AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #1 Skrevet 9. januar 2023 Jeg tror jeg har blitt lurt på kjøp og salg på Facebook. Skulle kjøpe en brukt mobil. Selger (ikke norsk) virket genuin. Jeg sjekket opp nummeret på Vipps, og det stemte med riktig navn. Bosted stemte også. Vi ble enige om at jeg skulle vippse halve beløpet, noe jeg gjorde. Hun fikk ikke sendt den dagen hun skulle pga syke barn, og sendte bilde av et termometer med 38,5 halv på. Jeg var på jobb da og hadde det travelt, og skrev bare god bedring. Så så jeg nøyere på bildet i dag, og googlet bilde. Da viser det seg at hun har tatt bildet fra nettet. Det var ikke hennes eget bilde. Så nå er jeg vel egentlig overbevist om at jeg et lurt. Hva gjør jeg nå? Prøver å ringe nummeret (det er etter hva jeg har funnet ut registrert på hennes mor)? Skrive til henne at jeg anmelder? Kontakte politiet? P.S. Nå sendte hun akkurat bilde av en hånd med intravenøst på. Anonymkode: 6336e...d57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #2 Skrevet 9. januar 2023 Si at bilde er fra google. Mobil sendes i løpet av dagen ellers så melder du det inn som svindel i morgen. Enkelt og greit. Anonymkode: 2ed54...fd9 28 1 12
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #3 Skrevet 9. januar 2023 Kan det bare være illustrasjonsfoto? (Ja, jeg er naiv og tror det beste om folk) Anonymkode: 7bd5c...154 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #4 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Si at bilde er fra google. Mobil sendes i løpet av dagen ellers så melder du det inn som svindel i morgen. Enkelt og greit. Anonymkode: 2ed54...fd9 Jeg skrev at bildet er fra Google. Da svare hun «Hva mener du?» Også sendte hun et bilde av en hånd med intravenøst på. ts Anonymkode: 6336e...d57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #5 Skrevet 9. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg skrev at bildet er fra Google. Da svare hun «Hva mener du?» Også sendte hun et bilde av en hånd med intravenøst på. ts Anonymkode: 6336e...d57 Er det bildet også fra google? Hun kjenner nok ikke til image search, eller spiller dum. Anonymkode: f911c...e17
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #6 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det bare være illustrasjonsfoto? (Ja, jeg er naiv og tror det beste om folk) Anonymkode: 7bd5c...154 Det er jo lov å håpe. Men, jeg har en skikkelig elendig og dårlig følelse rundt dette. ts Anonymkode: 6336e...d57 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #7 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det bildet også fra google? Hun kjenner nok ikke til image search, eller spiller dum. Anonymkode: f911c...e17 Det bildet av hånda med intravenøst finner jeg ikke på Google. Er mange bilder av intravenøst der, men kan ikke se dette bildet. Det med termometeret dukket opp med en gang, øverst. ts Anonymkode: 6336e...d57
Rødstrupa Skrevet 9. januar 2023 #8 Skrevet 9. januar 2023 For guds skyld ring henne nå. Vær tydelig på at du mobilen sendes gjennom Finn.no som en sikkerhet, eller personlig møte dersom avstand ikke er for stor. Du må ikke betale noe mer i hvertfall! Lykke til. 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #9 Skrevet 9. januar 2023 Be om pengene tilbake. Si de skal være tilbakebetalt innen 15 minutter ellers anmelder du for svindel i morgen. Kommer ikke pengene, så gjør du alvor ut av trusselen. Og aldri handle uten garanti igjen! Anonymkode: 77b7d...eb9 22 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #10 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skrev at bildet er fra Google. Da svare hun «Hva mener du?» Også sendte hun et bilde av en hånd med intravenøst på. ts Anonymkode: 6336e...d57 Da sender du bilde av bilde fra google Anonymkode: 2ed54...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #11 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da sender du bilde av bilde fra google Anonymkode: 2ed54...fd9 Det gjorde jeg. ts Anonymkode: 6336e...d57 2
Olive_North Skrevet 9. januar 2023 #12 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det bildet av hånda med intravenøst finner jeg ikke på Google. Er mange bilder av intravenøst der, men kan ikke se dette bildet. Det med termometeret dukket opp med en gang, øverst. ts Anonymkode: 6336e...d57 Har du gjort et reversed image search eller et vanlig Googlesøk? 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #13 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be om pengene tilbake. Si de skal være tilbakebetalt innen 15 minutter ellers anmelder du for svindel i morgen. Kommer ikke pengene, så gjør du alvor ut av trusselen. Og aldri handle uten garanti igjen! Anonymkode: 77b7d...eb9 Jeg har bedt om pengene tilbake. Har ikke truet enda, men det er fordi at meldingene via messenger ikke blir levert. Men, slik var det av og på i kommunikasjonen med henne tidligere også. Så plutselig ble de levert. Men, nå begynner jeg å lurer på om det er andre årsaker til at de ikke blir levert. Tar politiet egentlig slike ting på alvor? ts Anonymkode: 6336e...d57 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #14 Skrevet 9. januar 2023 Olive_North skrev (Akkurat nå): Har du gjort et reversed image search eller et vanlig Googlesøk? Hva er reversed image? Jeg bruker Google Lens. ts Anonymkode: 6336e...d57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #15 Skrevet 9. januar 2023 Ring på det telefonnummeret som står i annonsen. Deretter sender du melding om at forholdet vil anmeldes. Anonymkode: 98515...f26
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #16 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har bedt om pengene tilbake. Har ikke truet enda, men det er fordi at meldingene via messenger ikke blir levert. Men, slik var det av og på i kommunikasjonen med henne tidligere også. Så plutselig ble de levert. Men, nå begynner jeg å lurer på om det er andre årsaker til at de ikke blir levert. Tar politiet egentlig slike ting på alvor? ts Anonymkode: 6336e...d57 Det kan godt hende at vedkommende har svindlet flere personer. Og du kan klage på en henleggelse Anonymkode: 98515...f26 4
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #17 Skrevet 9. januar 2023 Hun sendte forresten også bilde av passet sitt med bilde etc og et HMS-kort for bygg og anleggsbransjen med bilde, for å bevise at hun er den hun er. Hvis hun er en svindler, så har hun jaggu klart å lure meg🥲 ts Anonymkode: 6336e...d57
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #18 Skrevet 9. januar 2023 Jeg hadde skrevet til henne på vipps at du krever pengene tilbake nå, eller så anmelder du for svindel. Anonymkode: 988c2...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #19 Skrevet 9. januar 2023 Jeg er kanskje enda mer naiv enn deg TS, men jeg hadde tenkt at hun var på sykehus med barnet sitt. Og derfor ventet noen dager. Anonymkode: 3b0b5...06d 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #20 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har bedt om pengene tilbake. Har ikke truet enda, men det er fordi at meldingene via messenger ikke blir levert. Men, slik var det av og på i kommunikasjonen med henne tidligere også. Så plutselig ble de levert. Men, nå begynner jeg å lurer på om det er andre årsaker til at de ikke blir levert. Tar politiet egentlig slike ting på alvor? ts Anonymkode: 6336e...d57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun sendte forresten også bilde av passet sitt med bilde etc og et HMS-kort for bygg og anleggsbransjen med bilde, for å bevise at hun er den hun er. Hvis hun er en svindler, så har hun jaggu klart å lure meg🥲 ts Anonymkode: 6336e...d57 Et bilde av passet?! Send melding til telefonen og krev pengene tilbakebetalt nå. Anonymkode: 77b7d...eb9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå