Gå til innhold

Mopedlappen eller rett på bil?

Moped eller bil?  

14 stemmer

1. 1. Moped eller bil?

• Moped
      1
    • Bil
      13

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mann på 30 som står mellom å ta lappen på moped eller bil. Fordelen med moped er at det er billigere og bilsyken lettere kan kontrolleres ved å åpne luka på hjelmen for å få luft. Vil hovedsaklig kun kjøre til jobb og butikk.

Fordelen med billappen er at man kan kjøre moped uansett om det er ønsket, og hvis man en dag føler det går an så kan man kjøre bil siden lappen allerede er i boks. Terskelen for å begynne med bil vil være høyere om man må gjennom prosessen med å ta nytt sertifikat. Samt at da slipper med å betale for mopedlapp OG billapp istedenfor bare billappen.

Hva hadde dere valgt?

Anonymkode: 2f4df...2a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemte før jeg så innlegget, hadde du vært 16 hadde jeg sagt moped, får mye trafikkforståelse til den dagen man skal over på større kjøretøy. 

Moped er kaldere og farligere enn bil, så hadde tatt billappen, kjøpt moped også gått over til bil når du blir lei 😃

Anonymkode: 25812...408

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg stemte før jeg så innlegget, hadde du vært 16 hadde jeg sagt moped, får mye trafikkforståelse til den dagen man skal over på større kjøretøy. 

Moped er kaldere og farligere enn bil, så hadde tatt billappen, kjøpt moped også gått over til bil når du blir lei 😃

Anonymkode: 25812...408

Takk for input :) 

Andre som har tanker?

Skrevet

Trenger du bil da? Har du barn? Må hjelpe din mor ofte e.l? Hvis ikke så klarer du deg vel med moped. Samtidig så kan det vel ikke ta så innmari mye lenger tid å ta lappen på bil? Trafikkreglene er jo de samme. Tar du automat, så slipper du å lære deg å gire.

Anonymkode: b3fa3...e94

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 15.12):

Takk for input :) 

Andre som har tanker?

Når du har lappen på bil, har du også lov til å kjøre moped,så hvorfor ikke bare hoppe i det og ta førerkort på bil? 2 for 1

Skrevet

Bil kan du kjøre året rundt, og over lengre strekning om du vil det senere i tid. Ta bil med en gang så har du det :)

Anonymkode: 7f185...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...