Gå til innhold

Frustrerende å gå ned sammen med mannen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sammen bestemt oss for å gå ned 10 kg frem til sommer, altså en rolig vektnedgang med god tid. Jeg legger meg nå på 1500/1600 kcal med trening 3-4 ganger pr uke. Greia er at mannen bare slutter å spise! I går så og si fastet han. Idag hadde han spist kun to knekkebrød! 

Absolutt ikke en sunn vektnedgang? Hvordan få han til å forstå dette? Samtidig veldig demotiverende for meg å se han være ferdig i februar ..😮💨

Anonymkode: fe92d...f9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For noen funker dette greit. Og går raskere enn seigpining. La han gjøre det på sin måte. 

Anonymkode: ae973...b40

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

La mannen få velge sitt eget løp. At du er fortsatt fordi han velger sin egen vei er ikke hans problem. 

Du har ansvar for din egen helse.

Anonymkode: 87182...2aa

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det beste for noen. Seigpining over 6 mnd er det ikke alle som orker.

You do you.

Anonymkode: da22d...050

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja man har alle forskjellige måter å gå ned på. Kanskje han går ned raskt og ferdig i mars, men da blir utfordringen hans at han må holde vekten de resterende månedene. 

Målet var vel ikke å gå ned 10 kg først, men være 10 kg lettere innen sommeren? :)

Anonymkode: 98da2...121

• Liker 9
Skrevet

Folk må velge den veien som fungerer for en selv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er det så bra å sulte seg da? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åpenbart ikke bra hvis han fortsetter sånn, men hvis han gjør det som en "kickstart" og for å krympe magesekken, så tenker jeg ikke det er noe i veien med det når det er snakk om en voksen mann. Nå har jeg aldri vært overvektige selv, men har variert opptil 7 kg over trivselsvekt flere ganger. Når jeg skal ned i vekt, så er det faktisk denne metoden som fungerer best for meg, for jeg må nesten kutte mat helt noen dager for å slutte å ha cravings etter søtsaker. Når cravingsene gir seg, så kan jeg begynne å spise normal mat igjen, for da spiser jeg bare for å få påfyll når jeg er sulten. Og så går jeg sakte, men sikkert ned ved å spise normal mat og ikke masse ekstra søtsaker.

Men du kjenner mannen din best. Han er vel ikke så dum at han tror han kan sulte seg ned i vekt og holde den vekten når han begynner å spise normalt igjen? 

Anonymkode: 8be55...537

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åpenbart ikke bra hvis han fortsetter sånn, men hvis han gjør det som en "kickstart" og for å krympe magesekken, så tenker jeg ikke det er noe i veien med det når det er snakk om en voksen mann. Nå har jeg aldri vært overvektige selv, men har variert opptil 7 kg over trivselsvekt flere ganger. Når jeg skal ned i vekt, så er det faktisk denne metoden som fungerer best for meg, for jeg må nesten kutte mat helt noen dager for å slutte å ha cravings etter søtsaker. Når cravingsene gir seg, så kan jeg begynne å spise normal mat igjen, for da spiser jeg bare for å få påfyll når jeg er sulten. Og så går jeg sakte, men sikkert ned ved å spise normal mat og ikke masse ekstra søtsaker.

Men du kjenner mannen din best. Han er vel ikke så dum at han tror han kan sulte seg ned i vekt og holde den vekten når han begynner å spise normalt igjen? 

Anonymkode: 8be55...537

Han kan nok finne på å leve på svært lite mat desverre. Hadde han bodd alene kunne han levd på brød/knekkebrød og nudler. Han lager seg ikke middag fordi han har ikke lyst på noe. Men jeg lager middag til barna og da er appetitten på topp. Vi skulle gå vektnedgangen sammen på en sunn måte...trodde ikke det var å sulte seg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke usunt å faste par ganger i uka.

Det er ikke usunt å gå raskt ned i vekt.

Anonymkode: 34a57...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du hallo.

Her må du konsentrere deg om deg selv. 

Anonymkode: fa3ae...ecf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kickstart er helt supert😊 Jeg begynte med det. Gikk ned 10 kilo på kort tid. Etter det gikk jeg inn for langvarig livstilsendring. Gikk ned 10 kilo til og har holdt vekten siden. Er 4 år siden. 
Uten boosteren fra kickstart hadde jeg sikkert gitt opp;) 

Anonymkode: 4753d...ebc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kickstart er helt supert😊 Jeg begynte med det. Gikk ned 10 kilo på kort tid. Etter det gikk jeg inn for langvarig livstilsendring. Gikk ned 10 kilo til og har holdt vekten siden. Er 4 år siden. 
Uten boosteren fra kickstart hadde jeg sikkert gitt opp;) 

Kickstart i ukesvis? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du er misunnelig fordi du må trene og spise sunt for å gå ned, men han kan bare spise lite en kort periode 

Menn går mye fortere ned enn kvinner. Det er derfor ikke anbefalt å gå med sammen med partneren. Det blir demotiverende.

Anonymkode: 51757...99f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kickstart i ukesvis? 

2 første ukene fastet jeg 20 timer i døgnet. Lavkarbo resten. Neste 4 ukene fastet jeg 16/8 og lavkarbo. Da hadde jeg gått ned 10 kilo, sukkersuget var borte, energien tilbake og jeg følte utrolig mye mestring. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men er det så bra å sulte seg da? 

Mange som skryter av fasting :)

AnonymBruker
Skrevet

Les litt om faste før du dømmer, jeg faster også, og det funker veldig bra på meg, insulinnivået senkes, sulthormonet senkes og man blir mindre sulten helt naturlig. Tror du vikingene gikk å småspiste hele dagen? 

Anonymkode: 6b992...538

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Les litt om faste før du dømmer, jeg faster også, og det funker veldig bra på meg, insulinnivået senkes, sulthormonet senkes og man blir mindre sulten helt naturlig. Tror du vikingene gikk å småspiste hele dagen? 

Anonymkode: 6b992...538

Du spiser to knekkebrød pr dag og faster resten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (28 minutter siden):

Mange som skryter av fasting :)

Det er greit det men man bør vel få i seg nok fett, proteiner og karbs i spisevinduet? Ikke et par knekkebrød?

• Liker 2
Skrevet

Den beste måte å gå ned i vekt er jo å gå opp trapper og bakker fryktelig ofte. Kanskje litt på siden av hva tråden egentlig handler om, men tror dere at jeg kan "tradmarke" følgende slagord på bakgrunn av det jeg nettopp skrev?

- Beste måten å gå ned, er å gå opp.  

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...