Jeg blir helt sjokkert når jeg hører det.

For meg er det en del av det å bli voksen, det at man kan kjøre. *med unntak av de som av grunner ikke kan kjøre da, som ex noen som er blinde.

Men det er helt uvirkelig at det går ann. Bør legge til at jeg er vokst opp ute på bygda, alltid bodd der og bor der enda. Det er kun 10 min å kjøre til sentrum og bylivet, men med tanke på kollektiv tilbudet her bor jeg langt ute på landet.

Anonymkode: 2a8bf...e2b

Hvis du bor på landet trenger du jo lappen. Det gjør man ikke hvis man bor midt i byen.

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Maatte_ha_konto skrev (38 minutter siden):

Om du ikke føler noe som helst på det selv så er det ingen problem.

personlig mener jeg det er greit å kunne håndtere et kjøretøy av flere grunner. Dvs. må ikke ha lappen, men ha kjørt allikevel.

Hva mener du? Hvis man ikke har lappen har man heller ikke lov til å håndtere et kjøretøy.

Anonymkode: 1f581...8a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utdanning, fast jobb og kjæreste.  Er 38 år. Jeg har ufrivillig ikke lappen pga epilepsi.  Er jeg også en av de som ikke er voksen og som ikke har livet på stell da?  

Anonymkode: 55d4b...a4d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du? Hvis man ikke har lappen har man heller ikke lov til å håndtere et kjøretøy.

Anonymkode: 1f581...8a0

Tenk om:

Noe skjer, så du må håndtere et kjøretøy. Kan være alt fra vær til kriser som omhandler liv. Da er det ikke så farlig om du har lappen, men veldig greit at det ikke er første gang du sitter bak et ratt.

Jeg tenker erfaring er gull verdt selv om man selv mener man ikke trenger det. Hva faen veit du om det liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...